بازدید 98805
شب پرحاشیه برنامه «هفت»؛

فراستی: فیلم کمال تبریزی مصداق بی‌غیرتی و وطن فروشی است

معلم با اشاره به اینکه «فروشنده»، یکی از پنج فیلم برتر جشنواره کن 2016 بود، گفت: در زمان اکران فروشنده، نفس کسی در سالن بیرون نیامد و هیچ کس به خاطر کیفیت فیلم از سالن بیرون نرفت و سالن مملو از تماشاگر بود... فراستی تبریزی را با اشاره به ساخت «دونده زمین» به بی‌غیرتی فرهنگی متهم کرد و تعبیر «دیاثت فرهنگی» را برای تبریزی به کار برد.
کد خبر: ۵۹۲۶۹۶
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۳ 27 May 2016
علی معلم: در زمان اکران فروشنده نفس کسی در سالن بیرون نیامد.در آستانه پنج هفته تعطیلی این برنامه سینمایی «هفت»، مسعود فراستی منتقد ثابت این برنامه، کمال تبریزی را با فیلم «دونده زمین» روی آنتن زنده تلویزیون به بی‌غیرتی و وطن فروشی متهم کرد.

به گزارش «تابناک»؛ قسمت جدید برنامه سینمایی «هفت» امشب 7 خرداد ماه ساعت 23:15 از شبکه سه سیما در حالی پخش شد که بهروز افخمی به آشکارترین شکل ممکن کوشید از مواضع دو هفته اخیرش دفاع کند و در عین حال با تبریک به اصغر فرهادی، عنوان کرد برای جشنواره کن سخت بوده به فرهادی که در اسکار درخشیده، جایزه بدهد، چون آنها مدعی کشف سینمای روشنفکری هستند و در عین حال به کنایه حضور کتایون شهابی در میان داوران جشنواره کن 2016 به عنوان عامل تأثیرگذار در جوایز «فروشنده» اشاره کرد.

در ابتدای برنامه «هفت»، علی معلم در مقابل بهروز افخمی ظاهر و پس از پخش چند کلیپ علیه جشنواره کن و فیلم فرهادی، تلاش شد از علی معلم به عنوان چهره حاضر در ادوار متعدد جشنواره کن، دیدگاهی بر خلاف کن استخراج شود که تلاش چندان موفقی نبود و معلم به شدت از فیلم «فروشنده» تعریف کرد و حاضر نشد به افخمی پاس گل بدهد.

علی معلم: در زمان اکران فروشنده نفس کسی در سالن بیرون نیامد

علی معلم با انتقاد از برخی منتقدان داخلی گفت: بعضی ها لطف کنند فیلم ها را اول ببینند، بعد نظر بدهند. عده ای می گویند فروشنده چون جایزه گرفته، یک چیزیش می شود، در حالی که فیلم خوبی است. دوستانی که بیخود درباره فیلمها اظهارنظر می کنند، فیلم فرهادی فیلم اخلاقی است.

معلم با اشاره به اینکه «فروشنده» یکی از پنج فیلم برتر جشنواره کن 2016 بود، عنوان کرد: در زمان اکران فروشنده، نفس کسی در سالن بیرون نیامد و هیچ کس به خاطر کیفیت فیلم از سالن بیرون نرفت و سالن مملو از تماشاگر بود.

در این بخش درام خانوادگی «فقط پایان دنیاست / t's Only the End of the World» به کارگردانی زاویه دولان کارگردان 26 ساله کانادایی که در کن 2016 مورد توجه داوران قرار گرفت، از سوی افخمی فیلمی با مضمون همجنس‌گرایانه خوانده شد و توجه به این فیلم به عنوان یکی از نشانه‌های تمرکز داوران کن برای جایزه به چنین فیلم‌هایی خوانده شد، حال آنکه فیلم تازه زاویه دولان اساساً تم همجنس‌ گرایانه ندارد!

فراستی: فیلم کمال تبریزی مصداق بی‌غیرتی و وطن فروشی است!

در این برنامه طهماسب صلح جو، منتقد سینما با وحید جلیلی درباره سینمای ایران به مناظره پرداختند؛ اتفاقی که قرار بود با حضور جیرانی رخ دهد؛ اما جیرانی به دلایل معلوم ترجیح داده رو در رو جلیلی قرار نگیرد. افخمی در این زمینه توضیح داد: هفته گذشته با اصرار و پیشنهاد خود فریدون جیرانی اعلام کردیم، مناظره ای بین ایشان و وحید جلیلی برگزار می کنیم. اما روز سه شنبه فریدون جیرانی جا زد و به من پیام داد که من نمی آیم و احساسی شدم آن حرف را زدم. هرچقدر هم ما اصرار کردیم که ما به مخاطبان اعلام کردیم و بیا، گفت نه بگویید جیرانی جا زد و نیامد.

حضور پیاپی جلیلی در این قسمت از هفت که هفته پیشین نیز مهمان این برنامه بود، جزو اتفاقات نادر برنامه هفت محسوب می‌شود. ظاهراً افخمی که برنامه‌اش در پی تغییرات در تلویزیون موقعیت مستحکمی ندارد، تلاش دارد از این طریق و همچنین با نظرسنجی معنادار این هفته، شرایط را تعییر دهد و در همین راستا، جلیلی نیز با درخواست برای ادامه روند فعلی برنامه «هفت» صحبت‌هایش را آغاز کرد. مسابقه پیامکی برنامه هفت نیز بدین گونه بود: «آیا از عملکرد دوره جدید برنامه هفت رضایت دارید؟ 1. بله 2. خیر.»

وحید جلیلی در برنامه هفت ادعا کرد که تلویزیون کلا در اختیار سینمای جشنواره‌ای بوده و در عین حال، او را به تلویزیون راه نمی‌داده‌اند: در دورانی که فریدون جیرانی، صدها ساعت آنتن زنده را در اختیار داشته و به دفاع از جشنواره ها می پرداخت، ضرغامی ما را در سازمان صداوسیما ممنوع‌الورود کرده بود.

فراستی: فیلم کمال تبریزی مصداق بی‌غیرتی و وطن فروشی است!

همچنین عوامل افخمی به سراغ سیروس الوند، کارگردان سینما رفتند و با او گفت وگو کردندکه الوند نیز نقدهای درست و جدی مطرح کرد. الوند در این گفت و گو عنوان کرد: من از کسانی هستم که همواره از ابتدا از سری جدید هفت استقبال کردم و دنبال و حتی ضبط می کردم تا بعدا ببینم. اما مدتی است که حالم از این برنامه بد است، اما همچنان می بینم چون کنجکاوم.

این  کارگردان سینما با اشاره به اینکه باید در نقد فیلمی که مخاطب وسیعی از میان مردم داشت، محتاط تر عمل کرد، تأکید نمود: برنامه هفت همواره فروش را ارزش می دانست و ما را به فروش بیشتر و پر شدن سالن سینما تشویق می کرد؛ اما امروز مواضعی دیگر می گیرد. این تناقض است، باید حل شود. وقتی در این برنامه فیلمی که مخاطب بسیار وسیعی داشته، ابلهانه گفته می‌شود، در واقع به مردم توهین می‌شود.

سیروس الوند با اشاره به موفقیت فیلم فروشنده در کن گفت: چطور می شود وقتی جوان ما از موفقیت فیلم فرهادی خوشحال می شود، ولی مسئول دولتی ما جوری برخورد می کند که گویی این اصلا ارزش ندارد. چرا ارزش ندارد؟ حتما باید فیلمی با سبک و سیاق شما برود تا ارزش داشته باشد؟! این برای مردم رواست؟ آنها نیز دارند خود را گول می زنند. وجود داور ایرانی در کن و صرف حضور فیلم ایرانی در یک جشنواره ارزش است. ما نیاز داریم تا در سینمای دنیا خاموش نباشیم. چگونه بودن رفته رفته جا می افتد. ما در این سی سال تداوم نداشتیم.

فراستی: فیلم کمال تبریزی مصداق بی‌غیرتی و وطن فروشی است!

مسعود فراستی نیز در میز نقد هفت به نقد «دونده زمین» به کارگردانی کمال تبریزی پرداخت و ناصر هاشم‌زاده در مقابل فراستی حضور پیدا کرد و در واقع منتقد موافق برای این فیلم دعوت نشد. «دونده زمین» که ظاهراً نقد هشت سال دوران احمدی نژاد و فضای آن دوران بوده و محصول مشترک سینمای ایران و ژاپن است، با نقد جالبی همراه شد. فراستی تبریزی را با تکیه بر این فیلم متهم به بی‌غیرتی فرهنگی کرد و تعبیر «دیاثت فرهنگی» را برای تبریزی به کار برد!

فراستی گفت: خود کارگردان و تهیه کننده محترم در جایی گفته اند این فیلم نقدی بر وضعیت دولت قبل است. فیلم ابدا علیه دولت قبل نیست. فیلم علیه مردم است. فیلم به شدت بی غیرت است. همان بی غیرتی که اخیرا آقای جوادی آملی بر آن اشاره کردند که فروش خانه و مملکت به بیگانه مصداق کامل بی غیرتی است. ما دیاثت فرهنگی و هنری هم داریم که متأسفانه فیلم، چنین دیاثت و فروش غیرتی در آن است.

هاشم زاده هم نقد فراستی این گونه ادامه داد: به نظر من فیلم آنقدر سطحی است و بیننده زیادی ندارد که نباید زیاد بزرگش کرد. اسمش را من می گذارم «سیاست زدگی». نهایتا برای یک جمع کوچک و گعده خودمانی است. فیلم های بزرگتری داریم که مصداق بهتری برای آن دیاثت است اما بدان توجهی نمی شود.

در ادامه به جای آنکه فیلم سینمایی «مرگ ماهی» به کارگردانی سید روح الله حجازی با حضور منتقد مخالف در مقابل مسعود فراستی، نقد شود، فراستی یک نقد مکتوب نوشته بود و این نقد را روی آنتن به عنوان نقد فیلم خواند.

در نهایت نتایج نظرسنجی پخش شد که 67 درصد از عملکرد دوره جدید هفت با مدیریت افخمی رضایت داشتند و فقط 33 درصد از عملکرد هفت کنونی رضایت نداشتند که اگر واقعیت داشته و برآمده از جامعه آماری بزرگی نیز باشد، نتایج شگفت انگیزی است. افخمی در این برنامه با اشاره به این که هفته آینده به دلیل پخش برنامه های ویژه سوگواری ایام 15 خرداد برنامه هفت پخش نمی شود، گفت: ادامه برنامه بعد از عید فطر روی آنتن خواهد رفت و این برنامه سینمایی در ماه رمضان پخش نخواهد شد.

بخش‌هایی از این برنامه پرحاشیه که حاوی نقد عجیب فراستی را در «تابناک» تماشا می‌کنید؛

تعداد بازدید : 246
دانلود
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳۱
در انتظار بررسی: ۵۲
انتشار یافته: ۹۰
23:23
طهماسب صلح جو با وحید جلیلی
دمت گرم تابناک
واسه پیشبینی آینده
از همه جالب تر نظرسنجی بود که آدم را یاد .... می انداخت بنظرم نیاز به بررسی مجدد ارا حتما هست . حسادت و خصومت افخمی در مورد موفقیت اقای فرهادی کاملا محسوس بود البته با تاسف
فراستی از دست فرهادی عصبانیه چرا به تبریزی میگی ... خخخ
پاسخ ها
علي
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۸
من اگر تهيه‌كننده يا كارگردان بودم، حتماً يه جوري فراستي رو عصباني مي‌كردم كه به تمام فيلم‌هام بدترين ناسزاها رو بگه. اصلاً اين بشر به هر فيلمي بد و بيراه مي‌گه، من علاقه‌مند مي‌شم برم تو سينما يا حداقل از طريق سينماي خانگي بخرم و ببينم. فكر مي‌كنم خيلي‌ها فراستي رو همين‌طور شناختند و همين حس رو نسبت به او دارن.
تو این صدا و سیما معلوم هست چه خبره؟؟ شرم اوره
استاد فراستی تعبیر کاملا به جا و حکیمانه‌ای را به کار برده‌اند
پاسخ ها
احمد
| Iran, Islamic Republic of |
۰۶:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۸
ادب مرد به ز دولت اوست ... البته این مثل هم به تعبیر عرض شد وگرنه منظور از دولت ، ثروت نبود ...
اما دقیقا اشاره به ادب ایشون داره . این بلانسبت استاد بهتره اول خودشو و تربیتش رو نقد کنه و بعد به نقد دیگرون بپردازه ...
عرایض بدین جهت عرض شد که ازین افاضات چه منصفانه و چه ادیبانه کم از ایشون نشنیدیم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۶:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۸
استاد رو خیلی خوب آمدی!!! حتما برای شما استاد است برای ما که فردی... است.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۸
استاد فراستی ؟؟؟؟
احمدی نژاد هم دکتر بود همچنین مرحوم کردان با مدرک دکترا وزیر کشور شد. برو عامو استادی که نتونه چاک دهنش رو کنترل کنه ...
سام
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۸
استاد !
بلیط پاره کن سینما شد استـــــــــاد !
رضا
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۸
شما رو به خدا زیاد به این فراستی تربیون ندهید یواش یواش داریم افت فرهنگی پیدا می کنیم . ایشان فسفه نقد را با دعواهای چاله میدان اشتباه گرفته اند.
سینا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۸
وای به حال سینمایی که این آقای بی ادب منتقد شده توش
باید به حال این مملکت گریه کرد که سینماشم زد و بند و دلال بازیه
کاظم
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۸
چرا آقای قراستی خودشون دست به کار نمیشوند و یک اثر فاخر سینمایی از خودشون به یادگار باقی نمی گذارند - واقعا چرا ملت رو از فوران هنر و ... محروم کرده اند .
البته نمیدونم چرا به یاد مطلبی افتادم که میگه
از کوزه همان برون تراود که در اوست
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۸
کی مرده ، استادیش به ایشون رسیده ؟!
یعنی ما تو این مملکت منتقدی غیر از فراستی نداریم؟ !!!
پاسخ ها
ایرانی
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۸
داریم ناشناس عزیز
اما همه مثل ایشون دچار..... فکری و اخلاقی نشدن
خداروشکر که مفاخر گذشته ایران در زمانی غیر از دوران ما ... در دنیا حضور داشتند در غیر اینصورت آنها هم بجای اینکه جزو مفاخر و مشاهیر ایران و جهان باشند در زمره ... قرار می گرفتند
جالبه، در صدا و سیما میان به یک نفر میگن کارش دیاثت!!! هست و بی غیرت هست، میدونید گفتن این حرف به یک فرد مجازات شلاغ داره؟!!! ایشون فکر میکنه در میان صحبت هاش از آیت الله جوادی آملی سخن به میان بیاورد میتونه دهان هم را ببنده؟
واقعا جایی که مردم خانواده نشسته و بچه نشته داره تلوزیون نگاه میکنه باید صحبت از دیاثت کرد؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۷:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۸
مجيد دلبندم شلاق نه شلاغ
ME
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۸
شلاغ یا شلاق؟
یکتا
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۸
شلاغ!!!! شلاق
علي
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۸
كاملاً درسته. اين كار طبق موازين اسلامي تعزير دارد. اما اصولا تعزير براي امثال آقاي فراستي نيست. انگار ايشان يك مصونيتي چيزي دارند كه ما بي‌خبريم!

طبق قانون:
هرکس به نظم یا نثر به صورت کتبی یا شفاهی کسی را هجو کند و یا هجویه‌اي را منتشر کند به حبس از یک تا شش ماه و يا 74 ضربه شلاق محکوم می‌شود. مگر اينكه رضايت بگيرد يا ثابت كند حرفش منطبق با واقعيتي موجود باشد (يعني شخص به معناي واقع كلمه آن صفت را داشته) يا ثابت كند گفته‌هايش یک اظهارنظر صادقانه در مورد حقایق آشکاری است که وجود دارد.

من نمي‌دانم! شايد از آقاي تبريزي رضايت‌نامه داشته! وگرنه به نظر نمي‌رسد موارد ديگر براي تبرئه آقاي فراستي، البته در صورت شكايت آقاي تبريزي، موضوعيت داشته باشد.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۸
بچه اون موقع شب باید بره بخوابه
يعني اقاي فراستي گستاخي و هتاكي رو از حد گذرونده ، حيف از پول مردم كه هزينه ي پخش ... وي ميشود انتظار ميرود بخاطر اين رفتار ... و متكبرانه ممنوع الورود شود حالا حق شكايت اقاي تبريزي بقوت خودش باقيست
..به این میگن توجه جدی به افکار عمومی در صدا و سیما !!! ...
این هم فرهنگ سازی تو کشور ما. آخه این کلمه زشت چیه انقدر خوششون اومده. دیاثت فرهنگی سیاسی اقتصادی اجتماعی هنری ورزشی علمی .... خجالت آوره.
پاسخ ها
ناشناس
| United States |
۱۶:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۸
خوب شد که واژگان ادبی نامانوس نمایانگر درون مایه های فردی نیز به دایره ادبیات زیبای پارسی اضافه شد تا در رنج نامه این مرز و بوم افزون گردد.
آقای فراستی که هیچ فیلمی قبول نداره از پدر خوانده بگیر تا .... فیلم ایرانی هم که اصلا ایشون تو زمان جشنواره انقد از فیلم ابد ویک روز بد گفت که من قبل از دادن جایزه سیمرغ گفتم فیلمی که فراستس ازش بد بگه حتما عالی کلی جایزه میبره که اینطورم شد یک چیز واقعا واسم جالبه تو کل دنیا یا یک منتقد میران که کلا از فیلم بد میگه یا وقتی دوتا باشند یکی مخالف یکی موافق برنامه امشب هفت هم که سه تا مخالف بود از اینجا از طرف خودم وبیست سی تا از دوستام از آقای فرهادی ممنونیم وبی صبرانه منتظر شاهکار جدیدشون هستیم تا سینما رو بترکونیم آقای فرهادی اقای کیارستمی شما افتخار سینما ایران هستید وبه احترام شما از جا برمیخیزم وکلاه از سر برداشته وایستاده تشویق تون میکنم تا کور شود هر آن که نتواند دید
به صورت کلی، برنامه "هفت" یک برنامه سفارشی و برای تخریب سینمای مردم پسند می باشد! از مجری ... گرفته تا این منتقد از پشت...!!! ...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۸
مردم پسندی و عوام گرایی خود بزرگترین تخریب است. نمی شود اگر تقی بگوید "دیاثت فرهنگی" اخ باشد و اگر نقی بگوید نباشد.
فراستی یک فرد کاملا بی سواد هستند که هیچ چیزی از سینما نمی دانند
بی ادب و طلب کار و بی هنر مثل این ندیدم!
آدم قحطه اینو میارن؟
مجری حسود از همه بدتر
وقتی به کَل میگن زُلف علی ، به کور میگن چراغ علی ، خب باید هم اسم این آدم بی ادب و حسود هم باشه "فراستی " .
بهروز افخمی و مسعود فراستی نماینده طیفی هستند که امثال فرهادی را غربزده و نوکر غرب و مرعوب و جاسوس و ... می دانند اما از آنجا که می دانند در بین مردم جایگاهی ندارند ، حرفهایشان را مستقیم نمی زنند و سعی می کنند با روشهای صدا و سیمای طرفشان را بکوبند.
تا وقتی که این دو آدم متفرعن در این برنامه هستند دیگر هفت را نمی بینم.
"ما دیاثت فرهنگی و هنری هم داریم که متاسفانه فیلم، چنین دیاثت و فروش غیرتی در آن است."
خدایا از دست صدا و سیما و به اصطلاح کارشناسانش به تو پناه می بریم.
گناه فراستي دفاع از أرمان انقلابه، گناه فراستي نه گفتن به لومپناي جشنواره ايست.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۸
لمپن ؟! لمپن یعنی چه ؟ رسوایی 2 ؟
خانم شیرمحمدی اگر به فکر آبروی همسرتان هستید به جای نوشتن بیانیه ، دستش را بگیرید و به خانه ببرید.
بابا يكنفر تو اين عالم سينما نيست به اين فراستي بگه يكم شرم و حيا خوب چيزيه!!!!!!!!!!!!!!
خیلی پرتنشه من برنامشو دوس ندارم
تابی جان
معلومه که نسبت به برنامه هفت و سازندگانش کینه بدر وحنین داری
وگرنه مطمینم اون فیلم رو نویسنده. مطلب هم ندیده
نمونه با تخریب کسایی که میگن پادشاه لخته چند تا لایک هم بگیری ولی این چیزی از ارزش کسی که شجاعت داره که مر حقیقت رو بگه کم نمیکنه و حقیقت یه مساله با تعداد طرفدارهاش مشخص نمیشه
... آنهایی هستند که این مملکت را با تفکرات خودخواهانه و اشتباه به قهقرا برده و نابود میکنند . ولی در هر حال ادب مرد به ز دولت اوست .
من خیلی ناراحتم از این دوستانی که مودبانه نظر میدن و شاید هم کار ممیزی باشه که نظراتی که توش فحشهای آبدار داده میشه رو منعکس نمیکنه واقعا متاسفم !
اینها کی هستند کی آورده و آنتن داده هرچی بی ادبی و ... دارند تو خونه معدود بینندگان خالی کنند از پس فردا اگر هر کسی هر کسی رو ... خواند نگین از زمان شاهه اینها شاهکارهای... شکست خوردگان بی ظرفیت و بی تربیت... که امثال فراستی ها هم قرقره میفرمایند و افخمی ها هم لبخند میزنند افسوس هنر ما به دست بی هنران افتاده.
چه بخوهيم يا نه جشنواره كن محلي براي برجسته كردن حاشيه هاي كمرنگ جوامع است. مثل همجنس بازي و نظاير آن. به قول علي معلم خيلي از فيلم هاي امسال جشنواره مهوع بود.
آیا بضاعت منتقدین سینمای ایران فقط در آقای فراستی و امثال ایشان خلاصه میشود . بیاد بیاوریم برنامه وزین سینمای هفته را که در سالهای دور توسط اکبر عالمی اجرا میشد و فیلمهای بزرگ دنیا توسط منتقدین مختلف به لحاظ فنی و محتوایی مورد بررسی قرار میگرفت .
فرهادی معماری کشور برده و بلدزورو برداشته و تمام فرهنگ کشور را لگد مال کرده .اقای فرهادی خیلی هنرمندی برو از کودک به صورت افتاده مهاجر سوری فیلم بساز که ... ببینیم باز به تو نخل .. می دن یا ...
پاسخ ها
ناشناس
| Norway |
۱۱:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۸
فرهادی کارگردان ایرانی هست. عرب سوریه که نیست مجید جان
چند تا مرد بالای 60 سال از حسادت دارند خودکشی می کنند .
آقای مسعود فراستی واقعا از این همه بدبینی و نقد خسته نمیشی من چون شمارا دوست دارم دارم میگم ، بابا یکمی هم بیاتوحال و هوای مثبت اندیشی یک کمی هم نیمه پر لیوان را نگاه کن
منتقد و ارزیاب هنر و فرهنگ و ادبمان اگر فراستی است وای بحال این مملکت!
واقعا" تاسف باره از رسانهء ملی ، کسی با همکارش مشکل شخصی داره جلو دوربین از کلمات قبیح استفاده میکنه و آن پخش میشه . امثال فراستی بی ادب زیاده و میدان صدا وسیما دست اینجور افراد است .در مقابل اگر آقای رییس جمهور بخواد از یک درد اساسی جامعه صحبت کنه حرفاشو سانسور میکنند ....!
آقای جوادی آملی لطفا یک صحبتی بکنید و جلوی این سواستفاده ها رو بگیرید. در این مملکت همه دارند به دیوثی متهم میشوند.
متأسفم تأكي مسولين با هم با أدب سخن نمي گويند من بعد از اين ديگر به صدا وسيما نگاه نخواهد كرد
این درست نیست که کسی که خودش فیلم ساز نیست به نقد فیلم سازان بپردازد - در واقع پر و خالی بودن خودش از سواد فیلم سازی در عرصه عملی معلوم نیست. مثل اینکه بنده هیچ سازی بلد نباشم بزنم و به حرفه ای ترین نوازندگان ایراد بگیرم - گر تو بهتر میزنی بستان بزن - اقای فراستی که اینگونه نقد میکنند خودشون چه فیلمی ساختن که مورد نقد دیگران قرار بگیره؟ به این میگن نقد بی مایه.
برای صداوسیما خیلی خیلی متاسفم که شان و جایگاه سینما و فرهنگ رو زیر سوال برده و عفت کلام را در جلوی خانواده کمرنگ کرده است.
آیا واقعا کسی وجود نداره که بتونه این صداوسیما را جمع کنه یا بهش نظارت کنه؟!
متاسفانه قشر اقلیت و غربزده و خودباخته جامعه تحلیلهای همسو با خود را عین تمدن و سواد و روشنفکری می دونند و مخالفین خود را بی سواد و بی شناسنامه و کاسب تحریم می نامند و به جهنم حواله می دهند.
اون ها بی ادب باشند عیب نیست مخالفین باید بی ادب نباشند.
جالب این جاست که بی ادبی شان هم در برابر ملت ایران است در برابر دشمنان ایران مثل عربستان و اسرائیل و امریکا یاد ادب می افتند.
جمعش کنید بی چاره ها به جایی که مرجعتون و نوشتخوارتون bbc باشه به مردمتون نگاه کنید که چه جور از احمدی نژاد استقبال می کنند.
پاسخ ها
مریم
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۸
حالت خوبه؟!
ببخشید سوالی از دو بزرگواری دارم که به شدت نگران فرهنگ جلوه میکنند و به راحتی از کلمه دیاثت استفاده میکنند آن هم در حضور هزاران شنونده...؟؟؟
برنامه هفت برنامه خوبیه.افخمی آدم منطقی هست ولی چیزی که واضحه حسود زیاد داره.من همه برنامه هاشو دیدم و انصافا برنامه خوبیه.اما واقعا سینمای ایران به شدت داره فیلمای مزخرفی تولید میکنه که نمیشه حتی روش اسم فیلم گذاشت حالا اینم خودرو داخلیه مگه که با خون دل باید ازش بی دلیل حمایت کنیم؟!!!بعدشم چیکار کنه بنده خدا!!خودشو برا فرهادی قربونی کنه؟کلی که دربارش حرف زد و تمجید کرد از دوتا جایزه که!!!فراستی واقعا حق داره سینمای ایران جز معدودی فیلم مزخرفه محضه.واقعا 50 کیلو آلبالو چی داره؟!!!قراره بخاطر فروش از هر فیلم بیخودی دفاع کنیم؟!! دیشب من به برنامه رای مثبت دادم
فراستی نماینده یک تفکر فاشیستی و بی ادبانه است که اگه مهلت پیدا کنه فرهنگ رو سلاخی می کنه
خشونت کلامی و عبارات تند و گاهی فحش های جنسی نشون دهنده یک غریزه سرکش فعال در این سن و سال ایشون داره
درس بزرگی برای روانشناسان و جامعه شناسان است که آنالیز رفتاری و فرهنگی انجام بدهند و ریشه ایت مشکلات رو شناسایی کنند
دوستان خودتان را خسته نکنید .فراستی دست از کارهایش بر نمی دارد. چرا؟ خیلی ساده است ، چون نان خوردنش از همین کارهاست .
از ديدن اين برنامه واقعا متاسف شدم، حسادت و كج فهمي تا كجا؟!!!! طوري از فساد و سكس در جشنواره كن مي گفت كه تصور مي شد همه اهالي آن فساد اخلاقي دارند!! واقعا تعجب آور است كه چگونه به اين گونه برنامه ها اجازه پخش داده مي شود! شما اگه عرضه و توان ساخت فيلم جهاني نداري چرا بقيه را اينطور بچگانه تخطئه مي كني؟!! با وجود نقد بر فيلمهاي چهاني آقاي فرهادي، بهرحال آنها براي ايران و ايراني افتخار جهاني داشته است و قابل تكريم هستند.
بنده وقتی سری جدید هفت رو میبینم فکر میکنم یه شو تلویزیونی از یک شبکه خصوصی رو میبینم .
علی الظاهر آقای افخمی هم تابعی از آقای فراستی است که در این قحط ارجال منتقد حرف اول و آخر نقد رو آقای فراستی میزنه وهیچ نظر مخالفی رو هم برنمی تابه خوب اینم از رسوم آشنای صدا و سیما است
مسعود فراستی به ظاهر منتقد سینما است که فقط از فیلم های عده ای خاض که خوشش میاد و رفیق گرمابه و گلستانش هستندتعریف میکنه ولی متاسفانه فیلمی که فاخر هم باشه ولی عوامل آن فیلم را دوست و هم پالکی خودش ندونه به شدت میکوبه ، فراستی جان تو این کاره نیستی برادر برو دنبال شغل دیگه ای بگرد و از تریبون ملی که با سرمایه بیت المال هزینه شده ، برای نطق های شخصی استفاده نکن.
با آقای فراستی موافقم
نظرات ما هم که کلا اسید سولفوریک
مردم قدر این آقایان فراستی و افخمی و... رو بدونید! حالا دیگه ثابت شده که این جماعت هرچی بیشتر و بدتر به یک فیلم حمله کنن یعنی اون فیلم قشنگ تره و ارزش هنری و اجتماعیه بالاتری داره!!! من که به شخصه بیش از پیش مشتاق شدم فیلم های دونده زمین و فروشنده رو ببینم، چون حالا دیگه مطمئنم از دیدنشون لذت خواهم برد.
این چه نظرسنجی مسخرهایه؟حداقل 90درصد کامنتها خلاف نظرسنجی رو نشون میده.
فراستی حرف ... زیاد میزنه ولی در مورد کمال تبریزی واقعا زده توی خال
آفرین به نظرات منطقی و بی عقده سیروس الوند
خجالت اوره این چه ادبیاتی است ناظر پخش باید برخورد میکرد خجالت اوره روی انتن زنده اخه این چه حرفی است خود اقای دفتر اقای املی هم از بیرون رفتن این حرف ابراز ناراحتی کردند این چه وضعی است اخه زن و بچه مردم جلوی تلویزیون نشستن اقایان با غیرت
من به تخصص آقای فراستی کارندارم ولی همین قدر میدونم که اداکردن الفاظ رکیک در حق هرکسی باشد خلاف انسانیت است اون هم در صداوسیمائی که از همه اقشار مخاطب دارد
اهل سینما را باید آزاد بگذارند تا بروند خونه هاشون از این جماعت چیزی نصیب این ملت نشده و نمی شود
چه سابقه خوبی دارن این اقای فراستی
از حسادت داره ميتركه اين افخمي به خاطر موفقيت هاي فرهادي. فراستي هم همينطور...
خدار رو شکر دیاثت هم داره به فرهنگ نامه ما اضافه میشه ممنون از اقایان که فحاشی ها بیشتری رو دارن یاد ما میدن یه وقت تو دعوا کم نیاریم خیلی خیلی ممنون
به نظر من فراستی به درد همون کافه گردانی کافه خودش می خوره و لاغیر.
به نظرم برنامه هفت بیشتر دوست داره خودش رو در حد برنامه ای جنجالی مثل نود نشون بده... اما نود با استفاده از صداقت و کاریزمای عادل فردوسی پور به اینجا رسیده و نه آدمایی که برای معروف شدن از کاری ابایی ندارند.
واقعا صدا و سيما ناظر بر اجراي برنامه ها خصوصا برنامه هاي زنده هست يا خير به نظرم نيست
بررسي سوابق آقاي فراستي بايستي دقيق تر انجام شه
ما عادت داريم در صدا و سيما كارشناسانى را ببينيم كه از جنس مردم نيستند و اين افراد سخت در كم كردن مخاطبين سيما موفق عمل كردند جناب فراستى با ادب يكى از آنها هستند
فراستي يك منتقد بي تفكر است كه لازم است بازنگري در انديشه هاي آبگوشتي خود بنمايد
دشمنان زیاد فراستی حاکی از بزرگی و استقلال و استغنای شخصیتی ایشان است که هرگز تحت تاثیر جو قرار نمیگیره و بی پروا حرفشو میزنه و با کسی هم تعارف نداره و اهل ماله کشی هم نیست. دمش گرم...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۸
هیتلر هم همین جور بود
من این فیلم "دونده" را ندیده ام، اما در مورد فیلم "فرش باد" از همین جناب تبریزی که قبلا دیده بودم، همه نقدهایی که در این برنامه مطرح شد از "تحقیر ملت و فرهنگ ایران" تا "بی غیرتی و وطن فروشی" برای آن فیلم هم صادق بود. ممنون از آقای فراستی
به دوستانی که فیلم را ندیده از بردن جایزه توسط آقای فرهادی مشعوف گشته اند عرض میکنم؛ همان غربی هایی که، اینقدر از این که یک فیلم ایرانی مورد توجه شان قرار بگیرد از خود بی خود میشوید، سالهاست این ناسیونالیسم خام و بی مورد را از فرهنگ خود حذف، وبجای آن به شدید ترین شکل ممکن همدیگر را نقد میکنند (به مراتب شدیدتر از فراستی) . و به عنوان مثال برای یک آمریکایی چه کارگر و چه سرمایه دار و چه استاد دانشگاه و ... این که جارموش یا اسپیلبرگ یا مایکل مور یا ... کن را ببرد یا نه، هیچ مایه افتخاری محسوب نمیشود و هر فرد، صرفا به عنوان یک مخاطب از فیلم فیلمسازان نامبرده شده استقبال میکند یا نمیکند.
همین طور برای یک آلمانی ، انگلیسی،ژاپنی،روس و حتی شهروندان کشورهای کوچکتر.
به امید روزی که با حسرت منتظر تایید خود توسط بیگانگان نباشیم.
تابناك جان تا الان مودبانه ترين كامنت ها رو گذاشتم و هيچكدوم تا الان از نظرت قابل چاپ نبودن.
الان ميخوام يه كامنت بي ادبانه بذارم كه البته هرچي هم زور بزنم نميتونم به اندازه فراستي دوز بي ادبيشو بالا ببرم.
يه مثلي هست ميگه كسي كه بخواد خودشو مطرح كنه ممكنه حتي بره تو سرچشمه....
حالا بنظرت كار استاد!!!!!!! غير از اينه؟
براش مهم گند زدن به همه چيزه و معيارش مشخصه كه ته ديگ ماكارونيه.
و اينجوري معلومه هيچ فيلمي خوب نيست.
برنامه هفت اینقدر افتضاح شده که من و دوستام اصلاً نگاه نمی کنیم
اگر می دونستیم نظرسنجی در مورد کیفیت این برنامه است ، حتماً در نظر سنجی شرکت می کردیم و رای منفی به این برنامه می دادیم
از تابناک درخواست می کنم یه نظر سنجی دیگه راجع به این برنامه در سایت تابناک بزاره
نسبت دادن كلمه شنيع دياثت به فردي انهم در رسانه ملي و در حضور ديدگان ميليونها نفر مستوجب حد جرم قذف و ٨٠ ضربه تازيانه است بي شك. قطعا جرم بدليل استفاده از مرعي و منظر عمومي و استفاده از رسانه ملي جنبه عمومي داشته و دادستان محترم بايد ورود نمايد.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر