بازدید 2895
۱

برکناری شهردار ناحیه و دو مسئول دیگر

کد خبر: ۵۹۲۸۲۵
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۷ 28 May 2016
24 ساعت از مرگ فجیع دختر پنج ساله در آبشار مصنوعی محله رضویه تهران گذشته بود که واکنش مسئولان راجع به این اتفاق یکی‌یکی اعلام شد.

به گزارش فرهیختگان، گفتنی است تا یک روز پس از این حادثه هنوز درپوشی روی گودال گذاشته نشده بود و حتی محل حادثه با کوچک‌ترین نماد و نشانه‌ای از پارک جدا نشد.

صحبت‌های مسئولان شهرداری منطقه 15 نشان از این دارد که حتی 24 ساعت پس از حادثه نیز در جریان دقیق ماجرا قرار نداشته‌اند و در اطلاعیه خود درباره این موضوع صحبت از غرق شدن کودک کرده‌اند، در حالی که غرق شدن در آب علت مرگ کودک نبود و کودک در پمپ آب تکه‌تکه شده بود. نکته قابل تامل درباره غرق شدن این است که این حوضچه عمقی کمتر از نیم متر داشت و واضح است که کودک پنج ساله که در کمترین حالت قدش یک متر است نمی‌تواند در این عمق غرق شود.

درباره واکنش مسئولان نیز ابتدا شهردار تهران به بازرس شهرداری دستور داد تا ابعاد حادثه فوت کودک در پارک کوهسار را بررسی کند.

 در پی آن شهرام گیل‌آبادی، رئیس مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تهران، با اشاره به گزارش حادثه بوستان کوهسار در منطقه ۱۵ که از سوی بازرسی شهرداری داده شده است، گفت: «در پی دستور شهردار تهران به سازمان بازرسی برای بررسی سریع و همه‌جانبه حادثه محله رضویه و ارائه گزارش این سازمان به شهردار تهران، دائر بر اهمال مسئولان (ناظر و پیمانکار)، شهردار تهران دستور عزل رئیس اداره فضای سبز منطقه، شهردار ناحیه 4 منطقه 15 و مسئول خدمات شهری ناحیه را صادر کرده و پیمانکار را برای رسیدگی به مراجع قضایی معرفی کرد.»

از سوی دیگر شهرداری منطقه مدعی شده که چند روز قبل متوجه شده حفاظ لوله پمپ مکش آب دزدیده شده و طی نامه‌ای از پیمانکار خواسته بوده هرچه سریع‌تر دریچه جدید را روی محل نصب کند که این کار انجام نشده و فاطمه پنج ساله قربانی این بی‌توجهی شد که به گفته مسئولان بازرسی شهرداری، این اهمال‌کاری از سوی پیمانکار و مدیران شهری منطقه بوده است.

گرچه دو مسئول از سمت خود برکنار شدند اما خانواده فاطمه در گفت‌وگو با «فرهیختگان» تاکید کردند ذره‌ای از حق و حقوق خود راجع به این ماجرا کوتاه نخواهند آمد. پدر فاطمه در این‌باره گفت: «ما شکایت خواهیم کرد و اگر صد سال هم مرا از این دادگاه به آن دادگاه بکشانند کفش آهنی به پا می‌کنم و پیگیر کار تنها دخترم که از دست دادم می‌شوم تا حداقل خانواده‌‌های دیگر چنین داغی نبینند.»

 امیری تاکید کرد: «مقصر این موضوع باید به سزای عملش برسد و من آنقدر پیگیر می‌شوم تا بدانم چه کسی مقصر است.»
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
برای خانواده فاطمه از خداوند متعال صبر وشکیبایی آرزومندم.ومسؤلان باید پاسخگو باشند.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر