بازدید 4072

تجارت آنلاین: ركود درد مشترك «جي7»

رهبران هفت کشور صنعتي جهان که در «ايسه شيماي» ژاپن گرد هم آمده‌اند با انتشار بيانيه اي رشد اقتصاد جهاني را به عنوان «اولويت فوري» برنامه‌هاي خود معرفي کردند. روئساي جي7 ، همچنين نسبت به احتمال خروج بريتانيا، مبارزه با تروريسم وضعيت پناهجويان هشدار دادند. در اجلاس دو روزه گروه هفت، رهبران آمريکا، کانادا، انگليس، ايتاليا، آلمان، فرانسه و ژاپن وعده دادند که "به طور جمعي" به خطرات عمده‌اي که رشد جهاني را تهديد مي‌کند، از جمله تهديد ناشي از حملات تروريستي و افراط گرايي خشن براي نظم بين‌المللي، رسيدگي کند.آنها در بيانيه خود خواستار آن شدند که بازارهاي بين المللي "باز" بمانند و با همه اشکال حمايت‌گرايي مقابله کنند.سران اين کشورها همچنين قول دادند که از کاهش ارزش واحدهاي پولي خود براي قرار گرفتن در موقعيت بهتر براي رقابت خودداري کنند.
کد خبر: ۵۹۲۶۹۱
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۴ 27 May 2016
رهبران هفت کشور صنعتي جهان که در «ايسه شيماي» ژاپن گرد هم آمده‌اند با انتشار بيانيه اي رشد اقتصاد جهاني را به عنوان «اولويت فوري» برنامه‌هاي خود معرفي کردند.  روئساي جي7 ، همچنين نسبت به احتمال خروج بريتانيا، مبارزه با تروريسم وضعيت پناهجويان هشدار دادند. در اجلاس دو روزه گروه هفت، رهبران آمريکا، کانادا، انگليس، ايتاليا، آلمان، فرانسه و ژاپن وعده دادند که "به طور جمعي" به خطرات عمده‌اي که رشد جهاني را تهديد مي‌کند، از جمله تهديد ناشي از حملات تروريستي و افراط گرايي خشن براي نظم بين‌المللي، رسيدگي کند.آنها در بيانيه خود خواستار آن شدند که بازارهاي بين المللي "باز" بمانند و با همه اشکال حمايت‌گرايي مقابله کنند.سران اين کشورها همچنين قول دادند که از کاهش ارزش واحدهاي پولي خود براي قرار گرفتن در موقعيت بهتر براي رقابت خودداري کنند.
در اين بيانيه همچنين رهبران کشورهاي صنعتي تاکيد کرده‌اند که خروج احتمالي بريتانيا از اتحاديه اروپا «تبعات جدي» بر رشد اقتصاد جهاني خواهد داشت. در بيانيه‌امده است که خروج بريتانيا موجب کندي آهنگ تجارت، سرمايه گذاري و اشتغالزايي مي‌شود و اقتصاد جهان را با «تهديد ديگري» روبرو مي‌کند و رشد تجارت جهاني، سرمايه گذاري و اشتغال را وارونه خواهد کرد.هفت کشور صنعتي جهان عضو اين گروه هستند.در بيانيه پاياني گروه چالش‌هايي که اقتصاد و امنيت جهان با آنها روبه‌روست تشريح شده است.هشدار اين گروه در مورد عواقب خروج انگليس از اتحاديه اروپا درحالي صادر مي‌شود که انگليس براي رفراندومي‌در روز ۲۳ ژوئن در اين مورد آماده مي‌شود.ديويد کامرون، نخست وزير انگليس مشغول کمپين به نفع ادامه ماندن اين کشور در اتحاديه اروپا بوده است و نظرسنجي‌هاي تازه حاکيست که شمار طرفداران ماندن در اتحاديه اروپا بيشتر است. سران گروه هفت کشور صنعتي جهان در نشست اخير خود در ژاپن همچنين در خصوص تمديد تحريم‌هاي روسيه از ماه ژوئن توافق کردند.
کمک مالي گروه هفت به عراق
به گزارش دويچه وله ، هفت کشور بزرگ صنعتي جهان موسوم به "جي ۷" قصد دارند با کمکي بالغ بر ۶ /۳ ميليارد دلار به عراق، از مبارزه‌ي اين کشور با تروريسم پشتيباني کنند. پرداخت اين کمک از طريق صندوق بين‌المللي پول خواهد بود. آلمان چند هفته پيش نيز اعلام کرده بود که قصد دارد اعتباري ۵۰۰ ميليون يورويي در اختيار عراق قرار دهد. مرکل گفت که اين اعتبار در کمک‌هايي که از سوي "جي ۷" تصويب شده، منظور شده است. سران "جي ۷" اعلام کردند که قصد دارند تا پايان سال جاري ميلادي توافقنامه‌ي مربوط به تجارت آزاد ميان اتحاديه‌ي اروپا و ايالات متحده‌امريکا از يکسو و اتحاديه‌ي اروپا و ژاپن از ديگر سو را به تصويب برسانند.
اوباما خواستار جهاني بدون سلاح هسته اي
سران هفت کشور صنعتي دنيا موسوم به «جي هفت» در پايان نشست دو روزه خود در «ايسه شيماي» ژاپن، با شرکت در مراسمي‌نمادين در پارک و موزه يادبود صلح هيروشيما، خاطره قربانيان بمباران اتمي‌اين شهر در سال 1945 را گرامي‌داشتند.به گزارش رويترز، در اين مراسم همانطور که پيش بيني مي‌شد، به رغم تقاضاي مردم ژاپن و کره جنوبي باراک اوباما رئيس جمهوري آمريکا حاضر به عذرخواهي نشد و فقط به اداي احترام و اهداي تاج گل به درگذشتگان اين حادثه بسنده کرد. رئيس جمهوري آمريکا که براي بازديد از هيروشيما در اين شهر به سر مي‌برد در سخناني خواستار جهاني عاري از سلاح‌هاي شد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل