بازدید 3142

نوبخت: اقتصاد کشور در حال خروج از رکود است

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور با بیان اینکه اقتصاد کشور در حال خروج از رکود است رشد وصول مالیات در دو ماهه نخست امسال نسبت به دوره مشابه سال قبل را افتخار آفرین دانست.
کد خبر: ۵۹۲۹۲۳
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۹ 28 May 2016
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور با بیان اینکه اقتصاد کشور در حال خروج از رکود است رشد وصول مالیات در دو ماهه نخست امسال نسبت به دوره مشابه سال قبل را افتخار آفرین دانست.

به گزارش تسنیم،‌ محمد باقر نوبخت، با حضور در اجلاس سراسری مدیران مالیاتی کشور، ضمن تاکید بر بند مصرح 17 سیاست های اقتصاد مقاومتی گفت: با توجه به این بند، سهم مالیات ها در درآمدهای دولت باید افزایش پیدا کند و امسال شاهد اقدام و عمل در عرصه سیاست اقتصاد مقاومتی خواهیم بود.

وی رشد وصول مالیات در دو ماهه نخست امسال نسبت به دوره مشابه سال قبل را افتخار آفرین دانست و ضمن تقدیر از مدیران و کارکنان خدوم این سازمان گفت: تامین هزینه های کشور به تلاش شما بستگی دارد و دولت نیز باید ابزارها، امکانات و منابع مورد نیاز را در اختیار سازمان قرار خواهد داد تا بتواند نسبت 10 درصدی مالیات به تولید ناخالص داخلی پیش بینی شده در قانون برنامه ششم را محقق سازد.

 نوبخت با بیان اینکه اقتصاد کشور در حال خروج از رکود است، عنوان کرد: با توجه به شرایط رونق اقتصاد، باید به سمتی برویم که سهم مالیات ها از بودجه افزایش یابد البته نه از محل افزایش نرخ ها و فشار بیشتر بر مودیان موجود،بلکه با شناسایی آن بخش از اقتصاد که هم اکنون از مالیات مستثنی یا معاف است و یا ما از آن مغفول مانده ایم.

سخنگوی دولت اظهار داشت: کار در دستگاه مالیاتی، کار سختی است از آن جهت که هم شما باید قاطعانه مالیات اخذ کنید و هم عادلانه و همین امر، باعث می شود کار شما سخت باشد و همچنین بایستی مراقبت نمایید محبوبیت و اعتبار سازمان به واسطه مالیات ستانی خدشه دار نشود.

وی با اشاره به اینکه عده ای در کشور فرار مالیاتی را یک هنر می دانند، گفت: متاسفانه درکشور فرهنگ مالیات گریزی وجود دارد و هنر شما این است که با رعایت عدالت، قاطعانه مالیات را وصول کنید.

نوبخت در خاتمه، ضمن تقدیر و تشکر از تلاش مدیران و کارکنان سازمان امور مالیاتی کشور، خواستار تلاش همه جانبه و کار جهادی همکاران این دستگاه به منظور اجرایی کردن سیاست های اقتصاد مقاومتی شد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان
آخرین اخبار