بازدید 3400

انعقاد ۴۴ هزار قرارداد آتی سکه در بورس کالا

حجم معاملات آتی سكه طی هفته گذشته در بورس كالای ایران به ۴۴هزار و ۱۸۴ قرارداد و ارزش آن به بیش از ۴هزار و ۷۲۷ میلیارد ریال رسید.
کد خبر: ۵۹۲۹۷۰
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۲ 28 May 2016
حجم معاملات آتی سكه طی هفته گذشته در بورس كالای ایران به ۴۴هزار و ۱۸۴ قرارداد و ارزش آن به بیش از ۴هزار و ۷۲۷ میلیارد ریال رسید.

به گزارش مهر، طی هفته اخیر در بین سررسیدهای فعال بازار آتی سکه، بیشترین حجم معاملات با ۳۲ هزار و ۹۹۳ قرارداد به معاملات تحویل اسفند ماه اختصاص داشت تا ارزش این سررسید به بیش از ۳ هزار میلیارد و ۵۵۲ میلیون ریال برسد. این در شرایطی است که سررسید دی ماه با ۸ هزار و ۷۳ قرارداد و ارزش  بیش از ۸۵۴ میلیارد ریال رسید و در جایگاه دوم قرار گرفت. همچنین سکه تحویل تیر ماه سال جاری نیز  با حجم یک هزار و ۴۲۹ قرارداد و به ارزش بیش ۱۴۵میلیارد ریال در جایگاه سوم قرار گرفت.

این در شرایطی است که قرارداد تحویل آبان ماه نیز با یک هزار میلیارد و ۵۷ قرارداد و ارزش بیش از ۱۱۰ میلیارد ریال در جایگاه چهارم معاملات قرار گرفت، همچنین قرارداد تحویل شهریور ماه نیز با ۶۳۲  قرارداد به ارزش بیش از ۶۴ میلیارد ریال در جایگاه پنجم معاملات قرار گرفت.

نکته قابل توجه در معاملات سکه آتی هفته اخیر این بود که سر رسید تیر ماه به عنوان نزدیک ترین قرارداد و سکه اسفند ماه به عنوان دور ترین موعد تحویل بیشترین حجم معاملات را تجربه کردند، به طوری که حتی قرارداد تیر ماه از سرریدهای شهریور و آبان ماه نیز پیشی گرفت.

از طرفی بررسی روند معاملات آتی سکه در آخرین روز معاملاتی هفته گذشته (پنجشنبه) نشان می دهد بهای سکه در سررسیدهای مختلف بر خلاف روند کاهشی که طی روزهای هفته تجربه کرد با افزایش روبه رو شد؛ به طوری که سکه تحویل تیر با قیمت یک میلیون و ۱۴هزار تومان به فروش رسید که افزایش۰/۴۴ درصدی را در این روز به ثبت رساند.

قرارداد تحویل شهریور نیز با قیمت یک میلیون و ۲۳ هزار تومان معامله شد و رشد۰/۲۴ درصدی را در این روز تجربه کرد. این در شرایطی است که سکه تحویل آبان سال جاری با قیمت یک میلیون و ۲۸هزار تومان مورد معامله قرار گرفت و با افزایش ۰/۷۶ درصدی نسبت به چهارشنبه رو به رو شد. همچنین سکه سررسید دی ماه با رشد ۰/۷۸ درصدی با قیمت یک میلیون و ۵۳ هزار تومان معامله شد. در پایان نیز سکه تحویل اسفند ماه با نرخ یک میلیون و ۷۴ تومان، رشد ۰/۷۳ درصدی را تجربه کرد.

از سویی در بازار نقدی نیز طی هفته گذشته، ‌سکه تمام بهار آزادی در مسیر کاهشی قرار داشت، تا جایی که روز چهارشنبه برای ساعاتی قیمت سکه نقدی به زیر یک میلیون تومان رسید، اما این در شرایطی است که در ساعاتی پایانی معاملات با بازگشت طلای جهانی از مسیر کاهشی، قیمت ها مثبت بسته شد و روز پنج‌شنبه کار خود را با نرخ های مثبتی نسبت به سایر روزهای هفته به ثبت رساند.

به این ترتیب در آخرین روز هفته، همزمان با بازگشت دلار به محدوده ۳ هزار و ۴۷۰ تومان و افزایش اونس، سکه تمام بهار نیز قیمت یک میلیون و ۵ هزار تومان را تجربه کرد. اگر چه با این تغییر مسیر اونس موقتی بوده و افت ۳۰ دلاری خود را طی هفته اخیر جبران نکرده است اما کارشناسان به بازگشت قیمت به کانال مثبت در هفته جاری خوشبین هستند.

بر اساس پیش بینی تحلیلگران، روند قیمت اونس در ساعات انتهایی روز جمعه نیز در بازار داخلی امروز اثر مهم و کاهشی خواهد داشت، اما این روند کاهشی موقتی خواهد بود. اونس طی روز جمعه به پایین ترین سطح از ۳ ماه گذشته رسید و قیمت ۱۲۱۳ دلاری را تجربه کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار