بازدید 2546

رویکرد روسیه نسبت به گذشته متفاوت است

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی گفت:در شرایط فعلی روسیه بهترین گزینه برای ساخت فاز دوم نیروگاه بوشهر است.
کد خبر: ۵۹۲۵۹۴
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۹ 27 May 2016
منصور حقیقت پور در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به بهره برداری از واحد یکم نیروگاه بوشهر از سوی ایران و برنامه ریزی روسیه برای اجرای فاز دوم این نیروگاه، گفت: این مسئله درست است که روس ها در گذشته به تعهداتشان در حوزه ساخت نیروگاه هسته ای بوشهر عمل نکردند و قطعا ایران از این رویکرد روسیه متضرر شده، اما بخش عمده ای از این اقدامات به علت فشارهای بین المللی بر این کشور بوده است.

نماینده مردم اردبیل، نیر و نمین در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: در شرایط کنونی وضعیت تغییر کرده و هم روس ها و هم کشورهای غربی آماده همکاری با ایران برای ساخت نیروگاه های هسته ای هستند و امروز جمهوری اسلامی با سنجیدن شرایط، کشورهای مد نظر را انتخاب می کند.

وی ادامه داد: به نظر می رسد در شرایط کنونی مسئولان کشورمان با بررسی شرایط و وضعیت کشورها، روسیه را بهترین گزینه برای ساخت فاز دوم نیروگاه بوشهر دانستند و قطعا انتخاب روسیه به این منظور می تواند تأثیرگذار و مفید باشد.

حقیقت پور با اعلام اینکه بر اساس قانون، ایران باید تا پایان چشم انداز 1404، حدود 20 هزار مگاوات از برق مصرفی خود را از طریق نیروگاه هسته ای تولید کند، تصریح کرد: این مسئله نشان دهنده اهمیت موضوع و لزوم توجه به ساخت نیروگاههای هسته ای است.

وی ادامه داد: ساخت نیروگاه های هسته ای آثار و فواید بسیاری دارد که ساخت آب شرینی کن، تأمین نیازهای بخش صنعت و کشاورزی و تولید برق مورد نیاز بخشی از فواید این حوزه است.

شرکت «روس اتم»٬ ساخت فاز دوم نیروگاه هسته‌ای بوشهر را نیز تا پیش از پایان سال ۲۰۱۶ آغاز خواهد کرد که میزان سرمایه گذاری در این پروژه در مجموع ۱۱میلیارد دلار تخمین زده شده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس