بازدید 3104

حسینی: اقتصاد برای دشمنان ما حربه شده است

وزیر سابق امور اقتصادی و دارایی گفت: اقتصاد برای دشمنان ما حربه و ابزار شده است و آنهایی که نتوانستند در سالهای جنگ تحمیلی از سد مقاومت مردم ایران عبور کنند این سالها به تحریم اقتصادی دلخوش کرده اند.
کد خبر: ۵۹۲۶۴۳
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۶ 27 May 2016

 شمس الدین حسینی شامگاه پنجشنبه در همایش اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل در شهر «ملایر» اظهار کرد: مقام معظم رهبری همه ساله در نوروز شعاری را انتخاب می‌کنند که با توجه به جایگاه رفیع ولایت فقیه در نظام مقدس ما طرح این نامگذاری سبب می‌شود که به ویژه دستگاه‌های اداری و اجرایی کشور از پراکنده‌کاری دست بردارند و به انسجام کار بیفزایند.
وی با اشاره به انتخاب شعار اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل در سال جاری تصریح کرد: همه شعارهایی که مقام معظم رهبری مطرح می‌کنند اهمیت داشته و شعارهای ایشان به مناسبت یک سال است اما برای یک سال نیست و یک منظومه است.
حسینی افزود: نامگذاری امسال به عنوان اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل اهمیتش از نامگذاری های دیگر به دلایلی بیشتر است، زیرا اقتصاد مقاومتی به عنوان الگو انتخاب شده است.
وی با اشاره به اینکه کشور ما اولین بار نیست که تحریم می‌شود گفت: در دهه 1330 خورشیدی زمانی که ملت ایران نهضت ملی شدن صنعت نفت را به ثمر رساندند، به دنبال آن انگلستان ایران را تحریم کرد و زمانی که انقلاب اسلامی نیز به پیروزی رسید بار دیگر تحریم اقتصادی انجام شد، وقتی ملت ایران از مردم فلسطین حمایت کرد، ایران تحریم شد و هر وقت انرژی هسته‌ای را ملت ایران پی گرفت، تحریم شد!
حسینی بیان کرد: اینجاست که رهبری، بحث اقتصاد مقاومتی را مطرح می‌کنند و وقتی تحریم به عنوان جنگ اقتصادی مطرح ‌شود در برابر آن اقتصاد مقاومتی مطرح می‌شود.
وی افزود: اگر ملت ایران و اقتصاد ایران را تحریم می‌کنند نه به خاطر هدف اقتصادی است بلکه به خاطر این است که مردم ایران از مقاومت دست بردارند.
وی با تاکید بر اینکه حال باید در برابر این دشمنی مقاومت کرد، گفت: سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی آماده است تا ما بتوانیم دستاوردهای خود را در عرصه‌های مختلف حفظ کنیم و همان گونه که در سال های دفاع مقدس آنها را مایوس کردیم آنها را در این سالها نیز مایوس کنیم.
وی افزود: تحریم یک جنگ سخت اقتصادی است که باید در برابر آن برنامه داشت و اقتصاد مقاومتی الگو و برنامه برای مقابله با جنگ سخت اقتصادی است.
حسینی با اشاره به 24 بند سیاست اقتصاد مقاومتی گفت: بند 21 این سیاست‌ها بند بسیار جالبی است که اقتصاد مقاومتی باید تبدیل به گفتمان رایج ملی شود، گفتمان رایج ملی یعنی اینکه هر کدام از ما احساس کنیم در قبال اقتصاد مقاومتی مسئول هستیم و فکر کنیم می‌توانیم در راستای اقتصاد مقاومتی ایفای نقش کنیم.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار