بازدید 95251

روایت تلخ زن جوان از خیانت شوهرش

کد خبر: ۵۹۳۱۵۸
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۲ 29 May 2016
روزنامه ایران اظهارات یک زن جوان را که در جلسه دادگاه خانواده بیان شده، منتشر کرده است.

منشی دادگاه اسمش را صدا زد. می‌گوید رفتنم مثل زدن تیر خلاص است اما به خاطر بقیه زندگیم باید این تیر خلاص را بزنم. غزل زیبا و جوان است، تحصیلکرده و امروزی است اما دردش درد بی‌شمار انسان‌هایی است که طعم تلخ خیانت را چشیده‌اند. او داستان زندگیش را این‌گونه روایت می‌کند: با امیر علی در یک میهمانی خانوادگی آشنا شدم. پسر دوست پدرم بود و دورادور می‌شناختمش اما در این میهمانی نخستین بار بود که از نزدیک می‌دیدمش.

وقتی بعد از شام قرار شد ساز بنوازد و بخواند ناخودآگاه این من بودم که جمع را ساکت کردم تا بتوانم صدایش را بشنوم. صدای نخستین سیم سه تار که بلند شد چشم‌هایم را بستم و خود را به هیأت دختری دیدم که شاهزاده رؤیاهایش با اسب سفید از دور دست‌ها به سمتش می‌آید. فرزند دوم و آخر یک خانواده کم جمعیت هستم.

پدر و مادرم هر دو کارمند بودند اما پدر این چند سال بعد از بازنشستگی به تجارت مشغول شده و در این راه پیشرفت‌های چشمگیری داشته است. پدر و مادرم در سن بالا با هم ازدواج کرده بودند و به همین خاطر دو فرزند پشت سر هم را ترجیح داده بودند. برای تربیت ما وقت بسیاری گذاشته بودند و طبیعتاً من و برادرم انسان‌های موفقی بودیم. من عکاسی خوانده بودم و برای کنکور کارشناسی ارشد آماده می‌شدم.

آن شب صدای ساز و آواز امیر علی مرا از خود بی‌خود کرد. خود را لامکان و لازمان احساس می‌کردم و هر صدایی که از ساز برمی‌خاست مرا بیشتر به سمت او جذب می‌کرد. میهمانی آن شب تمام شد و من از همان لحظه دنبال بهانه‌ای برای دیدار مجدد با او بودم. در راه برگشت به پدرم گفتم من هم علاقه‌مند شدم که به کلاس موسیقی بروم و اگر پدر اجازه دهد می‌خواهم با امیر علی مشورت کنم.

پدر استقبال کرد و گفت که با او تماس می‌گیرد و مشورت‌های لازم را انجام خواهد داد. چند روز بعد پدر گفت که با امیرعلی صحبت کرده و او گفته در یک آموزشگاه سه تار آموزش می‌دهد. وقتی این را شنیدم دیگر جمله‌های بعدی پدرم را متوجه نشدم. همان روز به آموزشگاه رفتم. وقتی رسیدم امیر علی آنجا نبود گفتند که باید منتظر بمانم. یک ساعت بعد آمد. وقتی مرا دید لحظه‌ای مکث کرد و بعد انگار که به خاطر آورده باشد گفت شما غزل هستی؟ خیلی توی ذوقم خورد.

هنوز یک هفته از میهمانی نگذشته چطور این‌همه مکث کرد تا مرا به خاطر بیاورد؟ مرا به اتاقش دعوت کرد و بلافاصله وارد بحث آموزش موسیقی شدیم. فهمیده بود که ساز یاد گرفتنم بهانه است و علاقه قبلی به این کار نداشتم. گفت در روز چقدر به موسیقی گوش می‌دهی؟ گفتم اغلب آخر هفته‌ها و این سؤال و جواب‌ها به این جمله ختم شد: «پس شما همین یکی دو روزه تصمیم گرفتید ساز زدن یاد بگیرید؟» از خجالت سرخ شدم. خودم را جمع و جور کردم و گفتم وقتی شما ساز می‌زدید مرا با دنیای جدیدی آشنا کردید. الان هم می‌خواهم آموزش ببینم. گفت راه سختی در پیش داری و باید زیاد تمرین کنی.

کلاس‌ها شروع شد و من با جدیت می‌خواستم خودم را به او ثابت کنم، در نتیجه روند آموزشم بسیار سریع پیش می‌رفت و خیلی زود به مرحله بالاتری وارد شدم که چند هنرجوی دیگر هم داشت. امیر علی جدی بود و همین جذابیتش را دو چندان می‌کرد. رفته رفته بعد از چند ماه یخش باز شد و کمی به هم نزدیک شدیم، البته من برای به دست آوردن امیر علی راه سختی در پیش داشتم و آن هم عبور از دخترانی بود که همگی با هوش‌تر، زیباتر و جذاب‌تر از من بودند و امیر علی با آنها رابطه بهتری داشت. بعد از کلاس هنرجو‌ها جزئیات حرکات امیر علی را آنالیز می‌کردند و هر کس آن را به خودش ربط می‌داد اما من فرصت دیگری داشتم و آن هم دوستی پدرم با پدر امیر علی بود.

یک روز به پدر گفتم که میهمانی‌ای ترتیب بدهد تا خانواده استادم به منزل ما بیایند. پدر پذیرفت و میهمانی برگزار شد. پدر امیر علی مرتب به چشم خریدار مرا ورانداز می‌کرد و به پدرم می‌گفت: سعید! دختر زیبا و هنرمندی داری. بنابراین موفق شده بودم دل پدر و مادرش را به دست بیاورم. ماه‌های بعد از آن چندین رفت و آمد دیگر بین خانواده‌ها برقرار شد.

یک روز بعدازظهر تلفن مادرم زنگ خورد. مادر امیر علی بود و گفت می‌خواهند برای امر خیر به منزل ما بیایند. در پوست خودم نمی‌گنجیدم. بالاخره موفق شده بودم شاهزاده سختگیر و عبوس را سوار اسب سفید بختم بکنم. حال و هوای امیر علی بعد از خواستگاری عوض و به مراتب صمیمی‌تر از قبل شد. از من خواست که دیگر به آموزشگاه نیایم من هم پذیرفتم چون تحمل دخترهای آنجا که هر کدام یک رقیب محسوب می‌شدند برایم آزاردهنده بود. گمان می‌کردم به تمام آرزوهایم در زندگی رسیده‌ام و همه چیز زیباتر شده بود. رؤیایی‌ترین روزهای زندگی‌ام را تجربه می‌کردم و شاد بودم. امیر علی هم هر از چندگاهی برای کنسرت‌های مختلف به سفر می‌رفت و من به انتظارش ساعت‌های کشداری را می‌گذراندم.

سرانجام در یک روز بهاری 3 سال پیش مراسم ازدواجمان برگزار شد و پا به زندگی و خانه مشترک هم گذاشتیم. آموزش موسیقی بخشی از شغل و محل کسب درآمد ما بود برای همین امیر علی کلاس‌هایش را بیشتر کرد و حتی شاگرد حضوری هم پذیرفت. از کارش و اینکه مدام با دختران جوان در تماس باشد راضی نبودم اما چاره دیگری نبود. اوایل شاگردها به خانه ما می‌آمدند اما رسماً آرامش خانه را به هم می‌ریختند این شد که به درخواست من کلاس‌های حضوری در منزل هنرجوها برگزار شد.

در بین هنرجوهای امیر علی یک دختر از همه قدیمی تر بود و من بشدت رویش حساس بودم. سعی می‌کردم تمام آنچه بین او و امیر علی می‌گذشت را پیگیری کنم اما این مسأله بشدت امیر علی را ناراحت می‌کرد و چند بار سر این موضوع با هم درگیر شدیم. مدام می‌گفت تو به من اعتماد نداری و اگر به من اعتماد نداری چرا با من ازدواج کردی؟ و من هم سؤالم این بود که این هنرجو چند سال است آموزشش تمام شده به چه منظور هنوز باید به طور خصوصی برای تدریس به منزلش بروی؟

خلاصه کشمکش زندگی ما از همین نقطه آغاز شد و پس از یک سال بهشت زندگی را تبدیل به جهنم سوزان کرد. کنجکاوی و شک به جانم افتاده بود و لحظه لحظه زندگی را به کامم تلخ می‌کرد. چند وقت بعد تیر خلاص از چله رها شد؛ یکی از دوستان دانشگاهم که شهرستانی بود با من تماس گرفت، صدایش ملتهب بود و معلوم بود می‌خواهد چیزی بگوید اما توانایی‌اش را ندارد. از من پرسید امیر علی کجاست؟ من هم گفتم اتفاقاً برای کنسرتی به شهر شما آمده است و به او گفتم می‌توانم برای اجرای امشب برایش بلیت تهیه کنم.

او گفت امیدوار است چیزهایی که دیده درست نباشد اما لازم است که مرا مطلع کند. گوش‌هایم ناگهان کر شد و چشم‌هایم سیاهی می‌رفت؛ گفت امیر علی را با یک خانمی در رستوران هتلی دیده که دو نفری با هم شام می‌خوردند. کنجکاو شده و دیده که بعد از صرف شام تنها یک کلید گرفتند و به یک اتاق رفتند. وقتی از رسپشن هتل در این مورد سؤال کرده پاسخ این بوده که ما تنها به زن و شوهرها با مدارک معتبر اتاق مشترک می‌دهیم.

گوشی تلفن از دستم رها شد و دیگر هیچ چیزی نمی‌شنیدم. لحظه‌ای به خودم آمدم و شماره یکی از نوازندگان گروه را گرفتم، او گفت که دیروز بعداز ظهر آخرین اجرا بوده است و آنها به تهران برگشته‌اند. احساس خفگی می‌کردم. وقتی دیروز صبحش تماس گرفته بود که اجرا یک شب دیگر تمدید شده خوشحال شدم که پول بیشتری به دست می‌آوریم. نتوانستم و نخواستم با امیر علی تماس بگیرم. جرأتش را هم نداشتم که با خانواده‌ام موضوع را در میان بگذارم. برای همین خودم را در خانه حبس کردم و فقط اشک ریختم.

کنجکاو بودم بدانم امیر علی با چه کسی که همسرش هم بوده شب را گذرانده است! در همین حال و احوال مدام به خودم می‌گفتم شاید همکلاسی‌ام اشتباه کرده و امیر علی را با فرد دیگری اشتباه گرفته است اما گروه که از سفر برگشته بودند او چرا نیامده بود؟ امیر علی یک پیامک فرستاد که شب پرواز می‌کنند و احتمالاً نزدیک صبح به خانه خواهد رسید. دوباره در افکار متلاطم خودم غرق شدم. حول و حوش 3 صبح کلید در چرخید و امیر علی وارد منزل شد. من هم از بعد از ظهر نه چیزی خورده بودم و نه خوابیده بودم. این قدر گریه کرده بودم که چشم‌هایم کاملاً متورم شده بود. روی کاناپه دراز کشیده بودم. بدون اینکه سرم را از زیر پتو بیرون بیاورم یا سلام و کلام دیگری بینمان رد و بدل شود پرسیدم در کدام هتل اقامت داشتند.اسم هتل را که گفت گریه امانم نداد و خیلی زود به شیون تبدیل شد.

امیر علی ترسیده بود و به کنارم آمد. گفتم امیر علی تو زن داری؟ چشم‌هایش از تعجب گشاد شد و گفت تو زن من هستی. گفتم بجز من؟ متوجه استرسش شدم. جواب نداد و شروع کرد به طفره رفتن. گفتم ولی تو یک شب بیشتر از سایر افراد گروه ماندی، در یک اتاق مشترک با همسرت! و همه اینها را با داد و فریاد و کوفتن مشت به دیوار از او پرسیدم و او انکار می‌کرد و می‌گفت دوباره توهمم عود کرده و... با عصبانیت و این استدلال که تو به من اعتماد نداری و دنبال بهانه هستی و... مرا رها کرد و رفت دوش بگیرد اما من از شدت ضعف از هوش رفتم و صدای اصابتم به زمین او را از حمام بیرون کشید. دیگر چیز زیادی یادم نیست. با خواهرش که پزشک بود تماس گرفت تا بالای سرم بیاید. چشم‌هایم را که باز کردم کنارم به خواب رفته بود. نگاهش کردم و از خودم پرسیدم چند سفر رفته و به بهانه اجرا به من دروغ گفته است؟ اصلاً این زن چه کسی است؟ به قیافه امیر علی و هیچ کدام از رفتارهایش نمی‌آمد که خیانتکار باشد. بیدارش کردم و از او خواستم بیشتر عذابم ندهد. اول انکار کرد ولی بعد که تهدید کردم با هتل یا با همگروهی‌هایت تماس می‌گیرم جا خورد و گفت قضیه آن‌طور که فکر می‌کنم نیست.

اشک‌هایم می‌بارید. امیر علی را دوست داشتم. خودش را، بویش را و نگاهش را و حالا زن دیگری با من در همه اینها شریک شده بود. امیر علی حرف می‌زد و آن زنی که از او نام می‌برد سارا بود؛ همان دختری که سال‌ها شاگردش بوده است. گفت که واقعاً نتوانسته خودش را کنترل کند برای همین او را شش‌ماهه صیغه کرده است. دست‌هایم را گرفته بود و می‌گفت که جبران می‌کند. می‌گفت اصلاً سارا هم قصد ازدواج با او را ندارد و می‌خواهد به خارج از کشور برود و این یک تصمیم اشتباه برای پایان دادن به یک رابطه قدیمی و چند ساله بوده است. سارا قرار است برود و در آخرین روزهای حضورش در ایران خواسته که وقت بیشتری با هم بگذرانند، اما نه برای من و نه برای هیچ زنی روی کره زمین پذیرش چنین چیزی قابل قبول نیست.

به او گفتم احتیاجی نیست که از سارا جدا شود. من از زندگی‌اش بیرون می‌روم. خیانت کردن برای این مدت طولانی چیزی نیست که بتوان نادیده‌اش گرفت. گفتم که برای مدتی از خانه برود تا من خودم را جمع و جور کنم و موضوع را با خانواده‌ام در میان بگذارم. او چند روز به خانه خواهرش رفت و از من خواست که نگذارم به خاطر یک اشتباه! زندگی خوبمان از هم بپاشد. «من تو را دوست دارم و طلاقت نمی‌دهم!» یک هفته تنها در خانه بودم. خودم را برای تصمیم بزرگ آماده می‌کردم. مطمئن بودم امیر علی برای اینکه آبرویش پیش پدر و مادرش و شاگردانش نرود به من می‌گوید که دوستم دارد.

در این زمان حسابی وضعیت سارا و امیر علی را رصد کردم، اطلاعاتی راجع به گذشته و آنچه بینشان بود به دست آوردم و حتی فهمیدم در چند ماه اخیر چند سفر دو نفره رفته‌اند. تک تک هتل‌هایی که در آنجا اقامت داشتند را پیدا کردم. کار زجر‌آوری بود اما یک اشتباه نبود که به راحتی بتوان از آن گذشت. تصمیمم را گرفتم و پدر و مادرم را خبر کردم.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۴
در انتظار بررسی: ۱۷۲
انتشار یافته: ۲۲۳
وقتی خودت می دویی میری دنبال طرف نتیجش این میشه خانم خانما
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
بهتر است این داستان را از زبان امیرعلی هم شنید بعد قضاوت کرد. اوکی؟
ناشناس
| Germany |
۱۷:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
خيلي حرف مسخره اي زدي براي پوشش بي جنبگي آقايون!
حامد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۰
اين ماجرا طبق كدام قانون كدام شرع و كدام عرف خيانت محسوب ميشه???????
ناشناس
| United States of America |
۱۰:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۰
چه ربطی داشت یعنی اگه پسره خودش بیاد دیگه خیانت نمی کنه؟
یک خائن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۰
من به زنم خیانت کردم و زندگی ام از هم پاشید. مثل سگ پشیمانم و هر روز دعا میکنم کاش زمان به عقب برمیگشت و من هیچگاه آن کار احمقانه را نمیکردم
بی خود کجاش خیانت بوده صیغه کرده بعد ولش کرده این خانم باید بگه که امیرعلی کجا براش کم گذاشته، صیغه حتی مخفیانه هم گناه نیست متاسفم برای دخترای امروزی که بی دینی توشون موج میزنه اگه امیرعلی زناکار بود خوب بود هر روز با یکی بود تو سفرا یکی رو صیغه کرده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
متاسفانه آقایان دین را دستمایه هوس های خود کرده اند.
شرط دو زن داشتن برقراری اعتدال است که هیچ مردی نمی تواند انرا برقرار کند ، چه رسد به مدعیان دینی چون تو!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
دوست عزیز که دم از دین می زنید.صیغه 20 شرط دارد. اینکه انسان به دلیل مسافرت رفتن صیغه کند هرزگی است. من نیز مثل شما یک مرد هستم و ازدواج کرده ام. لطفا شهوت رانی را به اسم دین بیان نکنیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
خواهر خودت هم بود اینطوری قضاوت میکردی بزرگوار.
مریم
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
شما خود امیرعلی نیستی جناب؟؟؟؟؟؟ تو سفرها؟؟؟ امیدوارم دامادتون هم همین فکر رو بکنه ببینم خواهرتون و دخترتون هم شادی می کنن از زناکار نبودن شوهرشون؟؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
اکثر کامنتایی که آغایون دادن طرفداری از مرده بود و قانون چند همسری..آه از نهادم بلند شد..متاسفم برای تمام زنان سرزمینم با این طرز فکر مردا
ناشناس
| United States of America |
۱۶:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
کدوم بیست شرط؟؟؟؟
ناشناس
| Germany |
۱۷:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
حالت خوش نيست! برو قرصاتو بخور
احمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
منم هم یک مرد هستم ولی نگاه امثال تو به دین و زندگی واقعا وقیحانه است شرمت باد که دم از دین دین داری میزنی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۰
اميدوارم سر افراد خانوادت بياد
مردی دیگر
| United States of America |
۱۲:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۰
درد آوره که یک عده به چنین نظری مثبت می دهند.
میترا
| Germany |
۱۳:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۰
امیدورام پدرتون، دامادتون، شوهر خواهرتون از صیغه جهت ترویج دین استفاده بهینه ببرند
ندا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۰
بعضی مردها زیادی هستن برای کره زمین
جدایی و طلاق حماقت است چون:

اینکه یک مرد چند همسر داشته باشد چیز بدی که نیست برعکس چیز خوبی است. باید با این قضیه کنار بیاید و امیرعلی را هم محدود نکند. باید چند همسری برای دختران کاملا جا بیفتند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
و آیا برای خانمها هم!
ناشناس
| Germany |
۱۴:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
خیلی اشغالی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
رودل نکنی!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ناشناس
| United States of America |
۰۴:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۰
ممد جعفر اومدی باز؟نبودی یه مدت فقط زینال بندری جاتو گرفته بودو مارو می خندوند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۰
امیدوارم خانواده خودت چند همسری را تجربه کنند
دهه 60ای
| Japan |
۰۹:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۰
تو هموم محمد جعفر دهه هفتادی نیستی که مشکلت ظرفیت بالای دانشگاه و حق انتخاب زیاد بود؟؟؟؟؟؟؟؟؟ پسرم برو به درس و دانشگات و لنتخاب رشتت برس
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۰
واقعا متاسفم برای شما.
مسلما انتخاب از روی عشق کاری است دشوار و بزرگ و خطرناک و صد البته درست. اما عواقبش و آنچه برای ایشان پیش آمده، خیانت در هیچ قامتی نمی گنجد و بهترین کار جدا کردن راه است. عشق انسان را بزرگ می کند و ریشه انسان باعث می شود تا درست تصمیم بگیرد.
این خبر بود یا داستان....
به هر هال جالب بود...
اولاً کار غیر شرعی نکرده.دوماً باید به زنش می گفت که زنی دیگر دارد.سوماً اینکه باید تعدد ازواج در ایران مثل کشورهای آفریقایی امری عادی شود تا هیچ وقن زنی فکر نکند که شوهرش به او خیانت کرده است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
و برای زنان نیز تعدد زوج آزاد شود تا برابر شوند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
دروغ گفتن کاری به شدت غیرشرعی و غیراخلاقی است محمد خان.
ناشناس
| Germany |
۱۷:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
آفريقايي! تو بدرد همونجا ميخوري!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
افراد که چنین نظری دارند بهتره از خانواده خودشون شروع کنند!
ناشناس
| United States of America |
۰۴:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۰
شما پس همین خیانتو داری به زنت می کنی؟دامادتون چی؟باباتم ؟
طلاق بگیری بهتره، لطفی به آقایان هم بکن و دیگه هم ازدواج نکن. از روز اول دنبال مچ گیری بوده! خب حالا گرفتی خوب شد، نوش جانت. تو مریض روانی هستی، از یک آدم درست هم گناهکار میسازی چه برسه به آدمی که از اول مشکل داشته باشد
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۷:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
رواني تويي نادون!
درود به شرافت و غيرتت . اين مرد خائن رو خوب ادب كردي
مرد میتونه چهار زن همزمان داشته باشه چرا شرعیات را به زنان نمیگوییم؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
همزمانی شرطی دارد که هیچ مردی را توان انجامش نیست برو سوره نسا را بخوان!؟
همچین میگی خیانت که انگار یارو چه جرم بزرگی مرتکب شده؟ خب یک زن صیغه کرده دیگه!
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۷:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
براي مرداي ايراني عادي شده!
اشکم درآمد.
کسی که با دخترها سر و کار داره این چیزها براش عادیه! عجیبه که این دختر خانوم چشمهاشو بسته و پی تخیلاتش رفته!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Australia |
۱۷:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
این موضوع به هیچ عنوان چیز علدی نیست
لحظات دردناکی است اما ...خدا شری بر اندازد که خیر ما در آن باشد...خدا را سپاسگزار باشید که فرزندی ندارید که بخاطر او مجبور به تحمل یکدیگر باشید. مادرم من قربانی چنین واقعه تلخی است اما متاسفانه طلاق نگرفت و همین گذشتش موجب شد لطمات روحی و جسمی شدید ی به فرزندانش وار د شود که با گذشت سالها قابل جبران نیست. برایتان دعا می کنم. موفق و استوار باشید
حالا مدام تبلیغ اساتید موسیقی را بگذارید و سنگشان را به سینه بزنید
خب که چی؟؟
جنایت کرده؟
یه ازدواج قانونی و شرعی
خدا این حق رو بهش داده.
طوری با آب و تاب داستان گفتی که ...
خوب بود غیر شرعی بود
خدا روشک کن شوهر متدینی داری
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
خدا حق رو مشروط داده ، چون آقایان را توان اجرای شرط نیست پس حقی ندارند
ناشناس
| Germany |
۱۸:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
خدا اين حق رو داده يا نادونهاي شهوت پرستي مثل تو؟؟؟؟؟
ناشناس
| United States of America |
۰۴:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۰
ایشالا پدر شمام متدینن نه؟ایشالا داماد متدینی هم نصیبتون بشه
یا خدا ننه مارپل شده خانم!
جدا بشی بهتره و سعی کن تو زندگیت اگه فرشته هم همسرت شد زیر و رو نکشی که زیر و رو کشیدن باعث می شه طرف بهت خیانت کنه،اگر هم نکنه طلاق عاطفیت بده!شما اگه از اول با اعتماد با همسرت برخورد می کردی و احساسی تصمیم ازدواج نمی گرفتی این بلا سرت نمی اومد!!!به نظرم مقصر اصلی خودتون هستید!اون خانم می دونه طرف مقابل زن داره باهاش ارتباط برقرار می کنه و شما هم دوستان فضولتون همه جا دارن براتون فضولی می کنن و برای همسرتون بپا گذاشتین...
ازدواج موقت یعنی خیانت؟؟؟؟؟؟؟؟
پاسخ ها
زهرا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
اصلا خیانت نیست چطوره به آقای دون ژوان یک جایزه هم بدهیم
!!!!!!!!
خب ميرفتي كاراگاه خصوصي ميشدي...الان مثلا چي شد نتيجه اين مسخره بازيات؟؟
چه داستان تلخ و غم انگیزی . در طول روز از این دسته داستانها و خیانت ها تا دلتان بخواد در جامعه ایران زیاد هست و دیده میشود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
من این کلمه خیانت رو درک نمی کنم.
چقدر طولانی..... این مسایل که دیگه عادی شده... از بس زنها گیر میدن وگرنه به راحتی میشد دو تا زن داشت
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۴:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۰
الهی بمیرم الان به راحتی نمی تونی؟!اذیت می شی؟!نگو که جیگرم کباب شد برات!
به نظرم قابل جبرانه
حالا قانون در حمایت از این بانو چه می کند؟

1- شرعا" و قانونا مردک می تواند چند تا زن عقدی و صیغه ای داشته باشد!
2- حق طلاق هم که با مرد است!
3- مهریه هم که قسط بندی می شود مبادا طرف ر عسر نیافتد!!!!!!!!
4- پرونده هم لابد می رود شورای شهر و حل اختلاف !!
5- عمر این دختر جوان در راهروهای دادگاه است که می رود!!
6- ....

با اینهمه آفرین به تو شیر زنی که زیر بار خفت این مرد نماندی. چون زندگی مشترک یعنی تعهد
از کی تا حالا رمان نویسی شده شغل دوم شما .بابا مثل آدم خبر بنویسید.
متاسفانه بسیاری از دختران این روزها با شخصیت طرف مقابلشان کاری ندارند.فقط مادیات و شهرت و ... است که برایشان اهمیت دارد
پاسخ ها
ناشناس
| Australia |
۱۷:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
از کجا الان شما نتیجه گرفتید؟
چرا یک کار شرعی این قدر از نظر خانمها زشت جلوه داده میشه ؟ جوری داستان تعریف میکنه انگار در مورد ی جنایتکار که چند نفر رو کشته یا خدای ناکرده با یکی از اقوامش زنا کرده صحبت میکنه .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
چون این کار شرعی که شما از آن نام می برید در صورتی شرعی است که شرایطش را مرد بتواند اجرا کند و چون در کل جهان حتی یک مرد هم پیدا نمی شود که بتواند چنین کند پس کاری شرعی انجام نشده است
زری
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
چه جالب در مورد چنین کارهایی آقایان هر کدام یک آیت الله میشن و کاملا ذداشنا به امور شرعی
چرا می خواهید چنین وانمود کنید که یه زن دیگه گرفتن خیانت به زن اول است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
چون واقعا هست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۰
پس خيانت چيست؟
ادامه داستان کی پخش می شودتابناک جان؟!!!!
پیشنهادمی کنم سایتی بنام عشقناک یاعشق دردناک راه بندازید!
آخه اگه بااون زن ازدواج می کردکجاش خیانته؟
وقتی شرع مامیگه تا4تامجازیدچرااینقدرزنهاراپرتوقع بارآوردیدتاطلاق بره بالا.اگه اینجوریه این زن اول خودش خیانت کرده چون ممکن بودامیرعلی بایکی ازهمون شاگردای قدیمش ازدواج کنه که این اومدمزاحم شد.
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۴:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۰
شرعتون احیانا واسه این مسئله هزارتا شرط نذاشته؟ بعد شرعتون نگفته دروغ گناه کبیره س؟
به این خانوم باید گفت : شماها که روشنفکز تشریف دارید، دیگه خیانت و اینچیزها نباید برایتان مهم باشد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
در روشنفکری تعهد مطرح است و اصلا حذف نمی شود
ناشناس
| Australia |
۱۷:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
آدم های روشنفکر شرافت دارند و خیانت نمی کنند اشتباه به عرضتون رسوندند جناب بی سواد.
ناشناس
| United States of America |
۰۴:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۰
خوشمزه..
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۰
اونوقت چرا؟ با زن ديگري براي هوسراني صيغه كردن خيانت نيست؟
خشت اول چون نهد معمار كج ...
قصه همیشگی. تصمیم درستی گرفتی. وقتی کسی یک بار خیانت کند منتظر خیانت های بعدی او باید باشید.
موفق باشید.
اوه
چقدر تلخ!!
تابی جون داستانهای عاشقانه چاپ می فرمایید
عجب فيلمنامه قدرى ، قول ميدم فرهادى فيلمش كنه ، اسكار رو شاخه شه!
حالا که چی ؟!! تابناک این مزخرفات هم شد خبر !!!!؟
این سایت خبری یا داستان نویسی؟
الهییییییییییی... گلم بهتر نبود این تحقیقات وسیع و گسترده ی خودت رو قبل از عاشق شدن انجام میدادییی ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
داستان خوبی بود.!!!
ای ساده لوح بیچاره.
شرعا زن گرفته ،این خانم از حسادت میگه خیانت کرده!!!؟
با جماعت هنرمند اصلا وصلت نکنید، بخصوص موسیقیدان و نوازنده. اگر هم کردید منتظر خیانت های متعددشان باشید! لین یک واقعیت هشداردهنده است.
درود بر تو ای زن خوب که تصمیم قطعی خودت را گرفتی.
هرچند طلاق خوب نیست اما با این وضعیت بهترین تصمیمو گرفتی.
و الان تصمیم گرفتم زندگی خود را به طرز فجیعی بهم بپاشم و بروم زن یکی دیگه بشوم امیر علی هم خیانت کند نیست که هیچ مردی خیانت نمیکند فقط امیر علی خیانت میکند از کی تا حالا مطابق غریزه و از راه قانون و شرع رفتار کردن خیانت شده است؟
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۴:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۰
شما که انقد قانون و شرع بلدی شرطاشم بلدی؟ ایشالا بابات و شوهر خواهرتم قانونی و شرعی رفتار کنن
به این می گن مرد

زنها تا رقیب نداشته باشند خون آدم رو تو شیشه می کنند. فقط رقیب حریفشونه
عاقبت انتخاب از روی هوس
رمان بود؟
تابناک قسمت بعد چند شنبه پخش میشه؟
چه خیانتی مگه قتل و یا زنا کرده
نوش جونش حلالش بوده این سوسول بازی چیه خیانت!!!!!!!!!!!!!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
از قتل و زنا هم بدتر است عدم تعهد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۰
هر کار یواشکی خیانت هست دروغ هست و گناه بفهم نفهم
اگر دوستش داری، میتونی ببخشیش. شاید ارزش داشته باشه یه فرصت بهش بدی. رابطه های طولانی رو به راحتی نمیشی ختم به خیر کرد، شاید مجبور بوده با سارا اینجوری تموم کنه وگرنه برای همیشه سایه اش روی زندگیتون میمونده .
بیشتر فکر کن ...
کیس مشابه تو رو داشتم، با دادن یک فرصت دوباره ، همه چیز ختم به خیر شد.
سخته ولی شدنیه.
فکر کن.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
گول نخور.
با روانشناس مشورت کن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
بله موافقه از محبت خارها گل می شود
ناشناس
| Germany |
۱۸:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
مرد هرزه ارش گذشت نداره، ذاتش هرزه است...
با سلام
آدم نه باید خوشبین باشه نه بدبین بلکه باید واقع بین باشد، شاید اگر این خانم واقع بینانه به مسئله نگاه نکنه لزومی ندارد خود را اینقدر دچار رنج و عذاب کند هر چند ایشان یک خانم است و من یک مرد شاید نتوانم کامل او را درک کنم اما می توانم اگر بخواهد با ایشان مشاوره ای داشته باشم
چرا یک ارتباط سالم و شرعی یک مرد با زن دومش را که اورا صیغه کرده است خیانت می دانید؟؟؟؟چرا چیزی را که اسلام حلال می داند و جایز می گویید خیانت؟؟؟؟ زنا خیانت است نه ازدواج موقت...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
اسلام آنرا بی شرط حلال نکرده است!! آیا شما سوره نسا را خوانده ای ؟
بهتر است اسم دین را پای هوس بازی و عدم تعهد ننویسیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
سوره نساء در مورد ازدواج دایم شرط گذاشته برا ازدواج موقت نه عدالت ونه رضایت شرط نیست ...
من من
| Germany |
۲۰:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
ناشناس دوم
خیانت و عدم تعهد امری غیر قابل بخششه
ناشناس
| United States of America |
۰۴:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۰
شرط داره شرط! دروغ گفتنم گناه کبیره س، در ضمن ایشالا گوارای وجود شوهر خواهرتون
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۰
اسلام کجا گفته یواشکی این کار ور بکنید .. دروغ بگید.... اگر حقش هست باید با افتخار بیاد به زنش بگه من میخام ی نفر رو صیغه کنم زنه لااقل تکلیف خودش رو بدونه و انتخاب کنه یا بمونه یا بره
كاش قبل ازدواج اين همه كنكاش مي كردي
باور ما نمیشود در سرما نمیرود ...
حالا چشمات را ببند و بیخیالش شو در نظر داشته باش تو مملکت ما که داره به صورت تقلیدی پیشرفت میکنه و پیشرفت را فقط تو راحت بودن دختر پسرا و نوع لباس پوشیدنها میبینیم امار طلاق از ازدواج هم پیشی گرفته
]
چه دختر خود خواهی !!!!!
اكثرأ زير ابي ميرن.جامعه ايران از همه لحاظ كثيفه
کسانی که به راحتی دم از صیغه میزنند امیدوارم این بلا سر خواهر و یا دخترتان بیاید.
مردی که با این نوع کار و مدام با دختران و زنان جوان و با این رفتارها و تیپهای امروزی اونهم در کلاس های خصوصی سروکار داشته باشد میتواند جان سالم بدر ببرد؟؟
مگر اینکه از پیامبر خدا حضرت یوسف هم مقامی بالاتر داشته باشد!
تو انتخاب ها دقت نمیشه دیگه
پاسخ ها
ناشناس
| Australia |
۱۷:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
در کشورهای غربی مرد ها کلاس خصوصی هم دارند و این حرفها هم نیست که هر کی فکر کرد با جنس مخالف سرو کار دارد باید حتما به یک رابطه کثیف منجر شود. مردها هم مردهای عادی ولی درست تربیت شده هستند نه مردهایی که یک عمر بهشون گفتند شما ضعیف و بی اراده هستید.
آقا قسمت دوم داستان كي ميزارين:)
بنظر من كه آخر داستان به خوبي و خوشي تموم ميشه طلاق نميگيرم:)
خوب بود شرعی زن ها هم چهار تا شوهر.کنن تا ببینیم باز هم اوکی هستین
واقعا برای آقایان متاسفم وقتی چیزی به نفعش هست اسلام شناس میشن و شرع و دین شناس
واقعا خجالت داره
عجب خری بود خوب گفت که اشتباه کرده دیگه پیگیری نمی خواد
مردا همه سر و ته یه کرباسن
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۸:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
مرحبا!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۰
بسوزه پدر تجربه
چرا جایی که در اسلام گفته میشه کسی که دزدی کرد باید دستش رو قطع کرد یا شرابخواری حرام است اقایون مدافع اسلام نیستند ولی وقتی نوبت به هوسرانی خودشون میشه همه مسلمون میشن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۰
اينجا چي چي رو بايد قطع كنن خو
خداروشکر که فقط ازدواج موقت رو شرعی میدونید و دادن مهریه رو تمام و کمال به قسط بندی ختم میکنید! تازه بعد از کلی دویدن توی راهروهای دادگاه!!! نفقه هم شرعه! هیز نبودن هم شرعه و ... خیلی موارد دیگه جنابان مسلمان
قتل که نکرده!!! فوقش ازدواج مجدد کرده!!
با این شیوه نگارش شما تمام اعتقادات مذهبی را به سخره گرفته اید و از هر فمنیستی فمنیست تر شده اید و انگار نه انگار احکام الهی و فرامین نبوی و علوی وجود دارد!! رمز بدبختی ما این هست که احکام خداوند را تا مرزی قبول داریم که خوشایند ما باشد و الا نه. آیه قرآن را همیشه مد نظر قرار بدهیم که خداوند می فرماید:
عسی أن تکرهوا شیئا و هو خیر لکم و الله یعلم و انتم لاتعلمون
بابا ول کن. مگه چی شده.زندگیتو بکن
به نظر من مقصر این خانمه که از اول با ترفند و مکر زنانه امیر علی رو از جنگ سارا در اورده....از قدیم گفتن از هر دستی که بدی از همون دست هم میگیری..یه چیزی تو همین مایه ها
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۸:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
تو بيكار علاف
اقا مجيد گل و گلاب
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۰
به نظرم اين خانم خيلي عجول و نارسيسه
دم امير علي گرم ...
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۴:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۰
دم شوهر خواهر شمام گرم
تابناک متاسفم برات که نظرات سخیف بعضی هارو انتشار میدی ولی چهارتا نظر درست و حسابی رو همیشه سانسور می کنی
و متاسفم برای هم نسلانم که همه چیزو مسخره می کنن و هيييييچ چیزی تو دنیا به نطرشون بد و زشت نمیاد،حتی خيانت
اهای کسایی که میگید شرعی 4 تا زن میشه گرفت
و کار بدی نکرده
اگه زن شما با 4 تا مرد باشه هم جرم نیست نه ؟!؟!؟!
مگه برابری زن و مرد نیست ؟؟
چرا تو میتونی ما نمیتونیم ؟؟
وجدان و انسانیت کجاست ؟
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۱۵:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
خانم ناشناس از قضیه پرتی و اول بیا مسلمون بودنت رو ثابت کن و بعد نظر بده.
ناشناس
| United States of America |
۱۶:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
معلومه زن با مرد برابر نیست؟؟ چند سالته؟
ناشناس
| Germany |
۱۸:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
الان خانمها هم خودشون همين كارو ميكنن و دستشون درد نكنه! تربيت اسلامي چه كرده توي اين مملكت!
ناشناس
| Australia |
۰۷:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۰
شرعی می تونه خوب راست می گن . اما حالا این که درست هم می گن یا نه . نه درست نمی گن.
آقا مجيد گل و گلاب
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۰
برابري به معناي مساوات بي معناترين واژه در علوم وا ارتباطات اجتماعي است ... عدالت اما به خوبي اين قصه را توجيه مي كنه و اونم اينكه هر كسي حقي داره و البته با حقوق سايرين متفاوت ... كلا حق با مرداست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۰
احسنت
واقعا با خوندن پیام مدافعین چند همسری حالم بد شده
توجیه نمیخوام بکنم ولی بدگمانی و گیر دادن زیاد از طرف همسر می تونه طرف مقابل رو (چه زن و چه مرد) به سمت خیانت واقعی پیش ببره... توهم خیانت و خیالش می تونه اینجوری رنگ واقعیت بگیره... آدم تو زندگی آرامش میخواد وقتی آرامش رو جایی پیدا نکنه جای دیگه ای پیداش می کنه...
تابناک ! چرا تمام نظریاتی که صیغه و خیانت را تائید میکنه را گذاشتی. یعنی کسی نیوده که ب کار این آقا مخالف بوده باشه. اگر همین بلا را شوهر خواهرتون بر سر آبجی محترمتون بیاره بازهم تیپ روشنفکری ور میدارین؟ یا بقول جناب خان یقه تان را تا روی ناف جر میدین و میرین براش.
بنده خدا گناه که نکرده! با توجه به دینش عمل کرده. چه عیبی داره؟
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۴:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۰
دینش نگفته دروغ گناه کبیره س؟ دینش واسه این کار بی نهایت شرط نذاشته؟ای
مصداق بارز خیانت هست صیغه خنده اوره.باید پرتش کنه بیرون از زندگیش
طلاق چرا؟ جفتشونو لت وپار میکردی.نفله شون میکردی جوری که قطع نخاع بشن.
انتخاب همسر:
1- سفارش پدر مادر و یا سایر اقوام فاملیل و دوستان
2- همکار و شنخت (فقط) در محل کار
3- آشنایی در اتوبوس مترو قطار ... سفر
4 تحریک هورمون ها
عاشقانه همراه با کمی احساس و عقل و درایت کنارش...
کدام بهتر است...؟؟؟
قابل توجه اقایونی که میگن صیغه اشکالی نداره جایز با واجب فرق میکنه ادمی که زن جوون و زیبا و سالم داره چه لزومی داره این کار رو بکنه صیغه مانند مصرف دارو است برای کسی که مشکل و مرضی داره ولی برای ادم سالم تجویز نمیشه
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۱۵:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
شما قیافه خانم رو از کجا دیدین؟ آشنا هست؟
من من
| Germany |
۲۰:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
با کمال احترام
اتفاقا دین صیغه رو کاملا ازاد گذاشته ... حتی یک توصیه یا روایت هم برای عدم انجام اون هنگام داشتن همسر جوون .. وجود نداره

اما اصل حرف شما کاملا درسته خیانت و عدم تعهد غیر قابل بخششه ....
ناشناس
| Australia |
۰۷:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۰
با این توجیه ها دهن شیرین نمی شه .اگر جایز است خوب جایز است دیگه .
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۰
سرکار خانوم مراقب مطالبی که مینویسین باشین
همون دین وایینی که شما وشوهرت رو با چهارتا کلمه به هم حلال کرده بهش اجازه داده صیغه کنه موقع مهریه وحق وحقوق زن اسلامی فکرمیکنین موقع لباس پوشیدن وگردش اروپایی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
بهش اجازه داده صیغه پنهانی داشته باشد؟ دروغ گویی و پنهانکاری را دین ما جایز دانسته؟ عچب تبلیغ خوبی برای دین اسلام کردید
ناشناس
| United States of America |
۰۴:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۰
همونی که اجازه صیغه داده هزار تا شرط سخت گذاشته، دروغ رو هم گناه کبیره دونسنه، ایشالا همونم به شوهر خواهر شما اجازه صیغه بده
ناشناس
| Australia |
۰۷:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۰
اگر انتخابی بود حرف شما درست بود.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۰
والا اگه مهریه رو اسلامی و تمام و کمال میدادین که دردی نبود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۰
متاسفم واقعا.. مرد ایرونی یه نگاه همسرش به دیگری رو نمیتونه تحمل کنه از همسرش توقع تحمل هوو رو داره... زنی که همسر دوم شوهرشو تحمل میکنه دیگه دوسش نداره مجبوره شک نکنید.
صیغه کرده،زنا که نکرده این قدر شلوغ میکنی احمق.
آقایونی که صیغه پنهانی را مصداق خیانت نمیدانند, لطفا این نظر گهر بار را در زمان خواستگاری اعلام فرمایید. اگر حق شرعی و قانونی شماست نباید از گفتن آن ترس داشته باشید
جوری میگید کارش شرعی و قانونی بوده
عزیزم آخر داستان با شرح آغاز آن مشخص بود. امیر علی از همون اول روابط عاشقانه ای با "ساراها" داشته ولی شما به خاطر عشق غلط حاضر به پذیرش اون نبودین. مقصر شمایید که به زور وارد زندگیش شدین و حالا هم بایستی تاوانش رو پس بدین!
ايراني ها رسما رواني شديم .عقده اي شديم
متاسفانه در جامعه امروزی ما خیانت رو به روز به روز داره بیشتر میشه
سایت تابناک خودت اینقدر عقب مانده ایی؟ یا مردم اینقدر عقب افتاده اند؟
متاسفانه اين روزا حلال خدا حرام و حرام خدا حلال شده .قبلا ها طرف 4 تا زن داشت اين چه حرفيه طلاق بگير تا جونت دراد
اینجاست که شرع با عرف تناقض داره و کم کم این موضوع داره کار دست این جامعه میده یعنی معلوم نیست چه چیزی خوبه و چه چیزی بده .
قبل آز طلاق چنان ولایی سرش بیار که ناقص بشه دیکه نمونه چنین کاری با دختری بکنه. ..
ببخشيد
كجاش خيانت بود؟
اينكه دوتا زن داشته؟
يا اينكه اين زن دوم بوده؟
يا اينكه بعدش زن گرفته؟
مگه چكار كرده؟
آقایون محترمی که جاهایی از جمله آفریقا را مثال زده اند که چند همسری در آنجا رایج است، کاش بروند و از همانجا چند همسر خود را انتخاب کنند.
به نظر من اون مرد به خانومش خیانت کرده و زنه بهتره به زندگی با اون امیر علی زندگی ادامه نده.طلاق بهترین تصمیمه.صیغه بدون اطلاع خانوم اول خیانت است.
از جماعت مطرب هر چیزی بر میاد خیانت و کثافتبازی که تو شاخشه
کاش معشوقه ز عاشق طلب جان میکرد
تا که هر بی سر و پایی نکند دعوی عشق
دوران عشقهای رمانتیک گذشته
منم صیغه کردم ولی زنم نفهمید....
آقا دوست داشته و پولشم داشته خواسته متنوع باشه اين دنيا دو روزه خانما سخت نگيرين
باید پای خبرگزاری به دادگاه کشانده شود تا بفهمد که از حکم شرعی نباید تعبیر به خیانت کند؟
خدايا چقدر زياد شدند تعداد اين دخترايي كه براي پسرا نقشه ميكشند و بعد از ازدواج بسادگي از دستشون ميدن
ما ایرانیها باید زن خواستن رو از جوانان افغانستان یاد بگیریم اونا با توجه به اینکه از نظر مالی از ما ضعیفتر هستند ولی اکسرشون دو زن تا سه تا و چهارتا هم دارن و با کمال ارامش در یک حیاط زندگی می کنند در ایران متاسفانه زنها خیلی ادعاشون بالا رفته تا بهشون میگی بالای چشمتون اروست درخواست طلاق میدن و میرن هرزه و ازاد کار میکنند مردهای ایرونی را اید قانون اجبار کند حداقل دو زن داشته باشن تا روشون کم بشه
خانم عزیز تصمیم خوبی گرفتی
وافعا جالبه. خانمهای مملکت ما مزایای قوانین اسلام (مث مهریه) را همزمان با آزادیهایی اروپایی میخوان.
حالم بهم خورد از تفکر مردایه جامعه ام
خیانتکار خیانتکاره
دخترهاي خوب و نازنين ايراني اگر عاقل باشند با مرد كثيف و هوس باز و نادون و بيسواد ايراني ازدواج نميكنن!
سرکار خانم ببخشش
طبق تحقیقات انجام شده توسط پژوهشگران آمریکایی مردان بطور طبیعی و ذاتی تمایل به چند همسری و زنان تمایل به تک همسری دارند
شما مردهای این سرزمین متاسفانه از دینتون فقط همین یه دستورو بلدید اونم نه کامل...شرط میبندم از تمام کسانی که در حمایت این آقا کامنت گذاشتند یک نفرشونم اهل دین و نماز و روزه نیستند
به نظر یک داست ساختگی با ذوق سلیقه اس.
تاهل تعهد هم میاره
اینکار امیرعلی خیانت هستش
دیدم نوشته اند که اون آقای دین دار
آخه آقای دیندار دروغ میگه؟
اصلا صحبت سر حلال بودن زن صیغه ای نیست
صحبت سر اینه که نارو زده
از یک جهت هم مساله اینه که یک دختر خانم دیگه اومده شوهر این خانم را بنوعی ازش گرفته . حالا ایا به همین راحتی این خانم هم بیاد اجازه بده که شوهرش به کلی از دستش بره راه حل درستی هست؟؟
هنرمند اهل دل است و دل هر لحظه فرمان به سویی می دهد اهل هنر چندان مناسب زندگی زناشویی طولانی نیستند به نظر من البته
من بر خلاف تمام خانم هايي كه اينجا با شدت و حدت اميرعلي رو خيانت كار لقب دادن ميگم كه اتفاقا تقصيري متوجه اميرعلي نيست و چرا ؟ يك اتفاق حتما دو طرفه است
امیر علی کار خوبی کرده اگه طلاقش داده، دوست داشتن زن امیرعلی عشق نبوده احساس بوده
مردانی که این نوع رابطه را خیانت،نمیدانند فقط،تصور کنند که متوجه رابطه خارح از خانه خانمشان شوند،اونوقت هم خیانت نمیدانند؟؟؟
سلام به همه. خدايي خوب بلدين داستان تو قالب مثلا يه تيتر جذاب كار كنين بعدش اينهمه مردم بشينن تو دو گروه نظر بدين. اينجوري دورهمي خوش بگذره. اغا جان اين چيزا كه شده كار روتين ملت. لطفا حالا كه داستان مينويسين از اين دست كاراي خانمام بنويسين البته اگه جزو خطوط قرمز فعاليت سايت نباشه!ملت بيان تجزيه تحليل علمي! كنن.
بهترین کامنت رو "بیکار" گذاشته. غزل خانوم با زرنگی......! اون پسر حق ساراست.
آقایان ؛ خانم ها ؛ داداشها بدانید و بدانیم فرهنگ غلط در کشور ما زیاد است
شما کمی به سیره انبیا و امامان معصوم بیشتر التفات کنید
همه این موارد در اثر عدم تربیت اسلامی محقق می شود
مگر همسران رسول الله یا امامان به هم حسودی می کردند !؟
شما خود را بالاتر از آنان می دانید !؟
استغفرالله
توبه کنید و به همسر خود و سایر زنان در عقد ایشان نیکی کنید باشد که رستگار شوید
دم زنان ايران كرم كه با مهر يه هاي سنكين مرد ها رو بد بخت مي كنن
اين اقايون كه ادعاى دينشون فقط در تعدد زوجات گل ميكنه. تعصبى نظر ميگذارند، شايد از قوانين او خبر ندارند، بخونند و نظر بدن، عاقبت رفيق بازى توى ازدواج احساسي بودن همينه، خوش به حال كسانى كه ازدواج نكردن و به بدبختى نيفتادن چون ازدواج به وفاداريش ارزش داره مردى كه قلبش مال هزار تاست، همسر نيست، سوهان روحه!
کاشکی یه لحظه فرزند خودمون جای این خانم بذاریم اونوقت شاید جور دیگه قضاوت کنیم.
با سلام .اولا اینکه صیغه گناه و جرمی نیست که از ان یاد میکنی در ضمن اینکه ان مرد بدون اجازه همسر اول برود و همسری انتخاب کند و بعد بگوید صیغه کردم کارش را توجیه نمیکند ثانیا بدون اجازه زن 1 زن گرفتن شرعا و قانونا صحیع نمیباشد
فقط ميشه گفت متاسم براي همه زنان سرزمينم.سعي كنيم مثل انسان فكر و زندگي كنيم.همين
امان از این خرگوش هایی که تو زیرزمین تار می زنند. چه کار ها که نمی کنند
وقتی بجای علم و دانش و فضایل اخلاقی موسیقی نواختن ملاک انتخاب باشه همینه دیگه
بميرم براتون كه چقدر دلتون پاك و لطيف مردا را مي گويم .
قصه ي زندگي ادما صرف نظر از طبقه اجتماعيشون خيلي بهم نزديكه
انگار همه تو خونه هاي كنار هم، تو كوچه ها و خيابوناي شهر قصه با هم زندگي ميكنيم
از نوع داستانهای مجله زن روز بود
در هر دو مورد خود دخترا پاپیچ اون جوون بدبخت شدند دیگه چرا از مردا شاکی هستی خانم سرزمین من ؟
یه وکیل و یه عالم بگن کجاش خیانته؟
اگه این قانون برای شما زن ها بود الان همه تون چندتا شوهر داشتید چطور که توی جامعه دم از برابری زن و مرد میزنید اما حاضر نیستید برید خدمت سربازی یا کار های سخت و زیان آور انجام بدید
به نظرم باید به زنش میگفت البته او هم حق دارد تصمیم بگیرد بالاخره عشق است پیش می اید
واقعاً تعجب میکنم از این نظرات، معلوم نیست شوخیه یا جدی !؟
در اسلام صیغه حلال است و حق مرد
مرد خیانت نکرده وظیفه شرعی را انجام داده
برو خانوم، مردم دارن از گرسنگی تلف میشن شما داری میگی شوهرت یه زن صیغه کرده!!!
هر کاری در زندگی زناشویی که آلوده به دروغ بشه و مخفی کاری خیانت هست هی بیخود نگید شرع گفته شرع گفته ... شرع کجا گفته یواشکی این کار ور بکنید اگر حق مردها هست شجاعتش رو داشته باشن و بیان بگن و به زنشون حق انتخاب موندن و یا رفتن رو بدن
سلام.متاسفم برای این قبیل اتفاقات که میتونه رویاهای یه نفر رو تباه کنه. اما انتخاب عاقلانه و واقع بینانه هم مهمه.توی شرایط کاری مذکور برای شوهر ایشون ریسک این اتفاقات وجود داره که باید در نظر گرفته میشد. ضمنا به نظر من ازدواج موقت بدون اطلاع و رضایت زوجه قابل توجیه نیست.
چند همسری مجازه و خیلی خوب در صورتی که زنها راضی باشن و اسیب نبینن . این اقا با این کارش هم به خودش اسیب زده و قطعا به اون دوتا زن. کدوم زنی دلش میخواد نگاه ابزاری بهش بشه؟ پس حتی زن هایی هم که صیغه میشن از همه بیشتر اسیب میبینن چون هیچکدوم از مردهای این سرزمین که واضحه بلندگوی ایمان قورت دادن حاضر نیستن تا ابد از یک صیغه ای همایت کنن . وقتی فیلم unfaithful رو دیدم که مردی با یک کتاب شعر ایرانی زندگی عاشقانه یک زن و شوهر امریکایی رو ب خیانت میکشونه برای مردم ایران متاسف شدم.
صیغه دلیل شرعی نداره، این کار ساخته ی جامعه ی مرد سالاره که کثافت کاری های خودشونو توجیه کنند
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی