بازدید 2552

بورس بیش از برجام به خروج اقتصاد از رکود نیاز دارد

یک کارشناس بازار سرمایه با اشاره به این که رکود اقتصادی در شرایط کنونی موجب شده تا بنگاهها با کمبود نقدینگی مواجه شوند گفت: در حال حاضر بازار سرمایه بیش از برجام و رفع تحریم ها به تحرک اقتصادی و خروج از رکود نیازمند است.
کد خبر: ۵۹۲۹۳۱
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۸ 28 May 2016

یک کارشناس بازار سرمایه با اشاره به این که رکود اقتصادی در شرایط کنونی موجب شده تا بنگاهها با کمبود نقدینگی مواجه شوند گفت: در حال حاضر بازار سرمایه بیش از برجام و رفع تحریم ها به تحرک اقتصادی و خروج از رکود نیازمند است.

منصور کریمی در گفت‌وگو با تسنیم گفت: یکی از تصمیمات و وعده های اقتصادی دولت یازدهم کنترل تورم بود که تا حدودی نیز به این مهم دست پیدا کرده است.

این کارشناس بازار سرمایه افزود: البته کنترل تورم در این سالها به رکود اقتصادی منجر شده که بر سودآوری بنگاهها و در پی آن رونق بورس اثر گذاشته است.

وی با بیان این که در حال حاضر بازار سرمایه بیش از برجام و رفع تحریم ها به تحرک اقتصادی و خروج از رکود نیازمند است اذعان داشت: رکود اقتصادی در شرایط کنونی موجب شده تا بنگاهها با کمبود نقدینگی مواجه شوند و بر این اساس دولت باید فکری به حال شرکتها کند.

این کارشناس بازار سرمایه در خصوص تاثیر برجام بر معاملات بازار سرمایه و برون رفت اقتصاد از رکود تصریح کرد: اجرای برجام و رفع تحریم ها در صورتی که به ورود سرمایه خارجی و نیز تکنولوژی روز دنیا به صنایع و شرکتهای کشور منجر شود می تواند برای اقتصاد و بازار سرمایه خبر خوبی باشد.

وی ادامه داد: برای رسیدن به این منظور باید تلاش کنیم تا با تسهیل قوانین و مقررات از یک سو و نیز رفع موانعی چون ارز چند نرخی بازار داخلی کشور را برای ورود سرمایه خارجی جذاب کنیم.

این کارشناس بازار سرمایه تاکید کرد: همانگونه که گفته شد اجرای برجام و رفع تحریم ها تنها می تواند به تسهیل مراودات ما با خارجی ها منجر شود، وگرنه درمان دردهای اقتصاد و بنگاهها و در پی آن بازار سرمایه را در داخل کشور باید جستجو کرد و برجام برای بورس و اقتصاد و صنایع معجزه ای نخواهد کرد.

وی در خصوص چگونگی تاثیر اجرای برجام بر تسهیل مراودات اقتصادی کشور با خارجی ها گفت: به عنوان مثال از بین رفتن تحریم‌های بانکی موجب می شود تا با استفاده از سوئیفت و ال‌سی، هزینه تولیدکنندگان و صنایع کاهش یافته و این موضوع سودآوری بنگاهها و در پی آن رونق بورس را به همراه خواهد داشت.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل