بازدید 2133

عقب‌گرد ۱۶۲ پله‌ای شاخص کل بورس تهران/ سناریوسازی قطعه‌سازان در گروه خودرویی‌ها

بازار سهام امروز شاهد بازارگردانی سهام همسو با تلاش نوسان‌گیران برای شناسایی بازدهی کوتاه مدت در اغلب شرکت‌های بزرگ بود. در این میان سناریوسازی برای خرید سهام کنترلی گروه بهمن فضایی جدید را در این گروه پدیدار کرده است.
کد خبر: ۵۹۲۹۱۳
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۴ 28 May 2016
بازار سهام امروز شاهد بازارگردانی سهام همسو با تلاش نوسان‌گیران برای شناسایی بازدهی کوتاه مدت در اغلب شرکت‌های بزرگ بود. در این میان سناریوسازی برای خرید سهام کنترلی گروه بهمن فضایی جدید را در این گروه پدیدار کرده است.

به گزارش فارس؛ شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس تهران در پایان معاملات امروز شنبه 8 خردادماه 95 با کاهش 162 واحدی به رقم 76 هزار و 690 واحد رسید.

شاخص کل هم‌وزن‌نیز با افزایش 2 واحدی عدد 13 هزار و 889 واحد را به نمایش گذاشت. شاخص سهام آزاد شناور اما با کاهش 388 واحدی روی عدد 85 هزار و 357 واحد ایستاد.

شاخص بازار اول نیز در حالی با کاهش 275 واحدی به رقم 53 هزار و 699 واحد دست یافت که شاخص بازار دوم با 606 واحد افزایش عدد 167 هزار و 493 واحد را تجربه کرد.

براساس این گزارش، امروز معاملات سهام در نماد معاملاتی 3 شرکت گروه سایپا با 195 واحد، ملی صنایع مس ایران با 34 واحد و فولاد مبارکه با 31 واحد کاهش بالاترین تاثیر منفی را در برآورد شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند.

در مقابل معاملات سهام در نماد معاملاتی 3 شرکت همراه اول با 66 واحد، هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس با 51 واحد و پالایش نفت بندرعباس با 28 واحد افزایش، بیشترین تاثیر مثبت را در محاسبه این نماگر به نام خود ثبت کردند.

به گزارش فارس، ارزش کل معاملات امروز بورس تهران به بیش از 228 میلیارد تومان بالغ شد که ناشی از دست به دست شدن بیش از یک میلیارد سهم و اوراق مالی قابل معامله طی 76 هزار و 991 نوبت داد و ستد بود.

طی معاملات امروز، نماد معاملاتی شرکت‌های نساجی بروجرد، لیزینگ صنعت و معدن، گروه سایپا، داروسازی زاگرس فارمدپارس، سیمان بهبهان، سیمان ایلام، مس شهید باهنر، داده‌پردازی ایران، بیمه سینا و حق تقدم خرید سهام آن، پتروشیمی زاگرس، پخش البرز، نفت پاسارگاد، پتروشیمی خراسان، از سوی ناظر بازار سهام بازگشایی و در مقابل نماد معاملاتی شرکت‌های فرآورده‌های تزریقی و دارویی ایران، صنعتی پارس‌مینو، کارخانجات سیمان صوفیان، داروسازی اکسیر، صنعتی و کشاورزی شیرین خراسان، فولاد خوزستان، همکاران سیستم، صنایع نسوز توکا، نفت ایرانول، سیمان ممتازان کرمان، فرا بورس ایران متوقف شدند.

به گزارش فارس، امروز در نماد معاملاتی گسترش صنایع انرژی آذرآب تعداد 8 میلیون سهم به ارزش بیش از 2 میلیارد تومان میان کدهای درون گروهی سهامدار عمده کد به کد شد.

معاملات درون گروهی در نماد معاملاتی صنعتی دریایی ایران نیز امروز با جابجایی 7 میلیون سهم به ارزش بیش از 2 میلیارد تومان ادامه یافت.

براساس این گزارش، امروز گروه خودرویی‌ها با بازگشایی نماد گروه سایپا پس از گذشت بیش از دو هفته توقف نماد معاملاتی شاهد غلبه تقاضا بر عرضه سهام از سوی معامله‌گران اغلب حقیقی این سهم با وجود افزایش حجم فروش سهام بود. در این سهم امروز بیش از 298 میلیون سهم به ارزش بیش از 37 میلیارد تومان با ریزش 14 درصدی قیمت پایانی معامله شد.

در گروه خودرویی‌ها سناریوی خرید سهام کنترلی گروه بهمن از سوی گروه قطعه‌سازی کروز در حالی باعث شکل‌گیری صف خرید و افزایش تقاضای سهام در این نماد معاملاتی شده که به تازگی مجموعه سرمایه‌گذاری مهر اقتصاد با واگذاری این سهم به مجموعه وابسته به موسسه مالی و اعتباری کوثر از ترکیب هیأت مدیره گروه بهمن خارج شده است.

این در حالیست که بابت واگذاری این دارایی بخشی از سهام تایدواتر خاورمیانه نیز به مجموعه کوثر منتقل می‌شود. در این بین امضای تفاهم نامه مشترک با مجموعه کروز از سوی موسسه مالی و اعتباری کوثر سناریوی واگذاری این سهم به مجموعه قطعه‌سازی کروز را در غیاب شرکت‌های سرمایه‌گذاری پررنگ‌تر کرده است.

به گزارش فارس، امروز در بازار پایه فرا بورس نیز نماد معاملاتی کیسون با اصلاح قیمتی مواجه شد که حاکی از پایان این اصلاح در روز جاری می‌داند. در این سهم قرارداد گازرسانی به سیستان بنا به گفته مدیران این شرکت هم‌اکنون تامین اعتبار شده و پرونده انتقال نماد معاملاتی این شرکت به بازار فرا بورس در خردادماه جاری به نتیجه نهایی می‌رسد.

در نماد معاملاتی ارفع نیز امروز پس از پایان اصلاح قیمت این سهم افزایش تقاضا از سوی معامله‌گران اغلب حقیقی به تشکیل صف خرید در این سهم کوچک منجر شد. در این گروه ذوب‌آهن اصفهان هرچند با افزایش سهام از سوی صندوق ذخیره فرهنگیان با هدف تسویه حساب با بازنشستگان آموزش و پرورش در آینده نزدیک مواجه است.

به گزارش فارس، در گروه پالایشی‌ها نیز امروز نفت بهران همچون روزهای گذشته با بازارگردانی سهام و حمایت حقوقی توانست تقاضای سهامداران اغلب حقیقی را به سمت خود بکشاند.

امروز در گروه بانک‌ها نیز بانک دی همزمان با خداحافظی شفیعی زاده از مدیرعاملی آن و جایگزینی عاطفی‌فر (از مدیران بازاریابی این بانک) با حمایت حقوقی و افزایش تقاضای سهام روبرو شد. این بانک با مشکل تحقق سود عملیاتی و کاهش کفایت سرمایه مواجه است.

به گزارش فارس، بازار سهام امروز بازاری آرام و کم نوسان بود که انگیزه‌ای کوتاه مدت نگری برای اغلب معامله‌گران باعث شد، تا همپای بازارگردانی نوبتی سهام در گروه‌های شاخص ساز بازار، تک سهم‌ها و شرکت‌های کوچک همچنان مورد وثوق بازار قرار گیرند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی