بازدید 3241

شهرام ناظری: در برگزاری کنسرت مشکل داریم

شهرام ناظری می‌گوید: هیچیک از مانع‌ها و دست‌اندازهایی که بر سر راه من برای ارائه موسیقی رخ می‌دهد؛ باعث نمی‌شود که من جا خالی کنم و مانند برخی از هنرمندان از ایران بروم.
کد خبر: ۵۹۳۱۸۹
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۰ 29 May 2016
 شهرام ناظری می‌گوید: هیچیک از مانع‌ها و دست‌اندازهایی که بر سر راه من برای ارائه موسیقی رخ می‌دهد؛ باعث نمی‌شود که من جا خالی کنم و مانند برخی از هنرمندان از ایران بروم.

 به گزارش ایلنا، در ادامه تور کنسرت «ناگفته» اعضای این گروه به شهر ایلام سفر کردند و طی دو شب در آنجا به اجرای برنامه پرداختند. این اجرا درحالی انجام شد که پیش از اطلاع‌رسانی رسمی از طریق رسانه‌ها تمامی بلیت‌های دو شب اجرا در این شهر به پایان رسید و پیش‌بینی می‌شد که کنسرت برای چند شب دیگر تمدید شود که این موضوع بنا به دلایلی به زمان دیگر موکول شد.

در ابتدای کنسرت  شهرام ناظری با اشاره به این موضوع که خوشحال است که برای اولین بار در شهر ایلام به اجرای برنامه می‌پردازد، گفت: در طی این سال‌ها هیچ‌گاه فرصتی دست نداد تا برای مردم هنردوست این شهر کنسرتی را برگزار کنم و خوشحالم که این اتفاق رخ داده است، آنهم در شرایطی که هنوز کنسرت‌های ما برای برگزاری با مشکل مواجه می‌شوند.

وی ادامه داد: اگر همکاری استانداری و وزارت ارشاد و دیگر مسئولان استان ایلام هم نبود؛ بی‌شک این اجرا هم برای برگزاری با مشکل مواجه می‌شد.

 ناظری تصریح کرد: هیچیک از مانع‌ها و دست‌اندازهایی که بر سر راه من برای ارائه موسیقی رخ می‌دهد؛ باعث نمی‌شود که من جا خالی کنم و مانند برخی از هنرمندان از ایران بروم. اینجا سرزمین من است و من تا آخرین لحظه برای ارائه هنر به هموطنانم مبارزه می‌کنم. من ایستاده‌ام و تا آخرین لحظه برای ارائه هنرم در وطنم می‌جنگم.

با وجود اینکه کنسرت «ناگفته» تکیه‌اش براساس موسیقی کلاسیک است اما این اثر توانست از همان قطعه اول، «آفرینش» مورد توجه و استقبال مخاطبان قرار بگیرد. در ادامه، تماشاگران با سکوت و تمرکزی که داشتند با وجود نامناسب بودن سالن برگزاری کنسرت که در یک سوله ورزشی بود، گروه را به خوبی همراهی کردند.

شور و هیجان مردم ایلام نسبت به اجرای قطعات به حدی بود که استاد ناظری تصمیم گرفت برای سورپرایز کردن مردم بدون هماهنگی با اعضای ارکستر قطعه خاطره‌برانگیر «اندک اندک» را اجرا کند. در پایان اجرای این قطعه به درخواست تماشاگران برای آنها یک قطعه کردی اجرا کرد.

از دیگر قطعاتی که مورد استقبال مخاطبان در این کنسرت قرار گرفت «مثنوی‌خوانی» بود که در دستگاه افشاری و به شکل سؤال و جواب بین استاد شهرام ناظری و حافظ ناظری رد و بدل شد. در این بخش مخاطبان به شدت تحت تأثیر اجرای این پدر و پسر قرار گرفتند و فضای متفاوتی در سالن حاکم شد.

با پایان یافتن این قطعه حافظ ناظری با اشاره به این نکته که او هم مانند پدرش برای اولین بار است که به شهر ایلام سفر می‌کند، گفت: بعد از اتفاقات تلخی که پیرامون لغو پیاپی کنسرت‌های ما رخ داده است، استقبال کم‌نظیر مردم فرهنگ‌دوست ایلام، او و اعضای ارکسترش را شگفت‌زده کرده و باعث شده است این تلخکامی‌ها اندکی جایش را به شیرینی بدهد. مایه تعجب است که در شهر عطار و خیام برای دو بار متوالی کنسرت ما بدون هیچ پاسخ روشن و شفافی به دلایلی که بر همه ما پوشیده است لغو می‌شود. عده‌ای سلیقه و درگیریی‌های شخصی‌شان را وارد تصمیم‌گیری‌های کلان فرهنگی و هنری کردند.

حافظ ناظری اضافه کرد: پیش‌تر کنسرت ما در شهر شاندیز مشهد کنسل شد و پس از مدت کوتاهی هم خبر کنسل شدن کنسرت ما در شهر نیشابور به گوش رسید. پس از آنکه این خبر رسانه‌ای شد، با فشار افکار عمومی خبر رسید که مجوز برگزاری کنسرت ما در تاریخ دیگری صادر شده است که البته آن تاریخ هم با اعلام دادستانی شهر نیشابور کنسل شد. جای بسی شگفتی دارد که در استان خراسان برای سه بار پیاپی کنسرت ما کنسل می‌شود.

وی ادامه داد: ملاقات با مردم فرهنگ‌دوست و اصیل شهر ایلام برای او خاطره‌ای فراموش‌ناشدنی رقم زده و امیدوار است به زودی بتواند بار دیگر برای مردم این شهر به اجرای برنامه بپردازد.

او اضافه کرد: موسیقی «ناگفته» خوب یا بد اثری است که حداقل شبیه به هیچ کار موسیقی دیگری نیست و قضاوت درباره آن برعهده مردم خواهد بود. امیدوارم در گذر زمان و در دل تاریخ هم این کار بتواند به ماندگاری برسد.

پدرام فریوسفی (ویولن)، میثم مروستی (ویولا)، امین غفاری (ویولا)، سالار غفاربجویی (ویولن‌سل)، بابک غسالی (عود)، فرهاد صفری (بم‌باژ)، شهریار نظری (دف)، مهرناز شاه‌محمدی و الهه حیدری (گروه کر) اعضای گروه «ناگفته» را تشکیل می‌دهند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر