بازدید 41426

این افراد چوب سال تولدشان را می‌خورند! +ویدیو

«باید دهه شصتی باشی تا جفای رفته بر متولدین این دهه را درک کنی»؛ این شالوده و اساس گلایه پرشمارترین بخش جمعیتی کشور است. گلایه‌های همیشگیِ جمعیتی که خود را نسل سوخته می‌خوانند برای اثبات این مدعا، مستندات زیادی ارائه می‌کنند.
کد خبر: ۵۹۲۹۶۲
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۷ 29 May 2016
«باید دهه شصتی باشی تا جفای رفته بر متولدین این دهه را درک کنی»؛ این شالوده و اساس گلایه پرشمارترین بخش جمعیتی کشور است. گلایه‌هایی همیشگیِ جمعیتی که خود را نسل سوخته می‌خوانند برای اثبات این مدعا، مستندات زیادی ارائه می‌کنند.

به گزارش «تابناک»، پس از حدود یک دهه از برچیدن بساط استخدام رسمی و به کارگیری افراد با قرارداد یا به صورت پیمانی، مدتی است که استخدام در ادارات و نهادهای مختلف از سر گرفته شده و برخی از کارمندان و پرسنلی که سالها غیررسمی خدمت کرده‌اند، در صف استخدام رسمی قرار گرفته‌اند.

البته این موهبت بیشتر شامل آنهایی می‌شود که پیشتر به شیوه های غیر رسمی جذب شده‌اند و سال هاست که حقوق بگیر این نهادها به شمار می‌آیند، نه متقاضیان پرشمار کار. یعنی شاغلانی که تا کنون پیمانی و قراردادی بوده‌اند و حالا قرار است به صورت رسمی استخدام شوند؛ موهبتی که شمار محرومان از آن بسیار بیشتر از شمار بهره برندگان است و از این روی، می‌تواند موجب شکل گیری گلایه هایی شود.

این در حالی است که می‌دانیم در نتیجه اعمال ممنوعیت استخدام رسمی در یک دهه اخیر، آنهایی از این نعمت محروم شده‌اند که دیگر مجالی برای استخدامشان نیست، چون واجد شرط سنی استخدام نیستند و سنشان از حداکثرهای مشخص شده در قانون فراتر رفته است. متولدان سالهای 1355 تا 1365 که اصطلاحا دهه شصتی نام دارند.

برای درک بهتر موضوع، بهتر است با یک مثال شروع کنیم. خودتان را جای فردی بگذارید که سال ها در حسرت استخدام در نهادهای مختلف قرار دارید و امیدوارید که دریچه ای برای استخدامتان باز شود تا به کمک آن بخت خود را برای قرار گرفتن در صف حقوق بگیران قرار داده و به کمک ثباتی که در این راستا خواهید یافت، بتوانید برای رسیدن به اهدافتان در زندگی تلاش کنید، اما تا به سن استخدام رسیدید، با ممنوعیت استخدام مواجه شوید.

این در حالی است که در دوران حسرت خوردن شما برای یافتن فرصت استخدامی، برخی از همسالانتان که بهره بیشتری از شانس داشتند یا... به صورت پیمانی یا قراردادی در برخی ارگان ها مشغول به کار شدند و اکنون که فرصت برای استخدام رسمی فراهم آمده نیز، ایشان در اولویت قرار دارند و نوبت به شما نخواهد رسید؛ حتی اگر به لحاظ تحصیلات و از منظر علمی، خود را واجد شرایط تر از ایشان بدانید.

در نتیجه چنین شرایطی ممکن است با خود فکر کنید که برای برخی از همسالانتان راه استخدام هرگز بسته نبوده و تنها زمان استخدام رسمی شدنشان به تعویق افتاده اما برای شما، خیر؛ تبعیضی که ممکن است شما را به این باور برساند که تنها ایرانیانی هستید که از دوران آغاز زندگی های مدرن، بی هیچ دلیلی از استخدام شدنتان جلوگیری کرده و برای کسی مهم نبوده که توانایی هایتان چیست.

گویی سال تولدتان مانعی در مسیر زندگی عادی تان شده باشد؛ مانعی آنقدر بزرگ که نه برادران و خواهران و افرادی که سن و سال بیشتری به نسبت شما دارند با آن مواجه بوده‌اند و نه کوچکترها با آن دست به گریبان خواهند بود، زیرا شانس شرکت در آزمون های ورودی و استخدام رسمی برایشان فراهم بوده و خواهد بود. اشکالی که ناشی از شرط سنی در استخدام افراد است و هیچ تبصره ای برای در نظر گرفتن حال و روز افراد محروم از استخدام در آن دیده نمی‌شود.

این در حالی است که دهه شصتی ها، متولدین سالهای انقلاب و دوران دفاع مقدس هستند که پیک جمعیتی کشور را شکل می‌دهند و به لحاظ شمار بالایشان، در تمامی دوران زندگی خود با کمبودها و محرومیت های زیادی دست به گریبان بوده‌اند؛ چه در دوران مدرسه که تراکم بالای جمعیتی شان موجب شده بود در مدارس دو شیفته مشغول به تحصیل باشند، چه در ورودشان به دانشگاه که شانس کمتری برای تصاحب موفقیت در کنکور داشتند، چه در عرصه ورود به بازار کار، ازدواج، تهیه مسکن و... ؛ سیری که همچنان برای متولدین این دهه ادامه دارد و توقف ناپذیر به نظر می‌رسد.

متولدینی که بسیاری شان بر این باورند اگر یک دهه زودتر یا دیرتر پا به جهان هستی می‌گذاشتند، می‌توانستند از موهبت های بیشتری بهره مند شوند و در عرصه های مختلف زندگی، شرایط راحت تر و بهتری را تجربه کنند. دیدگاهی که با توجه به شواهد و قرائن مردود خواندن آن دشوار به نظر می‌رسد، مگر آنکه برای رعایت حال ایشان هم که شده، در آزمون های استخدامی که برگزار می‌شود، شرط داشتن حداکثر 30 سال را کمی منصفانه تر کرده و دست کم میزان دانش افراد برای تصدی یک شغل را به نسبت آن اولویت دهیم.

تغییری جزئی که می‌تواند این امیدواری را در دل دهه شصتی ها زنده نگه دارد که قرار نیست برای همیشه مشکلاتشان دیده نشود و سهمشان از زندگی، تحمل سخت ترین شرایط، آن هم به دلیل سال تولد درج شده در شناسنامه شان باشد!

تعداد بازدید : 294
دانلود
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲۳
در انتظار بررسی: ۴۶
انتشار یافته: ۲۵۹
دهه شصت
دهه سیاهی ها
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
وای من از از الان نگرران اون روزیم که ما قرار پیر شیم چه شود
دلیلشو از احمدی نژاد بپرسید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
یعنی بهترین سال های عمرمون تو این 10 سال از بین رفت
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
بابا اینقدر همه چیزو ربط ندید به دولت قبل ...این دولت چه گلی زد برای بیکاران ک دولتهای قبلیو مثال میزنید....همه شعار میدن
پیام
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
آقای احمدی نژاد میخوای دوباره بیای خاکستر دهه 60 رو هم برباد بدی؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
فقط احمدی نژاد نیست باقی اقایون هم باید پاسخگو باشند که این گونه ...
mohammad
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
قرار ما....سر پل صراط
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
حالا مثلا روحانی چه کار کرده
احسان
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
موافقم 8 سال از بهترین دوران عمر ما به پای خرابکاری های این بشرسوخت.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
نه من فکر میکنم دلیلشو باید از تهرانی‌های دهه 50 پرسید.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
احمدی نژاد بود که میگفت قطعنامه ها کاغذ پارست دلار1000 تومانی رو کرد 3500 همه چی سر به فلک کشید مارو بدبخت کرد من 28 ساله نمیتونم یه خونه تو هلبی آباد بگیریم.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
درپاسخ به جواب ناشناسی که گفته این دولت چه گلی به سر بیکاران زد که دولتعهای قبلی مثال می زنید باید عرض شود که دولت قبل با 700 یا 800 میلیارد دلار می توانست ایران را آبادتر از کشورهای اروپائی بکند و شغل زیادی هم ایجاد کند. بدبختی کاهش قیمت نفت به دولت فعلی رسید و این است تفاوت این دو
آی گفتی....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
واقعا این امریکایی که میگین دشمنه چرا جلوی پیشرفت سنگاپور و مالزی و کره و هنگ کنگ و چین و غیره رو نمیگیره و فقط دشمن ماست؟
حسین لاجوردی
| France |
۱۶:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
میتوان احمدی نژاد رو بدترین آدم دنیا دانست که دلار 1000 تمانی رو 3500 کرد یعنی در عرض 8 سال سه برابر و نیم قیمت دلار رو افزایش داد
وقتی با فوق لیسانس مهندسی بیکار هستی و با هزار تا ایده و فکر و نیروی جوانی نمی تونی برای کشورت کاری کنی و باید ببینی وسط بیابان دبی را بزرگترین پارک گل جهان کرده اند و تو با کشوری با بزرگترین ذخایر نفت و گاز جهان و معادن بسیار و مکان های باستانی دیدنی باید در غم داشتن یک استادیوم فوتبال با چمن مناسب باشی درد سنگینی رو روی قلبت حس میکنی
پاسخ ها
ناشناس
| United States |
۱۵:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
این آمریکای لعنتی باعثشه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
ناشناس15:10
خدا شفات بده
حامد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
پس چرا ای پیتون امریکاییه برادر
من دهه شصتی ام.یه دل سوخته.
پاسخ ها
ابوالفضل
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
دمت گرم داداش
منم همینطور...
نسل سوخته. دکتری با کلی اختراع و مقاله و ... بیکار.بشمار یک!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
من هم تقریبا وضعیت شما رو دارم. تخصص من در حالی میتونه در آمریکا سالی 100 هزار دلار درآمدزا باشه که در اینجا من با این تخصص 100 هزارتومان در سال هم نمیتونم در بیارم. برای اینکه این زمینه در ایران بسیار محدود کار میشه و در اختیار افراد معدودی است که اجازه ورود به بقیه رو نمیدن. تنها کاری که با این تخصص میتونم اینجا انجام بدم اینه که تعداد مقالاتم رو بیشتر و بیشتر کنم بدون اینکه کاربردی داشته باشن. الان به این نتیجه رسیدم که تنها راه باقیمانده برام رفتن از این مملکت هست؛ شاید که تخصصم حداقل گره ای از مشکلات مردم دنیا حل کنه.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
ناشناس13:24
آفرین به این طرز فکرت
خوشم اومد
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
اختراع و مقاله و ... دارید، دنبال استخدام رسمی هستید؟! اگر شما کارافرین نباشید، اختراعاتتون رو تولید نکنید، دیگه کی قرار کارافرین باشه؟ همه نون خور دولت شن؟
ناشناس
| United States |
۱۰:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۰
اشتباه کردی تا حالا ایرانی
با سلام
واقعا گل گفتی تابناک جان
واقعا زمان ما کنکور بود دانشگام دولتی بود نمرات فوق العاده کم می دادن الان من معدل دانشگام مقایسه می کنم با افرادی که الاغ فارغ التحصیل می شوند هیچ چیز نمی دانند واقعا خیلی بی انصافی.
بزرگترین موهبتی که ما ده شصتی ها داریم اینه که خلق و خو منش عجیب برخی از ده های ۷۰ رونداریم. چه در کار و چه در رفتار و انتظار از جامعه ...
این خیلی خوبه
من به نوبه خودم هيچگاه مسئولين كشور را نمي بخشم ، اميدوارم كه خداوند نيز شما را نبخشد .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
منم نمی بخشم؛ انهایی که بدون فکر برای دنیای و اینده من تصمیم گیری کرده اند، اما حالا اصلا به روی خودشان هم نمی اورند.

خدا از حق الناس نمیگذرد، من حلالتون نمیکنم.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
شدیدا شدیدا شیئا عین منی به خدا
ناشناس
| United States |
۱۵:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
مسئول؟؟؟؟؟؟؟؟
مسئول نوشته می شه ، ...... خوانده می شه
چوب پارتی بازی در همه ادارات و سازمان ها
چوب پارتی بازی در دانشگاه ها برای جذب
چوب فساد اداری
و چوب مدعیان عدالت
پس دهه پنجاهی چی باید بگه؟! نسل زغال شده!!!
پاسخ ها
حسین
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
نسل فرصتها
++
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
والا شما که بعد جنگ تازه 18-19 سالتون شده بود همه هم با تحصیلات پایین جذب شدید. امثال بابک زنجانی و شهرام جزایری از هم نسلی های شما هستند!!
چه عجب یک نفر به یاد ما هم بود
تازه این اول مشکلاته بعدها ما پیر میشیم و باز جمعیت جوان کمی خواهیم داشت .کشور باز بازنشستگان دهه 60 رو نمینونه قطعا تامین کنه
بیمارستانهای اون موقع مثل مدارس زمان ما
دو یا سه نوبته میشن
حقوق بازنشستگیمون عقب میفته
پاسخ ها
محمد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
قطعا خیلی هامون بازنشستگی رو نمی بینیم. نه معده و کبد درست نه اعصاب نه پول زندگی سالم
بس حلقه زدم بر در و حرفی نشنیدم
من هیچ کسم یا که در این خانه کسی نیست
دهه پنجاهی تا 5 سالش د راهپیمایی و انقلاب رو پیش رو داشت، سالهای اول انقلاب و بی برنامیگ و هرج و مرج و بعاز اونهم جنگ و ...، پس دهه پنجاهیا به مراتب وضع بدتری داشتن!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
دهه پنجاه و شسصتیا همشون تو اداراجات دولتی و مقامهای دولتی هستند و جزو نسلی بودند که از نظر کار بهترینها رو دارند.
بهترین شرایط را دهه شستی ها داشتند. ستمی که بر دهه هفتادی ها رفت اصلا قابل مقایسه با 60 نیست.

مثلا ورود به دانشگاه خیلی سخت شد و تعداد رشته ها و ظرفیت ها بالا رفت و واقعا آدم نمی دانست کدام دانشگاه و رشته را انتخاب کند چون آپشن های انتخاب خیلی زیاد بود.
پاسخ ها
بهرام
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
شست نه شصت درسته دهه هفتادی عزیز
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
دهه‌ی هفتادی‌ها همین که یاد بگیرند دهه‌ی پیش از آن‌ها "شصت" بوده و نه "شست"، خیلی زحمت کشیده‌اند.
ضمناً آیا دلیلی خنده‌دارتر از این‌که بالا رفتنِ ظرفیّت‌ها و انتخاب‌ها برای ورود به دانشگاه باعثِ ظلم و ستم در حقّ ایشان شده‌است وجود دارد؟!!
حسین
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
خودت یک بار دیگه نظر خودت رو بخون ببین میتونی باهاش موافق باشی
مهدی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
خداییش خیلی بهتون ظلم شده، تعداد رشته ها زیاد شده ظرفیتم بالا رفته این یعنی ظلم مضاعف!!!
من از طرف دهه شصتی ها ازتون عذر میخوام
منتقد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
بابا ایول داری
گرفتی مارو
اینا ک گفتی بد بختیه؟
مجتبی
| Germany |
۱۵:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
ب..م برات که اینقدر مشکلاتت زیاد بوده جنگ و کوپن و قعطی برق و استرسهای شدید اون دوران دهه شصت که چیزی نبود . شما خوبی
میثم
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
بله بله بله بله بله شما دیگه چی میگی
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
ممد جعفر چه خبر؟؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
آخه تو که شصت رو هم نمی تونی درست بنویسی، با این سواد معلومه بهتون ظلم شده...
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
آخه تو که شصت رو هم نمی تونی درست بنویسی، با این سواد معلومه بهتون ظلم شده...
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
هرچی فکر کی کنم اصلا منظورتو نمی فهمم!!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۰
ای وای دلم براتون کباب شد ...
واقعا دهه هفتادی ها چقد مظلوم و ستمدیده هستن...
واقعا گرفتی ما رو
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۰
محمد جعفر گرفتیمون..اینا از نظر ما یه نعمت الاهیه که زمان ما نبوووووووووووووووووووووووووود...بخواب پسرم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۰
داداش من خودم دهه هفتادم مطمئنی چی داری میگی مشکل زیاد داریم ولی اینا نی .!!!
مهدی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۰
دانشگاه که هیچی والا ما دوس داشتیم یه ترانه اون ور ابی گوش کنیم میگرفتن پخ پخ میکردن
داداش الان کیفو کوکتون ردیفه؟
خوشحالم كه بالاخره بين اين همه ايراني مدعي به صاحب فكر وفهم كمال ، پيدا شد كه بفهمد درد جامعه ما براي پيك جمعيت كجاست
ما بدبخت بدنیا آمدیم، دست خودمون نبود.
عوضش آون دنیا بیحساب میریم بهشت.
(((((((((((((((D:
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
بدبخت نبش دو کله میخوایی اون دنیا؟ البته چون دهه شصتی هستم میفهمم ها! قاطی کردی!
حامد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
خوب با همین چیزا خودتونو گول میزنید
احسان
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
شما مطمئنی که اونجا هم بخاطر پر شدن بهشت واسمون کنکور نمیذارن یا بعضیارو با پارتی نمیفرستن تو!!!؟؟؟
مهدی
| Iran, Islamic Republic of |
۰۷:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۰
زیادم مطمئن نباش، میترسم بگن شما که آبدیده شدین برین جهنم رو تست کنین ببینین درست کار میکنه یا نه!!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۰
اره دیگه چون اون موقع ماهواره و ویدیو سی دی نبود
خودایشش نسل با حیایی داریما؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!
جانا سخن از زبان ما می گویی
من دو دختر ،دکترا ،وفوق لیسانس دارم ،متولدین ۵۹ و۶۲ ،هر دو در زیر بمباران در شهر کرمانساه بدنیا آمدند ،و الآن هم هر دو بیکارند ،با کمال تاسف ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
کمک شون کن که کشور رو ترک کنن؛ مطمئن باش که آسیبی نخواهند دید بلکه باعث افتخار شما و همچنین جامعه خودمون خواهند شد.
دهه 50 پس چي ؟
کو گوش شنوا ، بنده یک دهه شصتی هستمکه یکسال آذگار منتظر استخدام سازمان فنی حرفه ام ولی متاسفانه هنوز نشدم
پاسخ ها
حسین
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
گویا نمره املا رو کم گرفتی
من و همسرم هر دو متولد سال 1361 هستیم و کودکی بسیار دشواری داشتیم. به سختی در مدرسه و دبیرستان تحصیل کردیم. با رتبه های عالی وارد دانشگاه شدیم آن هم با کنکورهائی که تنها 20 درصد شرکت کنندگان شانس ورود داشتند. ما بخاطر شرایط تحصیلمان حتی شانس بچه دار شدن هم پیدا نکردیم. حالا پس از گذراندن دوره کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در دانشگاه های دولتی تهران، تبریز و اصفهان با درجه عالی هر دو بیکار هستیم و شانس چندانی برای استخدام هم برای خودمان قائل نیستیم. دانشگاه آزد با ایجاد ظرفیت های کاذب همه را دکتر و کارشناس ارشد کرده. بدتر از آن تبدیل وضعیت کارمندان دانشگاه به هیئت علمی است که باعث پر شدن ظرفیت های موجود برای جذب نخبگان دانشگاه های دولتی است. واقعاً چه انتظاری دارید از کسی که پس از این همه تلاش شاهد این بوده که کارمند دانشگاه که با هزار زد و بند در بخش روابط عمومی یک دانشگاه استخدام شده پس از لابی های فراوان و رابطه با مدرک فوق لیسانس شبانه در دانشگاه .... هیئت علمی موسسه .... شده. وزیر علوم باید به تبدیل وضعیت کارمندان دانشگاه توجه کند و جلوی فساد را بگیرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
خداییش دلم گرفت.
ولی یادمون نره هیچ ظلم و بی عدالتی بی پاسخ نمیمونه
و بالاخره حق ضایع شده جبران خواهد شد البته شاید در یک مسیر دیگر
مجتبی
| Germany |
۱۵:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
ظرفیت استخدام شما توی همه ادارات دولتی هست به دلیل مدرک بالای تحصیلی، ولی ولی ولی اول باید از هفت خوان گزینش عبور کنی و بدون پارتی هیچ راهی نداره قبول بشی
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
تو اشتباه کردی میدیدی بازم پول به دانشگاه ازاد دادی باید از ایران میرفتی
یارا سخن از زبان ما میگویی
بهترین دانشگاه معدل بالا ولی هیچی تو یه شرکت خصوصی کار میکنم که هنوز حقوق دیماه پارسالمو تگرفتم
من به سهم خودم که متولد 61 هستم هیچگاه از حقم نخواهم گذاشت
دهه 60 اگر منظور متولدین بعد از سال 60 باشد نسل سوخته به حساب نمی آیند
نسل سوخته متولدین سال 1345 تا سال 1359 می باشند
لطفا درست اطلاع رسانی کنید
پاسخ ها
حسین
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
الان همه ی کسایی که توی اون سالها توی هر خراب شده ای درس خوندن سری توی سرها پیدا کردن.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
الان این فرمول از کجا اومد؟ فکر میکنم شما میخواستی متولد دهه ششم رو بگی که تازه اونم اشتباه گفتی که !
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
موافقم.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
به نظر من کسی که در دهه 45 -59 بوده نتونسته پیشرفتی کنه از بی عرضگی خودشه چون شما زمان خودتون همه امکانات رو داشتین
سلام یعنی واقعا تا حالا مسئولین متوجه این مشکلات نبودن؟ نه آقا اصلا مهم نیست که یا به عبارتی اصلا این نسل قراره که دیده نشن!!! من فقط نگران زمان مردنمونم که شاید کفن و قبر هم پیدا نکنیم!!!!!؟ و باید برای مرگ هم تو صف انتظار باشیم!!!!!
برای فرج آقا امام زمان دعا کنیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
منم موافقم؛ قبر هم کم میاد؛ همونطور که جا برای نشستن در مدرسه نبود!
سلام تابناک جون - بد جوری دست رو دلم گذاشتی و به نکته مهمی اشاره کردی که وصف حال بنده و بسیاری از هم سن و سالهای ماست . مدت ده ساله با مدرک کارشناسی ارشد تو شهرداری ..... به صورت شرکتی مشغول کارم و هنوز بعد از گذشت این چند سال نه تنها شرایط و وضعیت استخدامی مشخصی نداریم بلکه هر روز عرصه را بر ما تنگتر نیز میکنند و از یمن تصمیمات دولت امید به کلی نا امید شدیم باز خدا اموات احمد نژاد رو بیامرزه که گاه گدار تصمیمات مقطعی و جرقه وار برای نیروهای شرکتی و... میگرفت . حالا قراره نیروها رو تبدیل به حجمی هم بکنند . ((هر دم از این باغ بری میرسد ......)) خدا باعث و بانی بلاتکلیفی این نسل واقعا سوخته رو که از این جا مونده و از آنجا رونده ایم مبتلا به مشکل ما بکنه .. بلند بگو آمین تابی جون لطفا اگه زورت میرسه از کانال حاج محسن پیگیر باش . خدات خیرت بده .
تبعض
این مسائل مختص دهه ی 60 ها نیست و برای همسن های اینجانب یعنی از 1348 تا 1355 نیز وجود دارد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
شما حداقل کودکی داشتی.
من نگران زمان دفن ما دهه شصتی ها هستم... می ترسم دیگه جا برا قبر ما هم نباشه...
عین واقعیته
بیشتر عمرمان در صف سهمیه های کوپن - نفت - نانوایی ها - کنکور - ازدواج ....صرف شد و حالا به یک شخص بی ذوق تبدیل شده ایم
واقعا دمتون گرم با مقاله تون
من یه دهه شصتی هستم با مدرک فوق لیسانس و بیکار
متاهل هم هستم متاسفانه برای ازمون ها استخدام و کار خیلی تلاش کردم موفق نشده ام الان هم محدویت سنی دارم برای استخدام دولتی د ...
دهه 70 به بعد کارشون راحت تره چون خیلی ها بازنشسته می شن
حالم خوووبه .
گل گفتی والا. حرف دل تمام دهه شصتی ها را زدی واقعا افسرده ترین و بدشانسترین مردم این کشور هستند این شصتی ها
دهه بدبختی ها دهه رنج و عذاب دهه بیکاری دهه فقرا اما یک جیزش خوب بود دهه دوستی های پاک و صادق
پاسخ ها
نادر
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
یادش بخیر چقدر همه چیز خوب بود همه چی همه چی
سرویس کردن ما رو این دهه 60 ها

از ما نیمه دم دهه 50 که بدتر نیستن. خیلی از این دهه 60 اخر جنگ دنیا اومدن ولی ما دهه 50 تمام کودکیمون تو انقلاب و جنگ و بدبختی بود ولی اندازه این قوم اویزون نالان و غرغرو نیستیم.
اه اه اه. تهوع اورن بخدا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
تو که جغرافیات مشخص نیست .
با پارتی باز رفتی خارج کشور
با پارتی بازی رفتی سر کار
با پارتی بازی پست گرفتی

تو کی میفهمی حرف مردم رو
هادی، متولد 62
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
عزیز دل، مهم نیست کودکی چطور گذشت، مهم این است که وقتی به سن ازدواج و استخدام رسیدید، شرایط چگونه بود
دهۀ 50یها در اواخر دهۀ 70 که دهۀ سازندگی و شکوفایی اقتصادی بود به سن ازدواج و کار رسید و دهۀ 60ی ها در اوج تحریمها، به همۀ اینها ازدحام جمعیتی و لذا رقابت وحشتناک بر سر همه چیز را نیز اضافه بکنید
بد شانسترین در عین حال جزو کارامدترین دهه. به لحاظ سختی های زیاد. هممونم امید به شانس دوباره داریم...
هیییسسسسسسس
دهه شصتی ها فریاد نمی زنند!
بهتره بگيم دهه پنجاه و شصت ضمنن دهه شصتي ها در سني نبودند كه خيلي از مشكلات يادشون بياد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
مگه مشکلات ذکر شده فقط تو یکی دو سالگیشون بوده که یادشون نیاد؟ اون مشکلات تا الان یعنی سی چهل سالگی همراهه.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
ولی عواقبش رو کامل تحمل کردن!
من می گم ما دهه شصتی همین طور که جلو میریم همه چیز با کمبود مواجه می شود و وقت مردن هم با کمبود قبر مواجه می شیم. برای همین از الان دنبال خرید قبرم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ فکر کنم ما رو آتیش بزنن
من می گم ما دهه شصتی همین طور که جلو میریم همه چیز با کمبود مواجه می شود و وقت مردن هم
نمیخوام بهانه بیارم ولی نسل ما رو هرچی بلا بود سرش اوردن ... انواع و اقسام مدل های اموزشی و تغییر مداوم سیستم اموزشی و کمبود مدرسه و کلاس های 45 نفری و موندن پشت کنکور و نبود ظرفیت دانشگاه .. ......
خلاصه اینکه بهتر مسئولان طوری برنامه ریزی کنن که اینطوری نشه .
البته یادم رفت اینطوری نمیشه چون نسل من اصلا فرصت ازدواج نداره ، یعنی کار نداره ، اگرم داشته باشه ، نمیخواد یک بچه دیگه رو به این دنیا بیاره تا مثل خودش اواره مدیریت اشتباه این مملکت بشه .
بد تر از اون اینه که نردبون رشد خیلی از نسل بالایی هامون شدیم و راه رو برای نسل پایینیامون باز کردیم . فقط میترسم به ما که برسه قبر هم کمیاب بشه...
پاسخ ها
ناشناس
| United States |
۱۷:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
بعد این راه را که برای بالایی ها و پایینی ها باز کردین چیه دقیقا؟
واقعا پدر مون در اومد تا چشم وا کردیم انقلاب تا رفتیم مدرسه جنگ و سختگیری کنکور و سربازی بعدش هم تورمهای سنگین و اشتغال حالا چی انواع دیپلمهای پولی دانشگاه پولی سربازی پولی یادم هست تا دفترچه خدمت نداشتی گواهینامه ازدواج تحصیل خرید و فروش هیچ کاری نمی تونستی انجام بدی خودم به شخصه اولین روز ورو به مدرسه مصادف با فردای جنگ بود نه ورزشی نه باشگاهی بسیاری از ورزشهای امروزی مثل بوکس بدنسازی گونک فو ممنوع بود فیلم و اپارات و‌ویدیو ممنوع کانا نلویزیون همش جنگ و سخنرانی و دعا و نماز بود اونم دو کانال که اگر شانس میاوردی برق نمی رفت معلمها غیر متخصص معلم ورزش دینی درس میداد معلم فارسی ریاض هم کلتس میذاشت بعضی درسها هم تا اخر سال یا ثلث دوم معلم ن اشت کتابها هم که تا ثلث دوم ناقصی داشت کتکهای معلما و بیرون کردن از صف مدرسه به خاطر شلوار لی و کچلیهای اجباری و خلاصه مثل یه زن انی رفتار کردن از گشت ثاراله و کمیته هم که صد برابر گشت ارشاد امروز گیر میداد چیزی نگیم نه عشقی نه تفریحی حتی یه نوشابه هم سالی یکبار گیر نمی امد تمام گیر و گورهای دنیا یکجا مال ما بود صفهای طولانی نانوایی و ارزاق کوپنی و صف شیر هم بماند به اضافه کار های تابستانی که اصلا نفهمیدیم بچگی و نوجوانی و جوانی ما چطور گذشت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
ولی از انصاف نگذریم، هرچند از جوانی خیر زیادی ندیدیم، اما کودکی خوبی داشتیم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
وصف حال دهه پنجاهی ها بود بیشتر!
ناشناس
| United Kingdom |
۱۵:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
البته دهه 60 باسواد عزیز

شما که چشم باز کردین انقلاب شده بوده قبلش! انقده خودتونو به ما دهه 50 نچسبونین. ما بسیار بسیار با شما متفاوتیم
جزای این همه سختی و بدبختی که این دهه کشیدن را که خواهد پرداخت ؟
پاسخ ها
خاطره
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۰
دوست عزیز بهش فکر نکن. آدم وقتی به مشکلات فکر میکنه عقل از سرش میپره من متولد 53 هستم با اینکه از روز اول مدرسه با جنگ رفتم مدرسه ولی قبول دارم که در حال حاضر به دلیل نبودن استخدامهای دولتی شرایط برای دهه شصتی ها به مراتب سخت تره . خدا کمک جوانها باشه
آنهایی که به خدمت سربازی رفته اند وتقریباً 2 سال از عمر خود را بیهوده گذرانیده اند در زمان استخدام با کسی که معافی دارد فرق ندارند ممکن است ایشان دیگر وقتی برای استخدام نداشته باشد ولی فرد معاف شده می تواند بخت خود را تا 2 سال دیگر امتحان کند . پس عدالت کجاست ؟
پاسخ ها
هادی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
تا بعدا ببینیم چه تصمیمی برامون می گیرن
سن ما از عقل ما جلوتر رفت. به عبارتی ما به لحاظ فرصت زمانی تباه شدیم
ما دهه شصتی ها به خیلس چیزا عادت کردیم:
اسباب بازی پلاستیکی
صدای کپسولای گاز تو کوچه ها
لاستیک ماشین و چوب
کلاسهای شلوغ
پاک کن های سوراخ شده و دور گردن انداخته
دفترهای جلد روزنامه ای
غول پشت کنکور
اتوبوس های بنز بدون کولر داغون
هجوم به فوق لیسانس
دنبال کار
دنبال پارتی
دنبال اگهی استخدام
پیگیری کار
دکتراااا
.
.
.
حتما سالهای بعد برای خانه سالمندان و قبرستون!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom |
۱۵:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
تمام دهه های قبل از شما و حتی چند دهه قبل تو کل دنیا این شرایط رو داشتن. اما شما دهه 60 ها هرچه نکردید رو میندازید گردن زیاد بودنتون!
آقا دست رو دلمون نذار.. جوونیمون رفت....
دهه شصتی یعنی بالاترین خدمت را چه از لحاظ فرهنگی و ایجاد فضای باز در اجتماع و غیره را به جامعه بکنی و کمترین ها و پایین ترین ها نصیب تو باشه.

دهه شصتی یعنی 8 سال که میتونست بهترین سالهای جوونی و رفاه و آبادانی مملکتت باشه رو یک نفر به تنهایی نابود کنه
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom |
۱۵:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
خاتمی که اومد 20 سالم بود. سودای رفتن از ایران رو داشتم. اما گفت بمونید و ایران رو بسازیم. 28 سالم که بود و تازه تازه داشتیم ساختن رو میدیدیم یکی اومد و ویرونش کرد. الان 39 سالمه
با کوهی از درد و غم و بیکاری و ارزوهای برباد رفته. من متولد 56 هستم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
ناشناس 15:42 داغ دلم رو تازه کردی! من هم متولد 59 هستم، 40 روزه بودم جنگ شروع شد و ما جنگ زده! الان 36 ساله هستم و هنوز کار درست و حسابی ندارم با زن و یک بچه!
خدا از باعث و بانی اش نگذره!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
من هم متولد 56 هستم ولی واقعیت اینه که دهه80 و 70 و 60 و 50 و 40 و 30 و ... نداره. این خانه از پای بست ویران است. اینجا جهان(جهنم) سوم است...
آقای احمدی نژاد، برادر ما که سوختیم رفت....
یه چیزی میگی

الان دیگه متولدین 69 هم بدبختی دارن من که از خیلی از این ها جلوترم ولی هنوز به یه بدبخت به تمام معنا شدم

الان دهه هفتاد با هزار تا پارتی و هزارتا اشنا و اینور اونور کار دارن که بهشون بگی با دست چپت چنگال بگیر با راست کارد بگیر اصلا نمیدونه دست چپ چیه حالا داره کار میکنه (حتی شرکت خصوصی)
كلا سوخته شدن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
دهه آه
جانا سخن از زبان ما می گویی. با داشتن مدرک دکترا نوشتن 6 کتاب و 16 مقاله علمی پژوهشی هنوز ...
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom |
۱۸:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
خب بورسیه بگیر برو بلاد کفر، ببین چطور از استعدادت استفاده میکنن. خودت نمیری به بقیه گیر نده. واقعا موندی چکار!
افسردگی افسردگی افسردگی
بیکاری بیکاری بیکاری
امید تو خالی امید توخالی امید توخالی
خوشبختی پوچ خوشبختی پوچ خوشبختی پوچ
شامل دهه ۶۰ ها شد!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
دهه شصت یا همان دهه ای شست که همه خوشی ها را با خودش شست و برد
کاشکی مسئولین یه فکری براشون بکنند من تو خانواده خودم چندین نفر از این رده سنی داریم بخدا همیشه براشون دعا می کنم مشکلات اشتغال و ازدواجشون حل بشه . هم بیکارند هم مجرد . دارند روزبروز افسرده میشوند
ممنون تابناک محترم از انتشار واقعیت وحقیقت فوق من خودم سه فرزند دهه شصتی با مدرک فوق لیسانس دارم هر روز ذوب شدن شان را میبینم ومن عذاب میکشم ازاین همه تعبیض و بیکاری وگرانی و روزبروز افزایش فاصله طبقاتی وافزایش طلاق وپارتی بازی ود......؟؟؟؟!!!!
امیدوارم درج شود : سال 61 بود در خیابان گلناز جنوبی آریاشهر دوستم را بخاطر موی بلندش گرفتند وقتی با ماشین از جلوی من رد میشدند دوستم از داخل گشت برام دست تکان داد و من هم دست تکان دادم . گشت ایستاد و گفت : میشناسیش ؟ گفتم بچه محل ماست . من را هم انداخت توی ماشین بیدلیل کچل هم بودم تازه ) بردند مسجد صادقیه بلوار - چشمم را بستند و الکی از اینور به اونور بردند و میگفتند نیافتی توی چاله و خلاصه چک و لگد بعدش هم یک فرغون دادند دستم و بیل که خاکهای مسجد را از اینطرف بردر ببر اونطرف . عصر که حسابی کارگری کردم گفتند تعهد بده برو . اون زمان 14 سال داشتم و الان که 34 سال از آن ماجرا میگذره هنوز نفهمیدم چرا منو بردند و چرا زدند و چرا تعهد گرفتند . چون بچه محل کسی بود که موهاش بلند بود ؟ هنوز هم بچه هام که دانشجو هستند بیرون میروند نگرانم که مبادا چنین گیر الکی به اونها بدهند . من که یادم نمیره .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
منم به یاد دارم 15 سالم بود با دختر خالم کلاس زبان میرفتم بعد کلاس باهم برگشتیم خونه تو راه چندتا ارازل جلوی مارو گرفتند و مارو اذیت کردند و منو کتک زدند , ماشین پلیس دیدم اومدم بهشون بگم چی شده اونم یدونه خابوند ریز گوشم بهم گفت بی ناموس بی غیرت دختر خالمو سوار ماشین کردن با فهش بردند. نمیدونم چرا هنوز ؟!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۰
وا چه ربطی داشت به دهه شصتی ها و مشکلاتشون!!؟؟
حسام
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۰
وقتی میخوندم تو شرکت بودم ، از خنده ترکیدم، حالت بهت زده صورتت بعد از چند 34 سال برام تداعی شد.
دکتری ریاضی محضی از دانشگاه معتبر سراسری دارم و شغل اصلیم نظر دادن به اخبار های تابناک شده. اتفاقا جالب بود که اخیرا دیدم یکی از ده شغل پردرآمد در آمریکا(بلاد کفر و شیطلان نسبتا بزرگ) محققین و اساتید ریاضی هستن. بعد به خودم نگاه کردم و به تاریخ تولدم و یه نگاه مختصر هم به روزهایاحمدی نِژادی ...........
پاسخ ها
علی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
خیلی عالی گفتی.....شغل اصلیت خیلی با حال بود ...چون خودم یه جورایی شغلم شبیه تو شده
من یه دختر دهه شصتی هستم با کلی مشکلات و پشت کنکور بودن بلاخره دانشگاه دولتی قبول شدم در دوران تحصیل کار کردم. پدرم کارگر کارخونه بود که ورشکست شد. بورسیه تحصیلی گرفتم ولی بدلیل مشکلات مالی نتونستم برم. دو خواهر کوچکتر از خودم دارم و پدرم بیکاره. با وجود استعدادزیاد مجبورم توی یه آژانس مسافرتی کار کنم که ربطی به مدرک تحصیلیم نداره. و حالا مجبورم با مردی ازدواج کنم که بیست سال از خودم بزرگتره چون پول جهیزیه خودم و خواهرانم رو نداریم. برای کمک به خانواده و برای اینکه خواهرانم بتونن با خواستگارای مورد علاقشون ازدواج کنن مجبورم. و این اجبار رو مدیون دولتمردان کشورم هستم!!! آقای احمدی نژاد مچکرم!!!
پاسخ ها
نادر
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
خواهر خرابم کردی کاش میشد کاری برات بکنم اما چه کنم که خودم 62 سوخته هشتم گرو نه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
خواهرم خدا پاداش کارت رو بده.
دولتمردان که فقط بلدن حرف بزنند و وعده الکی بدن.
زنده باشی
نسل سوخته به دهه پنجاهیها گفته میشد حالا دیگه به همه دهه ها سرایت کرده. اصلا ما چه گناهی کرده بودیم
هر دو نسل پنجاه و شصت از خیلی از امکاناتی که الان هست ،بی بهره بودند
تا چشم باز کردن جنگ و انقلاب بود و مشکلاتی که همه جامعه با آن دست به گریبان بودند کلاس های 50 نفره که تا معلم می خواست اسامی یاد بگیره سال تحصیلی تموم می شد
و از همه بدتر کنکور،الان تو این دوره طرف آزمون هم نده بلاخره یه رشته قبول می شه
دهه 60ها نسل نابود شده هستند که از همان کودکی تا به حال در محدودیت ها ومشکلات جمعیت زیاد رنج بردند.
چه عجب یکی هم به یاد ما بود
مگه میشه کتک هایی رو که تو مدرسه برای یه بار مشق ننوشتن خوردم یادم بره ، کابل برق ، تسمه پروانه ماشین ، طناب بازی و ترکه انار و حتی فلک !! الحق دهه 60 نسل سوخته اس اوه یادم رف احمدی نژاد . . . !!
احتمالآ الان که دارن استخدام رسمی میکنند از فرزندان اوناییکه این راه رو باز کردند و فارغ التحصیل شدند و میخوان استخدام شوند . چه بهتر تا زمانیکه یکی از اقوام یا پدرشان جز مسئولین مملکتی است و تصمیم گیرنده هم هست از این فرصت استفاده بکنه و با پارتی اقای فلان به استخدام رسمی دولت در بیاد و با حقوق آن چنانی و بدانید که در بدو استخدام هم پست بالایی هم به برکت پارتی باون خواهند داد.
چندین ساله که هممون داریم چوب بی کفایتی برخی مسئولین رو میخوریم.
تا افرادبی سواد و یا با دیپلم وحداکثر لیسانس علمی کاربردی و با پارتی استخدام می شوند، جایی برای افراد تحصیلکرده و متعهد وجود ندارد.
ایران یعنی کشور پارتیان . منظورم پارتی بازیه
در دهه 60 با تصمیماتی که گرفته شد قرار شد دیگر هیچ گونه کنترل جمعیت صورت نگیرد و حتی ابزارها و داروهای کنترل جمعیت نایاب شدند. نتیجه آن شد که شاخص رشد جمعیت از حدود 1.8 به ناگاه به حدود 3.9 رسید، بدون آنکه برای مراحل مختلف بعدی این رشد جمعیت تشدید یافته، فکر یا برنامه ریزی اصولی انجام گرفته باشد. اولین مشکل زمانی بروز نمود که این پیک جمعیتی به مرحله ورود دبستان رسید لذا فضای دبستانی کم آمد و با عجله شروع به مدرسه سازی و یا افزایش تراکم کلاس های درسی نمودند. مرحله بعد عینا در ورود این جمعیت به دبیرستان و در خاتمه بازه تحصیلی، در دانشگاه ایجاد شد. تا اینجا این جمعیت حاصل از پیک رشد جمعیتی به نوعی در فضاهای آموزشی مشغول ماند ولی بعد از آن مسلما نیازهای مهم دیگری هم چون اشتغال پایدار، ازدواج و تامین زندگی برای آنها مهم بود که دیگر انجام این مسائل مهم، مثل تامین فضاهای آموزشی، برای مسئولین و کشور مقدور نبود. اگر از قبل به درستی برای این جمعیت جوان در حال رشد برنامه ریزی درستی در قالب برنامه های بلند مدت و کوتاه مدت انجام می گرفت این جمعیت جوان ضمن رضایت مندی و پویایی، می توانست موجبات تحرک اقتصادی، صنعتی و کشاورزی چشم گیری را برای کشور فراهم نماید. ولی متاسفانه به دلیل عدم برنامه ریزی به موقع، این سرمایه عظیم نیروی انسانی جوان و پویا، در کشور نه تنها نتوانست به درستی استفاده و هدایت شود بلکه موجب مسائلی گردید که مقاله شما و کامنت های زیر آن در این سایت، مشاهده گردید.
با دهه هفتادیا درست صحبت کنید،دهه شصتیا میسوزن به ما چه ربطی داره
وقتی شما برنامه ریزی درستی برای رشد جمعیت نداری و یکهو یک انفجار جمعیتی داری اینطور میشه که :
اول شیر خشک و پوشک و ... قحطی میشه
بعد کودکستان ها و دبستان ها شلوغ میشه
بعد راهنمایی و دبیرستان
بعد کنکور و لیسانس و فوق لیسانس
بعد تالار های ازدواج
بعد بازار کار و ...
بعد .....
بعد داروهای سالمندی و دوای آرتروز و آلزایمر
بعد قبر و ... بازارش داغ میشه و ...
تا سنگی که یکی انداخت موجش بگذره و رد بشه
اینطوری که کسی که مسئول میشه "نباید" اشتباه کنه و کوچکترین اشتباهش میتونه ده ها سال چند ده میلیون نفر رو دچار مشکل کنه.
بیشتر از 15 تا ازمون استخدامی دادم، دیگه سنم از استخدام گذشت.
تو یه شرکت کوفتی با پایه حقوق بقیه زندگیم رو میسوزونم.
تابناک جون دست رو زخم جوانان گذاشتی
متولد 57 هستم، فوق ليسانس دارم
وصيت كردم موقع مردن قبر منو گودتر و بزرگتر بكنن.
چون كلي آرزو دارم كه ميخام با خودم به گور ببرم
نسل سوخته؟!!!!!!!!
به بچه هایشان می گویند پدر سوخته!!
بخدا جگرم سوخت .. منم يك دهه شصتي نا كام و سرخورده ام كه فقط دلخوشيم نوستالژي هاي سالهاي كودكي و نوجووني بوده و هست .
من به شخصه از حقم نمی گذرم
1- هیچکس رو نمی بخشم
2- همه رو واگذار کردم به خدا

3- جوانی ما تباه شد
4- توان خرید منزل نداریم
5- توان عروسی کردن نداریم
6- پارتی باز ی و کار
7- حقوق قراردادی و فقط در حد زنده ماندن
8- توهین جامعه به یک دهه شصتی به خاطر قراردادی بودن
چه عجب یکی یادش افتاد!!!
من متولد دهه پنچاه هستم .
هرچند این نوشته ها و دلتنگی ها علاج هیچ دردی دیگر نیست ، عمر گران گذشت !!! ولی حداقل میتواند التیام بخش قسمتی از عمر پر از افسوس این نسل باشد.
چند سالی هست که گروهی متشکل از دوستان دوران دبیرستان داریم که غالبا با سیلی صورت سرخ میکنن و بسیاری هنوز ازدواج هم نکرده اند . اگر هم ازدواج کرده اند تنها نامی از تاهل با خود به یدک میکشند چرا که با وجود فشار سنگین اقتصادی و تلاش بیش از 18 ساعت در طول شبانه روز عملا حلاوت داشتن همسر و فرزند را نمیچشند .افرادی که بیشتر متعلق به قشر متوسط و کارمند زاده ای که نه سرمایه ای از پدر به ارث برده اند و نه پدر معنوی آنها یعنی دولتها به فکر آنها بوده اند.

خیلی روزها دیدن کودک نوزادی بر دست پدران و مادران جوان حس حسرت و افسوس بر دل می نشاند ولی چه سود !

نه بیمه ای ، نه سرمایه ای ، نه شغل مناسبی و نه منزل و همسری و فرزندی

بزرگترین کابوس من و امثال من که شبها خواب را از چشمها ربوده ، مشکلات و تنهایی دوران پیریست .

خداییش خیلیها مدیون این نسل هستن !!!

تا اومدیم بفهمیم زندگی یعنی چه
جنگ شروع شد

جنگ جنگ تا پیروزی ...
آخ جون جنگ تموم شد ! ما هم پیروز شدیم .
- خب بشه یعنی شما نمیفهمید که در دوران سازندگی هستیم !؟
خب تو دوران سازندگی کارمند و کارگر که نیاز دارید ! ما هم کار میخوایم
- کار میخوایید !؟ یعنی نمیدونید دوران اصلاحاته و داریم فضا سازی میکنیم ؟
بفکر آزاددددی باشید !!! ما داریم برای شما فضای باز سیاسی درست میکنیم شما دنبال کار میگردی !؟ واقعا که !

دست شما درد نکنه فضای باز سیاسی رو هم چشیدیم حالا کار و همسر میخواییم .
- کار ؟! مگر ما اداره کاریابی داریم !
ضمنا دولت خیلی بزرگ شده و هزینه های بالایی داره ، بفکر هستیم یه تعدادی رو هم اخراج کنیم
یادمون نرفته زن هم میخوای برو پیش پدر محترمت از ایشون زن بخواه مگر دولت سایت همسریابیه که برات زن پیدا کنه !؟
البته بفکر خونه براتون بودیم ! وسط بیابون های ساوه ! دیگه چی میخوای !؟

کلا هم یادتون نره فعلا بدنبال حقوق مسلم ملت هستیم و وقت شنیدن نیازهای دست چندم شما مثل ازدواج و کار و مسکن و اینها رو نداریم .
شکر خدا حق مسلم ملت هم بدست اومد فکر میکنم حالا دیگه فرصت رسیدگی به نیازهای دست چندم من رو دارید ؟!
ای بابا چقدر پر توقع !
ما با شما جوونای نادون چکار کنیم
متولدين 1350 تا 1365 بيشترين آسيب را ديدند.
اول انقلاب بعد بگیر بگیر بعد جنگ بعد گرانی و عدم استخدام و کمبود مراکز و برنامه های ورزشی تفریحی فرهنگی هنری
سوختیم چیه. چزغاله شدیم
خدایاااااااا خودت متولدین دهه 60 رو کمک کن بیچاره شدیم
از ته دل میگم خاک عالم بر سر ما دهه شصتیا
تابناک دیگر ازماگذشت
ما نسل شوخته تا زنده ایم باید تاوان آزمون و خطاهای مدیرانی را بدهیم که بروی شانه های ما میخواهند مدیریت کردن را بیاموزند. امیدوارم حداقل بهره ای برای نسل یعدی داشته باشد
یعنی بعد از خوندن این متن آهی کشیدم از ته دل!
متولد 61
دهه شصتي ام ولي افتخار مي كنم كه يه دهه هفتادي نيستم
آدم مي مونه تو ادا و اطوار و نوع منش اين بزرگواران!!!؟
دهه 60 هستم... یک دل سوخته!!!
دهه شصتي ام ولي افتخار مي كنم كه يه دهه هفتادي نيستم
آدم مي مونه تو ادا و اطوار و نوع منش اين بزرگواران!!!؟
پروفسور دهه 60ی میشه از 60-69
تا سی سالگیمون که سوخت
لطفا فکر از اینجا به بعدش باشید
دهه شستی(شصتی)ها دارند بازنشست می شوند
آیا سازمان های بیمه ای و بازنشستگی آماده ی پیک بازنشسته ها هست؟
آیا نهاد های پزشکی آماده دریافت پیک جمعیت پیر هست؟
آیا جامعه پذیرش پیک والدین رو داره؟ و...
من هر روز صبح دعا می کنم پدر و مادرم بمیرن و به من ارث برسه، مثل سگ دارم می دوم برای ماهی 700 تومن، با مدرک ارشد از دانشگاه دولتی تهران، من دو سال دیگه نمیتونم اینجوری کار کنم کی می خواد خرج زن و بچه م رو بده. امیدوارم دهه شصتی ها هرچه زودتر به ارثشون برسن.
میدونی چرا دهه 60 نسله سوخته هست
حاضرم با دستان خودم احمدی نژاد و هرآنکه را از او طرفداری و حمایت کرد با دستان خودم خفه کنم ، فقط از خداوند میخواهم فرصتش را به من بدهد..
ديروز آقاي جليلي يك نسخه قشنگ برامون پيچيدند با عنايت به چند آيه شريفه در كلام الله قران مجيد ، (با درك خودشون) گفتند مقاومت كنيم كه هميشه پيروزيم !
ما ها که به انقلای فرهنگی خوردیم و بهترین سالهای عمرمون راپشت در دانشگاهها منتظر بازگشایی مجدد شدیم چی بگیم. 17 سالگی وار دانشگاه شدم 26 سالگل لیسانس گرفتم.
در دوره احمدی نژاد این اقا مملکت به اول انقلاب برد حالا حساب کنید چقدر عقب هستیم . من هم یه دهه شصتی هستم .دیگه چیزی برام مهم نیست برای اینکه تا تونستم سعی کردم ولی اگه خدای هست من ازاون می خوام حق جونایی مثل من رو از این ادمها ی که پول بیت المال اختلاس می کنند.بگیره
تابناک به نظرم اسم ملت ایران رو باید گذاشت ملت غُر
بهترین سالهای عمر وتولد در ایران بین 1330 تا 1336 بوده است.
یک مهندس متولد 58 با فوق لیسانس با حقوق ماهی 1 میلیون تومان. شاید بگید خوشحال باش کار داری ولی ... نه خوشحال نیستم! غم دنیا روی قلبم سنگینی می کنه...
واقعا دهه شصتی ها از همه نظر دوره سختی را داشتن!!!
من دهه شصتی هستم از نظر اقتصادی که در دوره تحصیل خودم و همه دوستانم در مضیقه بودیم. از نظر تحصیلی سخت ترین دوران را داشتیم تغییر نظام قدیم به جدید بعد امتحان
ورودی پیش دانشگاهی که برا خودش یه کنکور بود، بعد کنکور اونم به چه سختی...
خلاصه خودمونو کشتیم یه رشته خوب دانشگاه دولتی قبول شیم ، مشغول درس شدیم گفتیم فقط باید درس بخونیم که سرکار بریم این شد که همه موقعیت های ازدواج را از دست دادیم. درسمون تموم شد دیگه از استخدامی و کار خبری نبود...
به نظرم همه در قبال این افراد مقصر هستن همه مسولین و جو جامعه که اون موقع ایجاد کردن که شعار شده بود درس و سرکار رفتن و هم خانواده ها...
لطفا فکری برای ازدواج و کار این نسل مظلوم بکنید
و خداوند فرمود:هَلْ يَسْتَوِي الَّذِينَ يَعْلَمُونَ وَالَّذِينَ لَا يَعْلَمُونَ
پس چرا با ما چنین کردند؟؟؟ این همه درس بخوانیم و دوره های تخصصی بگذرانیم واخرش هم هیچ.
نکته امروز: ایا کسانی که پارتی دارند با کسانی که پارتی ندارند برابرند؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
حنی برای مستقل بودن هم تربیت نشدیم
کاش یکم بیشتر مینوشتی
کاش از ازدواج ، حق مادر شدن پدر شدن
از دخترهایی که بغض میکنن که هرگز طعم زندگی مشترک و حس مادر شدن و استقلال مالی رو نچشیدن
برآوردن آرزوها
سربازی اجباری
فرار فرار زیر موشک صدام
کانکس هایی که توش ابتدایی رو خوندیم
کاش از خیلی چیزا میگفتی
سرنوشت همه ما با جنگ تغییر کرد و بعدشم بد تر شد تا وقتی محمود اومد
محمودم تیر آخرو زد
وقتی محمود اومد 22 ساله بودیم وقتی رفت پیرمردی 30 ساله با کوله بازی از ویرانی
تورو خدا بازم بگید بنویسید شاید ما ها تصور کنیم یکی هست به یادمون باشه فقط درد و دل کنیم همین میدونیم که هیچی هیچ وقت درست نمیشه
به ما حتی شادی کردن هم یاد ندادن فرصتش نشد ................
برام خیلی جالبه که مسئولین اگر به کر جوونیامون نیستن لااقل به فکر زمان پیریمون باشن با این برنامه ریزی هاشون. کدوم کشور این همه جوون داره؟ این همه میگن بچه دار شید، یکی نیست بگه آخه این دولت مردا برنامه آینده نگری هم دارن!!!! کدوم کشور این همه نیرو رو این جوری حیف کرده؟ سیاست جمعیتی هم نداریم
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom |
۱۸:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
مگه اینده این بچه ها مهمه؟
3 سال کنکور دادم تا تونستم مهندسی کامپیوتر قبول شم.
چقدر پول کلاس کنکور دادیم.
اما حالا بدون کنکور و حتی با خواهش و تمنا میان دنبالت تا بری لیسانس بخونی.
کی باید جواب عمر هدر رفته نسل ما رو بده ؟؟؟
حالا صبر کن موقع مردن هم تو گور دسته جمعی خاکمون میکنن چون قبرستانها جا ندارن
کلا ما زیادی بودیم
حیف از این عمر حیف
من یکی که عطای دنیا و هر آنچه در آنست را به لغایش بخشیدم. 35 سالمه دیگر نه به ازدواج و تشکیل خانواده فکر میکنم و نه امیدی به آینده دارم فقط صبر میکنم تا زودتر مرگم فرا رسد.
ما نسلی بودیم که برای همه چیز باید میجنگیدیم و باید هنوزم بجنگیم، برای شیر خشک، برای مدرسه رفتن ، برای دانشگاهههههه، برای کار، برای مسکن، همه اینها واقعا ب سختی برای ما بدست می اود، ولی نسلی آب دیده ای شدیم. به نظرم ده 50 هم نسل قوی با بنیه ای بود شاید قوی تر از ما. ولی امان از دهه 70 ، ضعیف و نازک نارنجی..
تقصیر خودمونه بساز و بی سر و صدا بودیم هشتادیا رو ببینید هر چه بخوان باید مهیا بشه همون بلایی که سر والدینشون اوردن سر دولت هم میارن تو دهه 60 خانواده ها بالای 5 بچه داشتن که حالا رسیده به 2 تا ویکی و همه اش به خاطر روحیه مطالبه گری و اگاهی بچه های امروزیه . امروزه با یک کلیک میتونی از وضع زندگی تمتم ونیا باخبر بشی اما دهه 60 دیدن ویدیو و گوش دادن موسیقی هم حرام بود و با ترس و لرز انجام میشد که باعث شد دهه شصتی هاافرادی درونگرا و محافظه کار بار بیایند و در نهایت به ضررشون شد.
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom |
۱۵:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
دهه 80 و 90 متاسفانه نبل پرفیسس و افاده و توقعی هستند حاصل تربیت والدین دهه 60 با ارزوها و حسرت های بیشمار
هم متن و خوندم و هم همه نظرات، الان دارم أشك ميريزم
به خاطر همه جفاهايي كه در حق نسل ما شده
به خاطر حرف هاي مگًويي كه باعث شد نسل من آواره كشورهاي ديگه بشه بخاطر تلاش براي بقا و شايد فرصت هاي بهتري كه تو كشورش براش فراهم نبود. چقدر دوري و سختي تحمل كرديم بخاطر اين كه تو كشور خودمون عرضه نداشتن حتي به ما حداقل هارو بدن.
نسل ما چه در داخل و چه در خارج، سوخته است.
چه فرصت هايي كه از دست رفت.
به نظر من بهره گيري از اين نسل درد كشيده، خيلي از مشكلات كشور رو ميتونه حل بكنه چون واقعا كساني كه با اين همه رقابت تنگاتنگ تونستن جايي براي رشد پيدا كنن، حتما ارزش هاي بي نظيري دارن.
به اميد آن روز
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
حق با شماست از دهه پنجاه به بعد همه یک جوری سوختند پنجاهی و شصتی و هفتادی و ...
آیا کسی هست به یاری ما برخیزد. ...
هَل مِن ناصر یَنصُرنی.....
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom |
۱۵:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
نیست
چرا استخدامهای قراردادی و شرکتی، فقط برای پارتی دارها هست؟
انصاف این است که استخدامهای قراردادی و شرکتی هم اعلام کنن و آزمون گرفته شود، تا افراد شرکت کنند و حق به حق دار برسه، نه اینکه ناحق به پارتی دارها برسه.
من که به شخصه، از تمام کسانی که پارتی دارن و کسانی که پارتی بقیه میشن و میرن سرکار، نمیگذرم...
مشكلات دهه شصتي ها بسيار بيشمار است و يكي از مهم ترين آن ها ازدواج آنهاست كه گره عجيبي خورده است با هزار مانع و مشكلات. خانواده ما هم دو دهه شصتي دارد با مدرك دكتري رتبه اول از معتبرترين دانشگاه هاي دولتي با كلي پژوهش و مقاله و بيكار.كه از سه دانشگاه معتبر كانادا و آلمان پذيرش با تامين كامل هزينه داشتند ولي خانواده با رفتن دختر مجرد مخالفند آيا حداقل براي جذب هيات علمي نبايد در اولويت باشند؟
ببخشید. اگر خبری از استخدام کارمندان قراردادی سازمانها شده لطفا اطلاع رسانی کنید. من که اطلاعی ندارم. عدم اطلاع رسانی موجب فساد دوباره خواهد شد.
لطفا شفاف سازی کنید.
اگر نگاه درستی به این مساله داشته باشیم خواهیم دید یک موضوع که جوانب ان حساب نشده چه مشکلات زنجیر واری را در پی خواهد داشت. جمعیت ایران در اغاز انقلاب حدود سی میلیون و اندی بود و امکانات کشور هم برای این میزان جمعیت کفاف می داد اما با رشد ناگهانی و بیش از دو برابری جمعیت مشکلات زنجیرواری را به وجود اورد از جمله مشکل کمبود کلاسهای درسی و دو یا سه شیفته شدن برخی مدارس، به تبع ان معضل جمعیت پشت کنکور و سیل داوطلبان ورود به کنکور که انتظار داشتند بعد از فراغت از تحصیل جایگاه شغلی مناسبی بیابند، معضل بیکاری فارغ التحصیلان و عدم توازن عرضه و تقاضای بازار کار، تعدد دانشگاهها و بروز فارغ التحصیلان فاقد تخصص همراه با ارتقا انتظارات فارغ التحصیلان و عدم پذیرش هر نوع کار از جانب انها بعلاوه ورود مهاجران افغان و اشباع بازار کارگری در برخی مناطق، معضل ازدواج و بی برنامگی برای رفع نیازهای جنسی اولیه همراه با سختگیری های ظاهری متدینین و عدم درک عمقی و ابعاد مشکلات این مساله، رشد مشکلات فرهنگی و بی هویتی و سطحی نگری جوانان همراه با رشد ابزارهای فرهنگی جذاب، بروز پدیده فرار مغزها و رفتن جوانان مستعدی که باید اینده کشور را بسازند،
مرگ بر آمریکا
هر چی میکشیم از دست آمریکاست ...

مرگ بر انگلیس

این همه عقب افتادگی را مدیون این دو کشور هستیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
فقط بر بر روسیه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
همش نه دوست عزیز مسئولین هم مقصرند اینکه بگیم آمریکا درسته ولی همش نیست
مرد و مردونه مرکز آمار اعلام کنه چه تعداد موقعیت شغلی در ایران وجود داره اون موقع آمار واقعی بیکاری پیدا میشه و میفهمیم چرا همه بیکارن و چرا همه مشکلات روحی پیدا کردن به تابعیت همین بیکاری
دهه شصتی یعنی به هرچی و هرجا که رسیدی فقط فهمیدی که اکه هی بخشکی شانس دیر رسیدی بازم
هر جا استخدامی و یا مزایای دیگه ای باشه اولویت با خانواده های شهدا و جانبازان و ایثارگرانه
دهه شصت یعنی محرومیت، یعنی سختی، یعنی کمبود ، یعنی گزینش یعنی....
بچه که بودم پدر سالاری ( والد سالاری )بود بزرگ شدیم فرزند سالاری
بدنیا آمدیم جنگ بود ، بیست سالمان شد احمدی نژاد اومد که بدتر از دوران جنگ بود
مشکل از این بود که در بحبوحه انقلاب جنگ تحمیلی و مشکلات اقتصاد کوپنی کسی توجهی به نسل دهه شصتی نکرد.
من هم دهه شصتی ام اما انقدر حس منفی ندارم. درسته شرایط اشتغال و... مقداری سخت تر بود در زمان ما ولی باید در نظر بگیرین که نسل ما لااقل از لحاظ بهداشت و ... مشکل نداشت... تا دهه 40 و 50 مرگ موالید زیر پنج سال اونقدر زیاد بود که اونها خیلی کمتر هستن از نسل ما!
اصطلاح نسل سوخته برای دهه پنجاه است.
در دوران پیامبر یکی از گناهان بزرگ زنده به گورکردن کودکان بود ،حق حیات طفلی که هیچ درکی نداشت از او گرفته میشد ، ولی متاسفانه الان جوانی که سالم بوده و راه درست و تحصیل علم را انتخاب کرده به چنین عاقبتی دچار است
وزارت تعاون در زمان احمدی نژاد هر معاون وزیر یا مدیرکل به فراخور خود یک مینی بوس یا یک ون آدم با خودش می آورد و به استخدام آنجا در می آورد بی آنکه نیاز داشته باشد و فقط هزینه بر دوش دستگاه می گذاشت و موجبات نارضایتی همکاران رسمی هم بود
چرا فکر می کنید چیزی برای دهه شصتی ها باقی نمونده ؟ دهه شصتی ها رکوردار سکته قلبی و مغزی در جوانی و ابتلا به سرطان هستند . این رکورد ما است.
هرچه می کشیم نه از امریکاست نه دیگران از خودمان است
دور از جون همگی برای خانه سالمندان زمان پیری شصتی ها کنکور می گذارند
من یه دهه 70 ایم. کاملا مشکلات دهه 60 ای هارو درک می کنم و قبول دارم. اما بعضی ها به جای ستاندن حق خود بقیه دهه هارو می کوبن!
ایکاش پانزده سال زودتر یا دیرتر بدنیا می آمدیم. حتی الان هم داریم از ندانم کاری های خیلی از مسئولین
یک پیشنهاد:

همونطور که در استخدام ها انواع و اقسام سهمیه رو در نظر میگیرن، بابت این جفایی که به دهه شصتی ها شده در تمام استخدام های دولتی یک سهمیه هم برای اونها در نظر بگیرن تا بلکه تعدادیشون جذب ادارات دولتی بشن.
فکر نمیکنم این خواسته زیادی باشه مخصوصا که بیشتر دهه شصتی ها دانشگاه رفته هستند و مدرک دانشگاهی هم دارن.
افسوس
اه اه از این سرزمین
ای بابا کدوم ازمون استخدامی
تهران به این بزرگی کلا 20 تفر برا ی رشته میخان
خودمو کشتم نفر 27 شدم....ای بابا
من با مدرک فوق لیسانس و دو سال سربازی به سن 29 سالگی رسیدم و الان هم یک سال و نیم است خانه نشین هستم و هر روز نا امید تر میشوم الان توی 31 سالگی هستم.
فرزند من(رزمنده دفاع مقدس) دهه 60 اي است با مدرك مهندسي الكترونيك براي اتش نشان شدن(فوق ديپلمي) با طي تمام مراحل قبولي بخاطر 1سال و5روز زياد بودن سن از استخدام باز ماند الان كرايه كش ماشين است
نسلی که آه شان خیلی ها را خواهد سوخت
انشااله
چرا از دهه چهلی ها و پنجاهیها نمیگین؟ آنها در بهشتن؟ اگه دهه شصتیها غم خودشان را دارن دهه 40 و 50ها غم خودشان و بچه هایشان را دارند.
هنوز زنده ایم .نفس میکشم
بیشترین ظلم به دخترای دهه 60 شده
كى ميگه ما نسل سوخته و جز غاله شده ايم؟؟؟
ما كه تو خونه هاى بزرگ با حياط و باغچه و طاقچه زندگى كرديم ....
خوابيدن توى پشه بند ...
نويسنده محترم کاش گوش شنوا وچشم بىنا وتدبير عاقلانه از جانب مسىولين که خيلى هم خدشان را دلسوز حساب مىکنند ديده شود.
جوانان عزیز سه راه برای پیشرفت هست :
1- پدرم
2- پدرش
3- دانشگاه - استخدام دولت - زیر آب زنی - پاچه خواری و ... (اگر حلال خور باشی زرنگ به حساب نمی آیی و همواره هشتت گرو نهت خواهد بود)
من یه دهه 60 ای هستم از نسل سوخته...
من یه دهه 60 ای هستم از نسل سوخته...مدرک کارشناسی ارشد دولتی...6 ساله بیکارم و البته مجرد
قلبم درد گرفت
جنگ، تورم، بیکاری و مشکلات ازدواج که بعدها برای این گروه به وجود آمد.
بنده با داشتن مدرک فوق لیسانس توی یه شرکت نگهبان هستم اونم بدون قرارداد بدون بیمه
با تشکر از مسئولان فهیم که با دیدن شرایط اسف بار دهه شصتی ها باز هم مردم را تشویق به بچه دار شدن می کنند و میگن ایران باید 150 ملیون نفری بشه! آخه شما از عهده مدیریت همین هم برنمیاید
دهه شصتی، دکتری علوم پایه از دانشگاه درجه یک دارم. اشتباه کردم، باید برای دکترا از ایران می رفتم. اوضاع کار خیلی خیلی خراب هست. باندبازی زیاده. ان شا الله برای پست داک خواهم رفت ...
البته به اجبار، چرا که دلم اینجاست
من متولد 65ام.خدا از تقصیراتش نگذره.
جالبه من با دیدن نظرات فهمیدم کلا متولدین 1300 تا 1394 همگی سوختن
اصل کلا ما همگی نسل سوخته ایم
متولد بهمن ۶۰ شغل پدرم کشاورز میزان تحصیلاتم دیپلم انسانی شغل اصلی خودم رانندکی ادوات کشاورزی چاپر ۲۱ سالکی ازدواج کردم ۹ سال شرکت رفتم اما دو ماه پاییز رو از شرکت بیرون اومدم رفتم رانندگی حقوقش خوب الانم کلا کار تعمیرات الکترونیک با هیدرولیک و رانندگی چاپر رو دارم فقط خوشحالم که الکی سر تحصیلات از زندکی عقب نیافتادم ۱۳ سال عروسی کردم کلا از همون اول مستقل بودم دوستانی که ناله میکنن دیر وارد بازار کار شدن الانم دو تا بچه دارم و کلا راضیم چون سالی دو ماه فعالیت بدنی دارم بقیه سال کارم تو خونه است,بنظرم تو ایران تاحایی که میتونید کار فنی یاد باید بکیری نه تحصیلات
من خودم کل مسیر زندگیم عوض شد و امیدی به زندگی ندارم
منم یه دهه شصتی هستم و هر روز ارزوی مرگ میکنم از این زندگی سراسر درد و رنج که نسل ما تجربه کرد
قابل توجه دوستان دهه شصتی، دوستان تا این نسل به سن کهولت نرسیده بمیریم ، چون نه قراره بازنشستگی گیرمون بیاد و نه قبر..........احتمالا به علت کمبود قبرستان تو گورهای دسته جمعی خاکمون خواهند کرد.
سال 59 كه مدرسه رفتم جنگ شروع شد. بعد با كلي بدبهتي كنكور قبول شدم.دقيقا قبل از انكه سربازي بروم همه جا كار بود و راحت استخدام مي شدند. در سال 76 رفتم خدمت سربازي ، همان سالها شروع به فروش خدمت سربازي كردند
) بعد كه بر گشتم يكهو وضع دگر گون شد. بعدش دانشگاه رفتن راحت شد....اما كار نبود. بعد هم بدليل بي ارزش شدن ارزش پول و پاسپورت ايران امكان مهاجرت و خارج رفتن هم سخت شده بود. حالا هم كه ديگه پا به ميان سالي گذاشتم تثبيت شغلي درستي نداريم و دستمزد ومخارج اغفراد با هم جور نمي شود.......
بعد هم پاي صحبت افراد مسنتر مي شنويم طوري از ايران صحبت مي كنند كه انگار سوئيس بوده و مردم خوشي زير دلشان زده بود.
مهم خلاقیت، کارآفرینی و کار کردن است. منظور از استخدام در این مقاله چیست؟ یک کارمند کوچولو با کار تکراری که سر برج حقوق خود را بگیرد. به جای این تفکرات باید روحیه خلاقیت و کارافرینی در جوانان تقویت شود.
با 30 سال سن و داشتنمدرک فوق لیسانس دانشگاه دولتی شدم منشی یه شرکت و بله قربان میگم چون مجبورم درامد داشته باشم..خرج خودمو در بیارم..نه به ازدواج حتی میتونم فکر کنم نه مادر شدن... خدا لعنت کنه باعث و بانیشو.. لعنت... من چندین سال ازمون شرکت کردم و دنبال کار بودم ولی فقط پارتیییییی فقط پارتی... امیدوارم خدا دیر یا زود جواب اه و اشک شبانه نسل منو بده ... هیچ وقت از باعث و بانیش نمیگذرم... هیچ وقت
فقط آهههههههههههههههههههه.................
چند سال پیش اگه یادتون بیاد یه سریالی گذشت به اسم وضعیت سفید. توی یکی از قسمتهاش که بمباران سال 66 و آژیر وضعیت قرمز اون زمان رو به تصویر کشید، با شنیدن آژیر مو به تنم سیخ شد (بخدا اشک تو چشام جمع شده وقتی اینا رو می نویسم). یه لحظه بلند شدم تا به طرف زیرزمین برم. خانم بنده ماتش برده بود و نگاه می کرد. گفتم بخدا هنوز تو ضمیر ناخودآگاهم ترس بمب و موشک وجود داره. امتحانهای کلاس دوم رو تو یه زیرزمین مخروبه (البته وسط یه شهر بزرگ هااااا) دادم. حالا بعضی ها میان اینجا میگن دهه شصتی ها غرغرو هستن یا سختی نکشیدن و یا ....
من متولد 58 هستم. دقیقا اوایل جنگ بدنیا اومدم. کمبود شدید مواد غذایی. این فروشگاههایی که الان مملو از مواد غذایی در اون روزگار در خواب هم دیده نمیشد. فقط یه بغالی با چهار تا توپ پلاستیکی و چسب زخم و لواشک بود. صفهای نانوایی و نفت سر به فلک می کشید. یادم هست یه بار سه روز توی سرما توی صف نفت بودم. یه بچه 10 ساله. آخرهای جنگ هم به بمباران و موشک باران رسیدیم. هر روز یکی از همکلاسیها و یا پدر و مادر و برادر و خواهراشون شهید می شدند و دسته گل جاشون بود. واقعا زجرآوره وقتی یکی از دوستان رو از دست می دی. اون زمان ما روزانه از دست می دادیم. بعد از جنگ هم تا سالیان سال گفتن ساکت باشید داریم خرابی های جنگ رو درست می کنیم. غافل از اینکه داشتن فیشهای حقوقی خودشون رو درست می کردن. کنکور که دیگه نگو. از هر 10 نفر 1 نفر قبول می شد. فکرشو بکن سالیان سال و بالغ بر 18 سال درس خوندی تا به دانشگاه بری. می بینی که خبری نیست و باید به سربازی بری و برگردی تا بیکار باشی. مثل الان نیست که صندلیهای اضافی تو دانشگاه باشه و به زور ببرن تو دانشگاه بنشونن. بعد از سربازی هم یادم هست که از بس آزمونهای استخدامی شرکت کردم خسته شدم. دیگه از بس عکس انداخته بودم و برای ثبت نام دو تا دو تا تقدیم کرده بودم خسته شده بودم و رفتم 40 تا کپی از عکسهام گرفتم تا بتونم تو آزمونهای بیشتری شرکت کنم. اینقدر آزمون دادم تا دیگه گفتن با دیپلم استخدام نمی کنیم. علی مونده و حوضش. با هزار بدبختی رفتم دانشگاه آزاد و فوق دیپلم گرفتم و دوباره دویدم و با نذر و نیاز (یادم هست 80 سه شنبه پشت سر هم رفتم جمکران که یه بار هفته 35 ام یادم رفت و دوباره شروع کردم) بالاخره خدا را شکر یه جا دستم بند شد. البته می دونم که من خوش شانس ترین اون دهه بودم با این استخدام. وگرنه هنوز دوستانم رو می بینم که بیکار هستن. بعد هم ازدواج و خونه و .... به همین منوال.
مطمئنا به قول بچه ها توی کفن و دفن و قبر هم همینطوره....
از ماست که بر ماست
من با 2 دکتری دارم می رم!
من دهه پنجاهی هستم(دقیقا 52)تا چشم باز کردیم انقلاب شد بعدش جنگ و همه بدبختی ها رو کشیده ام.البته من فوق لیسانس گرفتم و بلافاصله رفتم سر کار و ازدواج کردم ولی این کامنت ها را که میخونم متاسف میشم واسه مدیریت داغون کشور از هر نظر...و ابراز همدردی میکنم با دهه شصتی ها(خواهر برادرام دهه شصتی اند و خوب میدونم که خیلی بیشتر از من سختی می کشند)
بنده با بیست سال سابقه در یکی از شرکتهای دولتی مربوط به وزارت راه وشهر سازی کار می کنم همچنان با همان ردیف سازمانی بیست سال قبل ادامه فعالیت می دهم ودرعوض همکار بنده که سابقه استخدامی اش خیلی کمتر بوده و نوع استخدامش نیز قراردادی است به دلیل اینکه همسرش در یکی از ادارات معاون است به تازگی ارتقا سمت گرفته !جرات اعتراض هم نداریم. متاسفانه پارتی بازی تبعیض و بی عدالتی در سازمانهای دولتی بی داد می کنه ! نورچشمیهای مدیرکل به ظاهر متدین ما همه ارتقاء سمت گرفته اند او کارمندان رسمی و با سابقه که پستهای کلیدی هم دارند جون نورچشمی مدیرکل نیستن وپارتی هم ندارند چند برابر کار می کنند وجرات اعتراض هم ندارند!
متولدان سالهای 1355 تا 1365 که اصطلاحا دهه شصتی نام دارند!
مثلا فکر میکنید ما دهه پنجاهی ها چی از زندگی فهمیدیم. من متولد 53 هستم و روز اول مدرسه من همزمان با شروع جنگ تحمیلی بود. این همه زحمت کشیدیم درس خوندیم با بدبختی زندگی کردیم حسرت همه چی به دلمان مانده. از کمترین حقوق هم برخوردار نیستیم. دهه شصتی ها و پنجاهی ها با هم سوختند.
من مدتی بود بخاطر محافظه کاری شما در انعکاس نةرات سایت شما را نمیدیدم اما واقعا حالا جا داره بخاطر اینکه درد دلها را نوشتی تشکر کنم . شاید بعضی هاش حالت به ظاهر طنز هم داشت اما انعکاس حقیقت بود . جندالله - ثارلله - ارشاد - کچلی اجباری دبیرستان ها - تحقیق اخلاق طرف پس از قبولی در کنکور که بره دانشگاه یا نه ؟ شر خشک - پوشک - موشک بمب - من دهه 40 هستم نوجوانی ام زنده باد و مرده باد بود و بعدش جنگ و بعدش گرانی و بعدش ویرانی اقتصاد و محدودیت ها کاش اصلا به دنیا نیامده بودم .
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی