بازدید 11734
۵

شورای شهر مرند، شورایی که به دام زوال و تباهی افتاد

پس از تعلیق اعضای شورای شهر مرند در اوایل سال جاری، چهار عضو علی‌البدل وارد شورای شهر مرند شدند تا این شورا با هشت نفر به فعالیت‌های خود در خدمات‌رسانی به مردم و شهر ادامه دهد که در نهایت نیز با استعفا و سلب عضویت یکی از اعضا، موفق به چنین کاری نشد. ‌
کد خبر: ۵۹۲۴۳۴
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۳ 26 May 2016
با این طرح، یک نفر هم صاحب خانه نمی شودخبرهای خوبی از شوراها در شهرهای مختلف به گوش نمی رسد؛ شوراهایی که شاید روشن ترین وجه واگذاری امور به مردم بود و بنا بود به عنوان نهادی مدنی، تبلور عینی حضور مردم در اداره شهرستان باشد، در برخی شهرها به دامن زوال و تباهی افتاده و هر از گاهی خبر انحلال و تخلف شورای شهر در تبریز، کرمانشاه، مرند و ... به گوش می رسد.

به گزارش«تابناک»، در تازه‌ترین اتفاق در استان آذربایجان شرقی، پس از دستگیری چهار عضو شورای شهر تبریز، این بار شورای شهر مرند کامل منحل شد. ‌اواسط سال ۹۴ هفت تن از شورای شهر مرند به دلیل اتفاقات شهرداری مرند و تخلفات مالی دستگیر شدند و پس از آزادی آن‌ها با قید وثیقه، اواخر سال ۹۴ دادگاه استان آذربایجان شرقی در کیفرخواستی این هفت نفر از اعضای شورای شهر مرند را به حالت تعلیق درآورد.

بعد از تعلیق اعضای شورای شهر مرند در اوایل سال جاری، چهار نفر از اعضای علی‌البدل وارد شورای شهر مرند شدند تا این شورا با هشت نفر به فعالیت‌های خود در خدمات‌رسانی به مردم و شهر ادامه دهد که در نهایت نیز با استعفا و سلب عضویت یکی از اعضا موفق به چنین کاری نشد. ‌معاون استاندار آذربایجان‌شرقی با اعلام انحلال رسمی شورای شهر مرند گفت: رأی هیأت حل اختلاف استان مبنی بر انحلال رسمی شورای اسلامی شهر مرند رسما ابلاغ شد‌.

نقی کرمی در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: در پی تعلیق هفت تن از اعضا شورای اسلامی شهر مرند بر اساس حکم قضایی، فرمانداری شهرستان ویژه مرند از چهار تن از اعضای علی‌البدل دعوت ‌شده و در فروردین‌ماه سال جاری شورای شهر مرند تحلیف و بعد از رسمیت یافتن، شورا اقدام به انتخاب هیأت‌رئیسه کرد‌. وی افزود: بعد از انتخاب هیأت‌رئیسه شورا که آقای یوسف شیخ‌زاده رأی لازم را برای عضویت در هیأت‌رئیسه نتوانست کسب کند، استعفا کرد.

فرماندار مرند با بیان اینکه آقای شیخ‌زاده در هیچ‌ یک از جلسات شورای شهر جدید حضور پیدا نکرد، بیان کرد: حضور نیافتن وی باعث به حدنصاب نرسیدن اعضای شورای شهر مرند و برگزار نشدن جلسات آن شد.

کرمی بیان کرد: فرمانداری برحسب وظیفه برای برون‌رفت از این مشکل پیشنهاد سلب عضویت و نهایتاً انحلال شورا را به هیأت حل اختلاف استان پیشنهاد داد و نهایتاً با تصویب هیأت حل اختلاف استان، یوسف شیخ‌زاده سلب عضویت شد و با سلب عضویت ایشان شورای شهر مرند خودکار و به دلیل حدنصاب نبودن قانونی، مورد انحلال قرار گرفته که رسما به شورا و شهرداری ابلاغ شد.

فرماندار ویژه شهرستان مرند گفت: مطابق قانون بعد از انحلال شورا استاندار به ‌عنوان قائم‌مقام شوراها ایفای نقش کرده و شهرداری مرند موظف است اقدامات خود را مطابق نظر استاندار اجرایی کند.

در همین ارتباط، محمدحسن نژاد نماینده مردم شهرستان‌های مرند و جلفا در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با مرند خبر، گفت: برخی مسئولین با بی توجهی و بی‌مسئولیتی به شهرستان مرند، خیانت کردند و چنانچه این شرایط تغییر نیابد و وضعیت کنونی تداوم پیدا کند، مرند به ‌کلی از مسیر توسعه و پیشرفت خارج خواهد شد.

برخی هزینه ها از جمله ساخت پارک 20 میلیارد تومانی و برخی سفرهای خارجی بعضی از اعضای شورای شهر باعث شد، پای مراجع قضایی به این شورا باز و در نهایت با تعلیق 7 نفر از اعضا، شورا مجبور شود از 4 عضو علی البدل برای ادامه کار استفاده کند؛ اما با استعفای یکی از آنها، بار دیگر شورا از رسمیت افتاد و به‌ کل منحل شد.

اما انحلال شورای شهر مرند، آخرین نمونه از این دست نخواهد بود و احتمالاً در روزهای آینده، خبرهای بد دیگری از شوراهای شهرهای دیگر نیز خواهیم داشت. باید نگران بود و پرسید چرا نهاد مدنی همچون شورا به این میزان گسترده دچار زوال و تباهی می‌شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲۶
انتشار یافته: ۵
آقای فرماندار و استاندار محترم و بازرسی لطفا به شورای شهر منجیل هم یک نیم نگاهی بیندازید
سلام-اصلا وظیفه شوراهای شهر چی هستش؟
بنده شنیدم یکی از جوانترین اعضای شورای شهر تهران 475میلیارد تومان در بانک سپرده دارد راستی چه جوابی به شهدا داریم ؟
شورای شهر شیراز هم .....
درکل شورای شهر کارایی نداره و بفکرمنافع خودشون واطرافیانشون هستنددرکل منحل بشه خیلی بهتره
وقتی در انتخابات نماینده ای چه در شورا ها چه در مجلس میلیونها تومان خرج تبلیغاتش می کند این معلومه که چه هدفی دارداین دیگه شک و شبهه نداردکه.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها