بازدید 7371
بازتاب

دلیل کوچ تکواندوکاران به خارج چیست؟/سکوت یعنی خیانت!

راحله آسمانی برای تیم ملی اتریش، پیام قبادی، سینا بهرامی و میلاد بیگی برای تیم ملی آذربایجان، دینا پوریونس برای تیم ملی هلند و احمد محمدی نیز برای کرواسی مبارزه می‌کنند. به هر موضوع کوچ تکواندوکاران ایرانی به کشورهای دیگر در بین خانواده این رشته اپیدمی شده
کد خبر: ۵۹۳۱۷۰
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۹ 29 May 2016

پیشکسوتان رشته تکواندو نسبت به کوچ ورزشکاران این رشته به خارج از کشور ابراز نگرانی کرده اند و نمی توانند نسبت به این موضوع بی تفاوت باشند.

به گزارش تابناک ورزشی، در شرایطی که این روزها رفتن تکواندوکاران به کشورهای مختلف و تابعیت گرفتن آنها به یک امر طبیعی تبدیل شده است ظاهرا فدراسیون در خواب غفلت است. در این زمینه مجید افلاکی در مورد کوچ تکواندوکاران ایرانی به کشورهای دیگر، گفت: به نظرم با کوچ تکواندوکاران به کشورهای دیگر زنگ خطر به صدا در آمده است، چرا که شاهد هستیم تکواندوکاران ملی‌پوش ما یکی پس از دیگری راهی کشورهای دیگر می شوند‌.

راحله آسمانی برای تیم ملی اتریش، پیام قبادی، سینا بهرامی و میلاد بیگی برای تیم ملی آذربایجان، دینا پوریونس برای تیم ملی هلند و احمد محمدی نیز برای کرواسی مبارزه می‌کنند. به هر موضوع کوچ تکواندوکاران ایرانی به کشورهای دیگر در بین خانواده این رشته اپیدمی شده است و این موضوع بسیار خطرناک است. برخی‌ها می‌گویند فرار مغزها، اما من معتقدم که باید بگوییم فرار سرمایه‌ها؛ چرا که از بیت‌المال برای آنها هزینه‌های زیادی صرف شده است.

وی در ادامه افزود: با یک حساب سرانگشتی می‌توانیم به این نتیجه برسیم که برای حضور یک ملی‌پوش در اردوهای تیم ملی میلیون ها تومان هزینه شده تا او در رویدادهای بین‌المللی حضور پیدا کند، اما حالا باید ببینیم چه دلیلی دارد که تکواندوکاران یکی پس از دیگری راهی کشورهای دیگر می‌شوند.

افلاکی در ادامه صحبت‌های خود، عنوان کرد: بنده به تکواندوی ایران خیانت کردم، چرا که قبل از المپیک لندن باید مسائلی که وجود داشت را اعلام می‌کردم، اما چون دوست نداشتم تکواندو در آن مقطع وارد حاشیه شود سکوت کردم و این سکوتم خیانت به تکواندو است.

مربی اسبق تیم ملی تکواندو در ادامه صحبت‌های خود، اظهار داشت: سوال من این است که مسئولیت رئیس سازمان تیم‌های ملی در تکواندو چیست؟ چرا او سه برابر ظریف وزیر امور خارجه در طول یکی سال به سفرهای خارجی رفته است؟! چرا کسی در این مملکت وجود ندارد که او را بازخواست کند تا ببیند دلیل این همه سفر با پول بیت‌المال چیست؟ آیا آقایان فقط با تکواندو سفر می‌روند تا پول توجیبی بگیرند و ماشین‌های شاسی بلند سوار شوند؟

افلاکی در ادامه صحبت‌های خود عنوان کرد:‌ امیدوارم اتفاقاتی که در المپیک‌های دوره گذشته رخ داد، در المپیک برزیل تکرار نشود. امیدوارم اتفاقاتی که برای یوسف کرمی،‌ من و هادی ساعی در المپیک رخ داد برای این ملی‌پوشان هم رخ ندهد. به ما که جفا کردند، اما دوستان حداقل زمانی که این ملی‌پوشان در برزیل می‌خواهند مبارزه کنند استخر رفتن‌های خود را تعطیل کنند و کنار ملی‌پوشان باشند. یادمان نرفته که در المپیک پکن هادی ساعی در شیاپ چانگ مبارزه می‌کرد و آقایان در استخر به شنا کردن پرداخته بودند. به نظرم باید یکی از مسئولان این مملکت پاسپورت آقای رئیس سازمان تیم‌های ملی را بگیرد و از شورای برون مرزی اطلاعات تعداد سفرهای او را در بیاورد.

مربی اسبق تیم ملی در ادامه انتقادهای خود، گفت:‌ خانواده تکواندو چشمان‌شان را باز کنند، انتخابات فدراسیون نزدیک است. آنها بدانند باید کسی در رأس فدراسیون تکواندو باشد که بدبختی این رشته را کشیده باشد. از همه مهم‌تر نامحرم در این رشته نباشد. نامحرم به کسی می‌گویند که باعث شود بچه‌های مردم که برای این کشور افتخار آفرینی کرده‌اند حالا در غربت به سر می‌برند. به نظرم دیگر دوران مدیریت چنین افرادی به پایان رسیده و رؤسای هیأت‌ها باید هشیار باشند و به کسی رأی بدهند که کتک خورده این رشته است.

وی در پایان صحبت‌های خود، خاطرنشان کرد: مهدی بی‌باک، بیژن مقانلو، مهرداد یوسفی واقعا برای تکواندو زحمت کشیده‌اند. شما نگاه کنید ببینید موهای مقانلو در این چند سال اخیر چطور یک‌باره سفید شد، چرا کسی نمی‌گوید دلیل سفید شدن موهای بیژن مقانلو چیست؟ به هر حال امیدوارم تیم ملی در المپیک نتیجه خوبی کسب کند تا دوستان مزد زحمات‌شان را بگیرند. ما اگر بخواهیم به المپیک نگاه کنیم باید این طور بگویم که روی کاغذ ما شانس کسب دو مدال طلا و یک نقره در بخش مردان را داریم. اما با دید کارشناسی باید بگویم که قطعا دو مدال را به راحتی می‌توانیم کسب کنیم.  در بخش بانوان هم با توجه به تغییراتی که در کادر فنی رخ داد و دقیقه 90 مداح را برکنار کردند باید اینطور بگوییم که قطعا کادر فنی که انتخاب شده توانایی زیادی داشته که او را انتخاب کرده‌اند و می‌تواند با کیمیا علیزاده روی یکی از سه سکوی المپیک قرار بگیرد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر