بازدید 3733
هر آنچه در معاملات امروز بازارهای جهانی اتفاق افتاد

صعود بازارهای سهام آسیایی و اروپایی

پس از انتشار آمار قدرتمند مسکن آمریکا و افزایش خوش‌بینی در خصوص اقتصاد این کشور، سهام آسیایی از پایین‌ترین مقدار 7 هفته اخیر خود فاصله گرفتند. این در حالی است که قیمت نفت و مس با افت دلار افزایش یافتند.
کد خبر: ۵۹۲۲۵۹
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۲ 25 May 2016
پس از انتشار آمار قدرتمند مسکن آمریکا و افزایش خوش‌بینی در خصوص اقتصاد این کشور، سهام آسیایی از پایین‌ترین مقدار 7 هفته اخیر خود فاصله گرفتند. این در حالی است که قیمت نفت و مس با افت دلار افزایش یافتند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از بلومبرگ، در معاملات امروز آسیا،‌ شاخص MSCI آسیا پاسیفیک بیشترین رشد خود را در یک ماه اخیر تجربه کرد. وون کره‌جنوبی در میان ارزهای اصلی بیشترین صعود را داشت و شاخص دلار امریکا از بالاترین مقدار دو ماه اخیر خود فاصله گرفت.
  
پس از تنظیم ضعیف‌ترین نرخ معیار 5 سال اخیر توسط بانک مرکزی چین، یوآن به پایین‌ترین سطح 3 ماه اخیر خود نزدیک شد. قیمت هر بشکه نفت نیز به مرز 50 دلار رسید و مس به بالاترین قیمت هفته اخیر خود رسید. بازده اوراق خزانه‌داری 10ساله آمریکا به نزدیکی بالاترین سطح سه هفته‌ای خود رسید در حالی که بعد از اینکه اعتباردهندگان با آزادسازی کمک مالی موافقت کردند اوراق قرضه یونان با رشد مواجه شد.

با توجه به بازگشت سهام جهانی به سطوح قبل از انتشار صورتجلسه نشست سیاستگذاری ماه آوریل فدرال‌رزرو، به نظر می‌رسد سرمایه‌گذاران نسبت به افزایش نرخ بهره آمریکا خوش‌بین هستند. گزارش‌ها نشان می‌دهد که پس از افزایش نرخ بهره در ماه دسامبر سال گذشته، سرمایه‌گذاران شانس بیشتری را برای افزایش مجدد نرخ بهره در ماه جولای قائل هستند. آخرین آمار آمریکا نشان می‌دهد که میزان خرید خانه جدید در این کشور در ماه آوریل افزایش یافته و بالاترین میزان از آغاز سال 2008 رسیده است.

مانگکول پوانگپرتا، تحلیلگر سرمایه‌گذاری KTBاعلام کرد: «خوش‌بینی بهبود رشد جهانی باعث شده تا ترس سرمایه‌گذاران در مورد نرخ بهره بالاتر بریزد. با این حال افزایش احتمالی نرخ بهره همچنان اصلی‌ترین خطر برای بازارهای نوظهور است.»

قرار است آمار محصولات بخش خدمات و قیمت مسکن آمریکا در ادامه روز چهارشنبه منتشر شود، در حالی که امروز  بانک مرکزی کانادا نرخ بهره را بازبینی خواهد کرد. شاخص اعتماد کسب‌وکار آلمان و آمار سفارشات صنعتی ایتالیا در ماه مارس نیز قرار است امروز منتشر شود. همچنین رهبران کشورهای گروه هفت نیز روز پنجشنبه در نشست توکیو به مذاکره خواهند پرداخت.

بر اساس این گزارش قیمت هر تن مس در بورس فلزات لندن با رشدی 0.6 درصدی مواجه شد در حالی که قلع 0.5 درصد افزایش قیمت داشت و آلومینیوم با کاهش قیمت مواجه شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی