بازدید 5159

تور اروپایی ظریف از فردا آغاز می‌شود

محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان،‌ فردا (یکشنبه) برای دیدار با مقامات لهستان، سوئد، فنلاند و لتونی عازم پایتخت این کشورها خواهد شد.
کد خبر: ۵۹۲۹۵۶
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۰ 28 May 2016
محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان،‌ فردا (یکشنبه) برای دیدار با مقامات لهستان، سوئد، فنلاند و لتونی عازم پایتخت این کشورها خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، این دومین سفر دوره‌ای وزیر امور خارجه کشورمان پس از اجرای توافق هسته‌ای میان ایران و گروه 1+5 است. ظریف پیشتر در سفری به آسیای جنوب شرقی و اقیانوسیه با مقامات استرالیا، نیوزیلند، اندونزی، تایلند، سنگاپور و برونئی دیدار کرده بود.

وزیر خارجه کشورمان روز 25 بهمن سال قبل در سفری در چارچوب گفتگوهای سطح بالای بین ایران و اتحادیه اروپا به بروکسل، پایتخت بلژیک و مقر اتحادیه اروپا، سفر کرده و طی دو روز با مقامات بلژیکی و همچنین اتحادیه اروپا دیدار کرده بود.

انتظار می‌رود گفتگو در حوزه تبادلات اقتصادی، صنعتی و انرژی و همچنین ارتقاء مبادلات فرهنگی و آموزشی بین ایران و چهار کشور اروپایی از جمله موضوعات مورد بحث میان رئیس دستگاه دیپلماسی ایران و مقامات چهار کشور اروپایی باشد.

دستگاه سیاست خارجی ایران سعی دارد پس از اجرایی شدن برجام و رفع تحریم‌های یکجانبه و چند جانبه علیه، فضای بین‌المللی را برای بازگشت کشورمان به بازارهای جهانی و همچنین حضور سرمایه‌گذاران و صنایع خارجی در اقتصاد ایران را فراهم آورد.

حسین جابری انصاری، سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان، در کنفرانس خبری هفته گذشته خود ضمن اشاره به این سفر اعلام کرده بود که یک سفر اروپایی دیگر در دستور کار وزیر امور خارجه قرار دارد که با فاصله نسبتا کمی از سفر فردا (یکشنبه) انجام خواهد شد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر