بازدید 3477

تقویت بورس با ایجاد بورس تضمینی/دولت حمایت کند

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید در خصوص کارکرد بورس اطلاع رسانی دقیقی انجام شود، گفت: ایجاد نوعی بورس تضمینی با حمایت دولت، به تقویت بورس منتهی می شود.
کد خبر: ۵۹۲۶۷۷
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۷ 27 May 2016
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید در خصوص کارکرد بورس اطلاع رسانی دقیقی انجام شود، گفت: ایجاد نوعی بورس تضمینی با حمایت دولت، به تقویت بورس منتهی می شود.

موید حسینی صدر در گفت و گو با خانه ملت، در خصوص وضعیت بازار بورس کشور گفت: با توجه به اینکه در حال حاضر نرخ  سود بانکی بالا است و تناسبی با نرخ تورم ندارد. بالا بودن نرخ سود بانکی باعث شده که بخش قابل توجهی از مردم پول های خود را در بانک سپرده گذاری کنند این در حالی است که باید از این ظرفیت ها در رونق تولید و اشتغال زایی استفاده شود.

نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: اگر در خصوص کارکرد بورس اطلاع رسانی دقیقی انجام شود و حتی نوعی بورس تضمینی با حمایت دولت، ایجاد شود، بورس تقویت می شود.

مردم اطلاعات کافی در خصوص فعالیت در بورس ندارند

این نماینده مردم در مجلس نهم، در خصوص بورس تضمینی گفت: برخی اقلام می توان از سوی دولت در بورس عرضه شود و با مشخص کردن قیمت پایه برخی از سهام، دولت تضمین خریداری این سهام را قبول کند. دولت باید از تقویت بورس حمایت کند ومشورت فنی در این رابطه ارائه کند.

حسینی صدر در خصوص عدم توسعه مطلوب بورس کشور گفت: مردم اطلاعات کافی در خصوص فعالیت در بورس کشور را ندارند و ریسک سرمایه گذرای در بورس کشور بالا است که باید رسیدگی شود. تقویت بورس زمینه ساز جذب سرمایه های خرد است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، با اشاره به موضوع جذب نقدینگی های خرد از طریق بورس، یادآور شد: ضرورت ندارد که هر شخص کارگاه تولیدی کوچک ایجاد کند بنابراین با جذب سرمایه های خرد می توان واحدهای تولیدی بزرگ  ایجاد کرد که البته باید بتواند در اقتصاد جهانی رقابت کند.


تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل