بازدید 8859
۱

مصطفی زمانی: «شهرزاد ۲» جذاب‌تر خواهد بود

فرهاد عشق خود را آزادگی معنا می کند ولی قباد اینگونه نیست، او عشقش را نوعی مالکیت می داند و کنش ها و واکنش های این دو نسبت به ازدواج شهرزاد به دلیل تفاوت نگاه آنهاست.
کد خبر: ۵۹۳۰۶۶
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۱ 29 May 2016
مصطفی زمانی بازیگر نقش فرهاد در سریال «شهرزاد» تحلیلی از رابطه‌های عاشقانه‌ای که در دو زندگی فرهاد و شهرزاد و قباد و شهرزاد شکل گرفت، ارائه داد.

به گزارش مهر، مصطفی زمانی بازیگر سریال «شهرزاد» درباره زمان تولید فصل دوم این سریال که قرار است به کارگردانی حسن فتحی ساخته شود به خبرنگار مهر گفت: پیش از این به ما گفته شده بود که ۱۰ تا ۱۵ تیرماه تولید فصل دوم آغاز خواهد شد اما هنوز صحبتی جدی در این باره نشده است.

وی درباره موفقیت این سریال و جذب مخاطب بیان کرد: یکی از دلایل موفقیت سریال «شهرزاد» قصه خوب و کارگردانی آن بود. اکثر آثار حسن فتحی پربیننده است و همین باعث می شود که یک اعتماد اولیه شکل بگیرد و «شهرزاد» هم از ابتدا فروش خوبی داشته باشد.

بازیگر فیلم «خط ویژه» در واکنش به اینکه سایر آثار شبکه نمایش خانگی پیش از این از موفقیت چندانی برخوردار نبوده اند، گفت: پروژه های دیگر شبکه نمایش خانگی هم بازیگران خوبی داشتند. به طور مثال سوپراستارهای زیادی در سریال «قلب یخی» جمع شدند با این حال خود من هم نمی دانم که چرا این پروژه ها در انتها با موفقیت های لازم مواجه نشدند. با این حال مردم با قصه ای که آن را دوست داشته باشند ارتباط برقرار می کنند و می فهمند که برای یک کار زحمت کشیده شده است.

سیناپس فصل دوم و سوم «شهرزاد» جذاب است


بازیگر فیلم سینمایی «آل» اضافه کرد: همه ما تا زمانی که این سریال در شبکه نمایش خانگی توزیع شد استرس داشتیم که چقدر کار می گیرد و بعد از پخش و استقبال از آن غافلگیر هم شدیم. بسیاری از دوستان خود من که علاقه چندانی به سریال نداشتند این اواخر می پرسیدند که دوشنبه ها را چگونه باید سر کنند.

وی درباره اینکه فصل های دوم و سوم سریال «شهرزاد» چقدر می تواند مخاطبانش را نگه دارد، یادآور شد: زمانی که من سیناپس فصل دوم و سوم سریال را خواندم برایم بسیار جذاب تر از فصل اول بود که البته نمی دانم چقدر این قصه ها تغییر کرده اند. با این حال با توجه به توقعاتی که بین مردم بوجود آمده است فکر می کنم باید بسیار مراقب باشیم که فصل های بعدی هم انتظارات مخاطب را برآورده کند.

زمانی درباره شخصیت فرهاد در سریال «شهرزاد» توضیح داد: زندگی کردن مثل شخصیت فرهاد برای من بسیار سخت است، اینکه سعی کنید زندگی سیاسی و عاطفی او را داشته باشید و از طرفی هم به باورهای خانواده احترام بگذارید همه چیز را سخت می کند. ما معمولا دوست داریم آزاد باشیم و اشتباهات زیادی را مرتکب شویم.

دلیل علاقمندی مخاطب به ازدواج قباد و شهرزاد


بازیگر نقش فرهاد درباره اینکه چرا بسیاری از مخاطبان علاقه مند بودند که «شهرزاد» همچنان با قباد زندگی کند، بیان کرد: شهاب حسینی بازیگر نقش قباد شخصیتی فوق العاده دوست داشتنی دارد و واقعیت این است که کسی نمی تواند از دست او ناراحت باشد. اگرچه قباد شخصیت منفی این سریال بود با این حال نگاه او برای مخاطب آزاردهنده نیست، او نسبت به سرنوشت خودش مسئول نبوده است و حتی از زمانی که «شهرزاد» وارد زندگی او می شود، قباد را متحول می کند. از طرف دیگر ما از زندگی عاشقانه «شهرزاد» و فرهاد کنش و واکنش خاصی ندیدیم. ارتباط میان آنها عشقی کلاسیک و اسطوره ای بود اما عشق قباد و «شهرزاد» امروزی تر بود و مخاطب توانست شاهد زندگی عاشقانه آنها باشد.

وی با اشاره به شهاب حسینی و ترانه علیدوستی که در چند فیلم با یکدیگر همبازی بوده اند، گفت: حسینی و علیدوستی از زمان ساخت فیلم «درباره الی» در چند اثر با یکدیگر همکاری داشته اند و یک زوج سینمایی محسوب می شوند بنابراین بسیار طبیعی است که عده ای طرفدار این باشند که قباد و شهرزاد با یکدیگر باقی بمانند با این حال پیچیدگی های قصه ایجاب می کند که اتفاقات دیگری رخ بدهد و کلیشه ها بشکند.

بازیگر سریال «یوسف پیامبر» در بخش دیگری از سخنان خود درباره تفاوت عشق قباد و فرهاد به شهرزاد توضیح داد: فرهاد عشق خود را آزادگی معنا می کند ولی قباد اینگونه نیست، او عشقش را نوعی مالکیت می داند و کنش ها و واکنش های این دو نسبت به ازدواج شهرزاد به دلیل تفاوت نگاه آنهاست.

شخصیت فرهاد کمی منفعل بود


زمانی در واکنش به اینکه مخاطب به خاطر شخصیت فرهاد نمی تواند او را به عنوان یک عاشق در نظر بگیرد و به او اطمینان کند، پاسخ داد: حسن فتحی شخصیتی از فرهاد در ذهن داشت که دوست داشت من همان شخصیت را بازی کنم و از آنجایی که من به او اعتماد داشتم شخصیت مورد نظر او را بازی کردم چون با خودم فکر کردم ممکن است ادامه این شخصیت در فصل های دوم و سوم همین ویژگی های فعلی را بطلبد. با این حال فکر می کنم شخصیت فرهاد کمی منفعل و تخت بود. یکی از مسائلی که باعث شد مخاطب احساس کند این شخصیت کمی بی عرضه است زمانی بود که جمشید هاشم پور در نقش سرگرد کیف و وسایل خود را به او سپرد و او این کیف را در کافه جا گذاشت. به نظر من شخصیتی که می خواست با شهرزاد ازدواج کند لازم بود محکم تر از آنچه نشان داده شد، رفتار کند. با این حال این نکات به فیلمنامه مربوط می شود و من تنها مسئول اجرای این نقش بودم. من تجربه همکاری دیگری با آقای فتحی داشتم و او هر چه بگوید با چشم گفتن پاسخ می دهم.

بازیگر فیلم سینمایی «آه ای عبدالحلیم» درباره ضعف های سریال «شهرزاد» نیز عنوان کرد: به نظر من کم پیش می آید که بتوان پروژه ای به این سنگینی را در طول ۸ ماه و نیم به تولید رساند. اگر ما همین کار را با یک تمرکز دو تا سه ساله در تلویزیون تولید می کردیم و فرصت کافی داشتیم مطمئنا اثر بسیار فاخرتری می شد. با این حال فکر می کنم در زمانی که شرایط تلویزیون و سینما برای تولید بسیار سخت است و بخش خصوصی پولی هزینه نمی کند ساخت این سریال، خودش کار بسیار بزرگی بود.

دلخوری از شبکه های اجتماعی و توهین به دلیل حمایت از یک سامانه برای سینماگران


وی درباره «شهرزاد ۲» نیز گفت: زمانی که «شهرزاد» به من پیشنهاد شد همه ما بازیگران و عوامل در درجه اول به این فکر کردیم که کار خوبی تحویل دهیم و مسائل مالی در درجه دوم قرار داشت حالا هم «شهرزاد» مثل خانه ما است و ما سعی می کنیم این خانه را با آرامش بیشتری نگه داریم و حتی «شهرزاد ۲» را بهتر از فصل اول آن جلو ببریم. در اینجا لازم است به صدای خوب محسن چاووشی هم اشاره کنم که باعث شد هواداران او نیز به سریال اضافه شوند.

این بازیگر با دلخوری از شبکه های اجتماعی عنوان کرد: من بنا به موقعیت های کاری خود همیشه سعی کردم که از شبکه های اجتماعی دور باشم و به اندازه ظرفیتشان از آنها استفاده کنم اما اخیرا حمایت من در شبکه های اجتماعی از یک سامانه سینمایی که به شکل رسمی به خانه سینما تعلق داشت، باعث شد توهین ها و تهمت های بسیاری را بشنوم. من از یک رویداد حمایت کردم که فکر کردم به طور کلی می تواند به نفع آینده سینماگرانی باشد که حتی از بیمه هم برخوردار نیستند و در عین حال اطلاع رسانی کردم که اگر مردم برای حمایت از این هنرمندان پیامکی ارسال کنند ۲۰۰ تومان به وسیله این پیامک از آنها کسر خواهد شد. طبق قانون حتی یک ریال از این مبلغ به من تعلق نمی گرفت اما با این حمایت جملاتی شنیدم که تحمل آنها برایم سخت بود؛ جملاتی که نشان می داد اختلاف نگاه من با بسیاری از مخاطبانم در شبکه های اجتماعی چقدر زیاد است.

وی در پایان گفت: من معمولا از چنین برنامه هایی فراری هستم اما چون این اقدام به بیمه هنرمندان مربوط شد و به من گفتند که به عنوان سفیر این حرکت باشم من هم فکر کردم شاید بتوانم تاثیرگذار باشم. با این حال زمانی که آن سامانه را اطلاع رسانی کردم نظرهایی شنیدم که واقعا شرم کردم. من آن زمان احساس کردم لزومی ندارد حتما به دعواهایی که در شبکه اجتماعی رخ می دهد پاسخ داد و بهتر است من پایم را از این دعوا بیرون بکشم. حتی بسیاری از دعواهایی که مردم در نظرهایشان مطرح می کردند با عنوان طرفداران فرهاد و قباد بود درحالیکه باید بدانند ما همه با هم دوست هستیم و فقط کار خود را به صورت حرفه ای انجام می دهیم.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۱
خداوند ایشان و بقیه عوامل سریال شهرزاد را حفظ فرماید. آمین
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر