بازدید 1910

بیش از600 اقتصاددان معتقدند که برگزیت به اقتصاد انگلیس صدمه می‌زند

بیش از 600 اقتصاددان و کارشناس اقتصادی در جریان یک نظرسنجی که توسط موسسه 'ایپسوس موری ' صورت گرفته است، گفته‌اند که خروج انگلیس از اتحادیه اروپا موسوم به 'برگزیت' می‌تواند به اقتصاد این کشور صدمه بزند.
کد خبر: ۵۹۳۱۰۱
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۹ 29 May 2016
بیش از 600 اقتصاددان و کارشناس اقتصادی در جریان یک نظرسنجی که توسط موسسه 'ایپسوس موری ' صورت گرفته است، گفته‌اند که خروج انگلیس از اتحادیه اروپا موسوم به 'برگزیت' می‌تواند به اقتصاد این کشور صدمه بزند.

به گزارش ایرنا، براساس نتایج این نظرسنجی که به سفارش آبزرور صورت گرفته است و روز یکشنبه در این نشریه منتشر شد، از هر ده اقتصاددان انگلیسی که در دانشگاه‌ها، صنایع، بخش‌های تجاری و عمومی مشغول فعالیت هستند، 9 نفرشان بر این باور هستند که اقتصاد انگلیس به دلیل خروج از اتحادیه اروپا دچار صدمه خواهد شد.

براساس نتایج یاد شده، 88 درصد از این اقتصاددانان گفته‌اند که خروج از اتحادیه اروپا احتمالا چشم‌انداز رشد اقتصادی انگلیس را در بیش از پنج سال آینده، با آسیب مواجه خواهد کرد.

نتایج یادشده مؤید آن است که 88 درصد از اقتصاددانان انگلیس معتقد به کاهش طولانی‌مدت تولید ناخالص داخلی این کشور بر اثر برگزیت بوده و 82 درصد از آنان نیز گفته‌اند که برگزیت بر درآمد خانوارهای انگلیسی تاثیر منفی خواهد گذاشت.

61 درصد از اقتصاددانانی که در این نظرسنجی شرکت داشته‌اند، تصریح کرده اند که برگزیت سبب افزایش بیکاری در انگلیس خواهد شد .

به نوشته آبزرور، در این نظرسنجی از 639 اقتصاددان و کارشناس اقتصادی از تاریخ 19 تا 27 ماه 'می ' به‌صورت آنلاین پرسش به عمل آمده است.

نتایج نظرسنجی یاد شده که هم راستا با هشدارهای کارشناسان و نهادهای اقتصادی انگلیس و اتحادیه اروپا می باشد، می تواند سبب تحکیم مواضع دیوید کامرون که هم اینک متهم به اغراق گویی در مورد آثار اقتصادی برگزیت شده است، شود.

دیوید کامرون در این باره ادعا کرده است شوک هایی که اقتصاد انگلیس با خروج از اتحادیه اروپا متحمل خواهد شد، این کشور را به ورطه رکود اقتصادی خواهد انداخت ضمن اینکه هزینه های برگزیت به ازای هر خانوار انگلیسی سالانه در حدود 4300 پوند خواهد بود.

'جورج آزبورن' وزیر دارایی انگلیس نیز که در کنار کامرون در مورد پیامدهای خروج کشورش از اتحادیه اروپا هشدار داده، مدعی شده است طی دو سال بعد از برگزیت، حدود نیم میلیون نفر کارشان را از دست خواهند داد و حتی ممکن است تا 800 هزار نفر شغل خود را از دست بدهند.

اما طرفداران خروج انگلیس از اتحادیه اروپا استدلال های خاص خود را در این باره دارند و نتایج این گونه گزارش ها را مغرضانه می دانند و استدلال می کنند که در صورت خروج انگلیس از اتحادیه اروپا، این کشور پول و امنیت بیشتری به دست می آورد ضمن اینکه جلو موج ورود مهاجران اروپایی به انگلیس گرفته خواهد شد.

علاوه بر مباحث اقتصادی و امنیتی، مساله مهاجرت کارگران اروپایی یکی از موضوعات مهمی است که طرفداران و مخالفان خروج انگلیس از اتحادیه اروپا در کمپین های خود از آن سخن به میان می آورند.

براساس گزارش جدید دفتر آمار ملی انگلیس از 333هزار مهاجری که درسال 2015 وارد این کشور شده اند، 184 هزار نفرشان از کشورهای عضو اتحادیه اروپا بوده اند.

در این میان بسیاری از شرکت ها در انگلیس نگرانی خود را در مورد برگزیت اعلام کرده اند و نهادهایی مانند صندوق بین المللی پول و یا سازمان همکاری اقتصادی و توسعه اروپا نیز درباره خروج احتمالی انگلیس از اتحادیه اروپا هشدار داده اند. 

همه پرسی خروج انگلیس از اتحادیه اروپا قرار است در 23ژوئن برگزار شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل