بازدید 4592
خبر

والیبال انتخابی المپیک/پیروزی سخت و غرورانگیز شاگردان لوزانو برابر کانادا

تیم‌ ملی والیبال ایران در حالی که دو ست اول را به کانادا باخته بود، با تغییر تاکتیک لوزانو به بازی برگشتند و با برتری 3 بر 2 برابر کانادا دومین پیروزی خود را در رقابت‌های انتخابی المپیک کسب کردند و صدرنشین ماندند هرچند یک امتیاز از دست دادند.
کد خبر: ۵۹۳۰۶۷
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۹ 29 May 2016
تیم‌ ملی والیبال ایران با برتری 3 بر 2 برابر کانادا دومین پیروزی خود را در رقابت‌های انتخابی المپیک کسب کردند.

به گزارش تابناک ورزشی، تیم ملی والیبال ایران در دومین بازی خود در رقابت‌های انتخابی المپیک از ساعت 5:40 دقیقه یکشنبه 9 خرداد در سالن متروپلیتن توکیو ژاپن به مصاف کانادا رفت و این تیم را 3 بر 2 شکست داد.

تیم ملی ایران در اولین دیدار خود که شنبه برگزار شد با نتیجه 3 بر صفر استرالیا را شکست داد.

کانادایی ها در روز نخست فراتر از حد انتظار ظاهر شدند و با نتیجه 3 بر 2 برابر لهستان مغلوب شدند و یک امتیاز را از این دیدار سخت به دست آوردند.

تیم ملی ایران روز نخست را با صدرنشین در جدول رده بندی به پایان رساند.

والیبال انتخابی المپیک/پیروزی سخت شاگردان لوزانو برابر کانادا

لوزانو ترکیب میلاد عبادی پور، سعیدمعروف، مجتبی میرزاجانپور، محمد موسوی، عادل غلامی، فرهاد ظریف را برای آغاز بازی انتخاب کرد.

کانادا با پیراهن سفید و شورت مشکی و با ترکیب تیلور ساندرز، جان گودین پرین، نیکولاس هوگ، جاستین داف، گاوین اشمیت، گراهام ویگراس، کمرون بان بازی را آغاز کرد.

کانادایی‌ها هم با ساندرز، گردن پرین، هاگ، جاستین داف،جانسن و کوین اشمیت و با سرمربی‌گری گلن هاگ به میدان آمد.

ست نخست 29-27 کانادا


ست اول این بازی با سرویس عادل غلامی آغاز شد و با خطای حمل موسوی کانادا اولین امتیاز بازی را به دست آورد. با به کارگیری سرعت توسط معروف، موسوی بازی را به تساوی یک - یک رساند.

با سرویس‌های سرعتی اشمیت کانادا 7 بر 4 از ایران پیش افتاد. بعد از امتیاز 7 کانادا لوزانو درخواست ویدئو چک کرد و با درست بودن اعتراض او نتیحه 6 بر 5 شد. وقت استراحت فنی نخست با ضربه "پرین" و به دست آمدن امتیاز 8 برای کانادا به دست آمد.

بازیکنان ایران که تلاش می‌کردند اختلاف امتیاز را کم کنند در توپ‌گیری داخل زمین عملکرد خوبی نداشتند تا کانادا فاصله امتیازی خود را با ایران به 4 برساند و 13 بر 9 پیش بیفتد که با این اتفاق لوزانو مجبور شد وقت استراحت بگیرد.

موسوی که دربازی گذشته برابر استرالیا از سرویس‌های هدف دار استفاده می‌کرد موفق شد با یک سرویس پرشی امتیاز11 را به دست بیاورد تا اختلاف امتیاز به دو برسد.‌بازهم سرویس خوب موسوی کانادا را در دریافت دچار مشکل کرد و ایران به امتیاز 12 رسید تا "هاگ" سرمربی کانادا وقت استراحت بگیرد.

میلاد عبادی‌پور ، اشمیت بازیکن 208 سانتی متری کانادا را دفاع کرد و دو تیم به در امتیاز 14 به تساوی رسیدند. با سرویس معروف و عدم توپ گیری مناسب در زمین کانادا ایران 15 بر 14 پیش افتاد.

با از دست دادن سرویس توسط "اشمیت" ایران به امتیاز 16 رسید و دو تیم برای استراحت پیش مربیان خود رفتند. بعد از تساوی 18-18 لوزانو، حمزه زرینی را برای دفاع روی تور به میدان فرستاد که با سرویس زرینی و توپ گیری ناقص کانادا موسوی ایران را 20 بر 19 پیش انداخت. دو تیم تا امتیازات پایانی پایاپای پیش رفتند اما تیم کانادا زودتر از ایران به امتیاز 24 رسید تا 24 بر 23 پیش بیفتد اما اسپک غفور بازی را در امتیاز 24 به تساوی کشاند.

با ببیرون رفتن سرویس "پرین" بازی 26-26 شد و مهدی مهدوی برای کمک به دفاع روی تور به زمین آمد اما او در دفاع موفق نبود و با کسب امتیاز 27 برای کانادا سعید معروف به جای خود به زمین بازگشت. موسوی جای خود را به آرمین تشکری داد اما سرویس تشکری مفید واقع نشد و کانادا 28 بر 27 پیش افتاد.

با بیرون رفتن آبشار میلاد عبادی‌پور کانادا موفق شد این ست را 29 بر 27 از ایران ببرد.

ست دوم 25-19 کانادا


در ابتدای ست دوم دو تیم پایاپای پیش رفتند اما با دریافت‌های ناقص ایران کانادا 8 بر 4 پیش افتاد. با دریافت خوب حمزه زرینی و پاس سرعتی معروف ایران به امتیاز 6 رسید.

سرویس "جاستین داف" توسط ظریف دریافت نشد و با کسب امتیاز 11 توسط کانادا سرمربی ایران وقت استراحت گرفت.

حمایت‌ها و توپ‌گیری خوب کانادا در زمین باعث شد این تیم 13 بر 9 پیش بیفتد تا لوزانو مجبور شود مهدی مهدوی و شهرام محمودی را به جای امیر غفور و سعید معروف به میدان بفرستد.

حضور قائمی در زمین هم به تیم ایران کمک نکرد و کانادا 18 بر 10 از ایران پیش افتاد.

زمانی که محمد موسوی در خط سرویس قرار گرفت موفق شد چندین امتیاز را برای ایران به دست بیاورد تا بازی 18 بر 15 شود اما باز هم اختلاف امتیاز 4 بین دو تیم باقی ماند و کانادا 21 بر 17 پیش افتاد.

تلاش بازیکنان ایران در این ست فایده نداشت و کانادا موفق شد 25 بر 19 دومین ست را هم به نفع خود به پایان برساند. با پایان این ست کانادا کسب یک امتیاز از این بازی را برای خود قطعی کرد.

ست سوم 25-20 ایران


در این ست فرهاد قائمی جزو شش نفر ابتدایی تیم ملی ایران بود. با دو دفاع موسوی ایران موفق شد 2 بر یک از حریف پیش بیفتد.در ست دوم ایران در دفاع روی تور بهتر عمل کرد و موفق شد با سه اختلاف امتیاز و با نتیجه 8 بر 5 از کانادا پیشی بگیرد. لوزانو در این ست مهدی مرندی دیگر لیبروی تیم ملی را به زمین فرستاد.

با پاس اشتباه موسوی بازیکن ایران موفق به زدن اسپک نشد و کانادا به امتیاز 9 رسید. غفور در ست سوم عملکرد خوبی داشت و در بسیاری از امتیاز‌های کسب شده ایران نقش مهمی را ایفا کرد.تیم ملی ایران زودتر از حریف به امتیاز 16 رسید تا با ایحاد احتلاف 4 آرامش بیشتری در تیم حاکم شود.

"اشمیت" بهترین بازیکن کانادا تا سوم اولین و اصلی‌ترین هدف پاسور این تیم برای کسب امتیاز بود.

غفور موفق به دفاع "پرین" بلندزن کانادا شد تا ایران 18-13 پیش بیفتد و "هاگ" سرمربی تیم ملی کانادا درخواست وقت استراحت کند.با بیرون رفتن اسپک "جانسن" ایران به امتیاز 20 رسید و فاصله امتیازی به 7 رسید.

لوزانو بازهم امیرغفور و سعیدمعروف را از زمین بیرون برد و شهرام محمودی و مهدی مهدوی را به زمین فرستاد.

دفاع و توپ‌گیری‌های خوب بازیکنان ایران در این ست ادامه داشت تا ملی‌پوشان ایران ست سوم را 25 بر 20 به نفع خود به پایان برساند و بازی در ست شماری دو بر یک به نفع کانادا شود.

ست چهارم 25-20 ایران


در ست چهارم و تا وقت استراحت فنی اول هردو تیم در امتیازها برابر بودند. توپ‌گیری و دریافت‌های تیم ملی ایران از آغاز ست سوم به بعد بهتر از دو ست ابتدایی بازی شد و همین باعث شد که نتیجه بهتری برای ایران رقم بخورد.

با سرویس فرهاد قائمی ایران امتیاز 12 را گرفت و با ایجاد اختلاف امتیاز 2 سرمربی کانادا در خواست وقت استراحت کرد.

میلاد عبادی پور بازهم در این ست خوب عمل کرد و موفق شد با کسب 23 امتیاز خود در این بازی ایران را به امتیاز 18 برساند. با کم شدن فاصله امتیازی دو تیم به 2، لوزانو درخواست استراحت فنی کرد.

عادل غلامی دو سرویس هدف‌دار زد و باعث شد ایران با نتیجه 23 بر 18 از حریف پیش بیفتد. با برخورد سرویس کانادا به تور ایران به امتیاز 24 رسید تا در آستانه پیروزی در ست چهارم و به تساوی کشاندن بازی قرار بگیرد.

تیم ملی ایران موفق شد این ست را 25-20 به نفع خود به پایان برساند تا تعیین برنده این دیدار به ست پنجم بکشد.

ست پنجم 16-14 ایران


ست پنجم این بازی با سرویس قائمی شروع شد اما با برخورد توپ به تور کانادا اولین امتیاز را کسب کرد ولی والیبالیست‌های ایران سه امتیاز پیاپی را کسب کردند و بازی 3 بر یک شد و "هاگ" خیلی زود وقت استراحت گرفت.

با از دست دادن سرویس توسط اشمیت که پرامتیازآورترین بازیکن کانادا بود ایران 6 بر 4 پیش افتاد. ایران که در این بازی سرویس‌های خوبی نزده بود در ست پنجم با سرویس خوب موسوی امتیاز 7 را هم از کانادا گرفت.

با کسب امتیاز 8 توسط عادل غلامی دو تیم زمین ها را تعویض کردند.

اشمیت بازهم برای کانادا امتیاز گرفت و بازی را به تساوی کشاند. با بیرون رفتن توپ غفور این کانادا بود که به امتیاز 9 رسید و به همین دلیل لوزانو وقت استراحت گرفت.

بازهم مهدوی و شهرام محمودی درامتیاز‌های پایانی به میدان آمدند. رقابت حساس دو تیم با تساوی در امتیاز 11 ادامه داشت ولی با سرویس خوب مهدوی و آبشار موسوی ایران 13 بر 11 از حریف پیش افتاد.

با سرویس "ویگراس" و اشتباه مهدی مرندی لیبروی ایران بازی 13 -13 مساوی شد. دفاع میلاد عبادی‌پور ایران را به امتیاز 14 رساند اما اشمیت بازهم کانادا را به بازی برگرداند و بازی را 14-14 کرد.

عملکرد خوب بازیکنان ایران در ست پنجم با کسب امتیاز 16 همراه شد تا ایران این ست را 16-14 و درمجموع بازی را 3 بر 2 به نفع خود به پایان برساند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر