بازدید 2706

اعتصاب کارکنان نیروگاه‌های هسته‌ای فرانسه

کارگران هر 19 نیروگاه هسته‌ای فرانسه روز پنجشنبه به اعتصاب‌های گسترده کارگری پیوستند و تولید برق را کاهش دادند.
کد خبر: ۵۹۲۶۷۶
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۷ 27 May 2016
کارگران هر 19 نیروگاه هسته‌ای فرانسه روز پنجشنبه به اعتصاب‌های گسترده کارگری پیوستند و تولید برق را کاهش دادند.

به گزارش ایسنا، ده‌ها هزار نفر روز پنجشنبه در اعتراض به اصلاح قانون کار در فرانسه تظاهرات کردند.

این تظاهرات در چند شهر به خشونت کشیده شد و در جریان آن ۷۷ نفر دستگیر شدند. رسانه‌های فرانسه تعداد تظاهرکنندگان را بین ۱۵۰ تا ۳۰۰ هزار نفر اعلام کرده‌اند.

یکی از اعضای اتحادیه کارگری می‌گوید: اختلافات درون دولت به زودی آشکار می‌شوند. مخصوصا اکنون که در آستانه جام ملت‌های اروپا هم هستیم. تاکنون دو ماه و نیم جنبش اعتراضی، هشت روز اعتصاب اتحادیه‌های مشاغل مختلف و اعتصاب سراسری در بخش‌های حساس داشته‌ایم و این‌ها قرار است ادامه هم داشته باشد، حال جام ملت‌هایی را تصور کنید که بدون بنزین، بدون خودرو، بدون حمل و نقل عمومی و حتی بدون برق برگزار می‌شود.

یورونیوز گزارش کرد: علاوه بر کارکنان پالایشگاه‌های فرانسه، کارگران هر 19 نیروگاه هسته‌ای نیز روز پنجشنبه به اعتصاب پیوستند و تولید برق را کاهش دادند. جریان برق در برخی از مناطق سه شهر مارسی، نانت و سنت اتین قطع شد. پیش‌تر رییس بخش سندیکای کارگری «س ژ ته» گفته بود که هدف از اعتصاب‌ها قطع جریان برق بخش‌های صنعتی و اقتصادی نظیر مراکز تجاری است.

بیش از ۷۶ درصد برق فرانسه توسط نیروگاه‌های هسته‌ای تولید می‌شود. هم‌چنین کارکنان چهار نیروگاه حرارتی نیز به اعتصاب‌ها پیوسته‌اند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها