بازدید 1958

رشد اقتصادی 8 درصد با حمایت از تولید و توسعه صادرات

معاون توسعه تولید سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور با اشاره به اهداف برنامه ششم توسعه و سند چشم انداز گفت : لازمه رسیدن به رشد اقتصادی 8 درصدی حمایت از تولید و فراهم کردن کشش تقاضای خارجی و توسعه صادرات است .
کد خبر: ۵۹۳۱۰۲
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۴ 29 May 2016

معاون توسعه تولید سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور با اشاره به اهداف برنامه ششم توسعه و سند چشم انداز گفت : لازمه رسیدن به رشد اقتصادی 8 درصدی حمایت از تولید و فراهم کردن کشش تقاضای خارجی و توسعه صادرات است .

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ؛ حمید پور محمدی در گردهمایی بزرگ صادرکنندگان و تشکل های صادراتی با حضور وزیر صنعت ، معدن و تجارت همچنین شرکت های بازرگانی با صادرات بیش از 30 میلیون دلار ، تشکل های صادراتی و صادرکنندگان نمونه و ممتاز سال 94 افزود : در سال 94 حدود 6.7 میلیارد دلار میعانات گازی و 35.7 میلیارد دلار محصولات پتروشیمی به ارزش 42.5 میلیارد دلار به کشورهای مختلف صادر شد که باتوجه به هدف گذاری افزایش 10 میلیارد دلاری صادرات کالاهای غیر نفتی این رقم تا پایان سال 95 به 52.5 میلیارد دلار خواهد رسید .

وی گفت : برای تحقق افزایش 10 میلیارد دلاری صادرات کالاهای غیر نفتی تفاهمنامه ای با صندوق توسعه ملی به منظور فراهم کردن منابع لازم امضا کردیم و قرار شد این صندوق با سپرده گذاری 2 هزار میلیارد تومانی نزد بانکهای عامل برای یک دوره 2 ساله ، به بخش صنعت و معدن تسهیلات با نرخ 16 و به بخش کشاورزی با نرخ 14 درصد پرداخت کند .

پورمحمدی افزود : همچنین با هدف تامین منابع مالی در جهت تحرک بخشی به تولید صادرات محور مقرر شد بمنظور اعطای تسهیلات مورد نیاز این بخش خط اعتباری تا 2 میلیارد دلار و برای صادرات خدمات فنی و مهندسی هم بصورت نامحدود نزد بانکهای عامل سپرده گذاری ارزی انجام شود .

وی گفت : علاوه بر این در بودجه سال 95 کل کشور مبلغ 3 هزار میلیارد ریال درقالب مشوق های صادراتی ، 1 هزار میلیارد ریال یارانه سود تسهیلات ، 2 هزار میلیارد ریال یارانه سود تسهیلات ، 2 هزار میلیارد ریال کمک به صادرات فراورده های لبنی ، اختصاص 20 درصد از اعتبارات هدفمندی ناشی از حذف 24 میلیون نفر از دریافت کنندگان یارانه نقدی برای ارائه مشوق ها و زیرساخت های صادراتی ، 35 درصد یارانه سود تسهیلات به واحدهای کوچک و متوسط صنعتی و معدنی و کشاورزی و خدمات فنی و مهندسی و گردشگری و صادراتی از اعتبارات هدفمندی پیش بینی شده است .

پورمحمدی افزود : همچنین دولت در جهت حمایت از صادرات کالاهای غیر نفتی و رونق صادرات 33 هزار میلیارد ریال از منابع بانکی را به این منظور تخصیص داده است و فعالان این بخش می توانند از تخفیف 6 درصدی در سود تسهیلات و 50 درصدی صدور ضمانتنامه های صادراتی بهره مند شوند .


سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان