بازدید 5801

۹ شخصیت‌ درلیست انتظار نامگذاری خیابان

در لیست نام‌گذاری‌ها افرادی هستند که همچنان در لیست انتظار هستند و با وجود گذشت ماه‌ها، هنوز معبر و خیابانی برای نهادن نام آنها پیدا نشده است
کد خبر: ۵۹۲۵۵۰
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۸ 27 May 2016
طی ماه‌های اخیر اعضا شورای شهر تهران به مناسبت‌های مختلف نامگذاری معبر و خیابانی به نام چهره‌های شاخص و برتر حوزه‌های مختلف هنری،سیاسی و... را به تصویب رساندن و حتی چندی پیش در آستانه سالگرد عروج "مهران دوستی" گوینده رادیو، خیابانی به نام وی تغییر کرد. اما هنوز در لیست نام‌گذاری‌ها افرادی هستند که همچنان در لیست انتظار هستند و با وجود گذشت ماه‌ها، هنوز معبر و خیابانی برای نهادن نام آنها پیدا نشده است! هرچند که رئیس کمیسیون نام گذاری شورای شهر تهران از بررسی دقیق و مناسب برای جانمایی مناسب خیابان و معبری به نام شخصیت‌های برجسته کشوری خبر می دهد.

به گزارش ایسنا،  مجتبی شاکری در مورد نامگذاری‌های در نوبت انتظار گفت: در جلسات مختلف شورای شهر اعضای شورا مبنی بر نام گذاری معابر و خیابان‌ها به نام افراد مشهور که دارای جایگاه فاخری هستند،تاکید داشته و برهمین اساس دو فوریت‌های نامگذاری پس از تصویب و برای جانمایی و مکان‌یابی در دستور کار کمیسیون نامگذاری قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه درصورت تصویب دوفوریت نامگذاری؛ باید معابری برای نام این افراد انتخاب شود گفت: هنوز بررسی برای مکان یابی معبر خیابانی به نام افرادی همچون آیت الله مهدوی کنی، آیت الله خوش وقت، آیت الله حق شناس، مجتبی آقاتهرانی، عسگر اولادی، شیخ نمر، دکتر قندی،‌ شهید محمد کاظمی و سه پسرشهید ابراهیم زکزاکی که در شورای شهر تصویب شده ادامه دارد.

شاکری در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به مجاهدت‌های شهدای مدافع حرم گفت: هرچند پلی در شهرک شهید محلاتی و بوستانی در پایتخت به طور کلی به نام مدافعان حرم نامگذاری شده است اما برای اینکه بتوانیم نام هرشهید مدافع حرم را بر کوچه یا معبری بگذاریم نیازمند بررسی و جانمایی جدید هستیم که این مهم توسط کارشناسان در حال انجام است.

وی افزود: جانمایی و مکان یابی معابر و خیابان‌ها باید با شخصیت مورد نظر تطابق و نزدیکی داشته باشد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان