بازدید 3880

واکنش فدراسیون به حضور دو‌جنسه‌ها در فوتبال و فوتسال بانوان

کد خبر: ۵۹۲۲۱۴
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۶ 25 May 2016
به گزارش تابناک ورزشی، رئیس کمیته بانوان فدراسیون فوتبال با رد موضوع وجود افراد دوجنسه در فوتبال و فوتسال بانوان تاکید کرد که با رسانه‌ها و افرادی که بدون دلیل و مدرک اقدام به نشر این موضوعات کذب و بی‌سند می‌کنند برخورد قضایی خواهند کرد.

طی روزهای اخیر صحبت‌های زیادی مبنی بر اینکه در فوتبال و فوتسال بانوان اراد دو جنسه حضور دارند مطرح شده و حتی عبدالرحمن شاه حسینی نیز به این موضوع واکنش نشان داد و ادعا کرد که این موضوع قرار است در مجلس مطرح شد.
حالا الهه عرب عامری رئیس کمیته بانوان فدراسیون فوتبال نسبت به این موضوع واکنش نشان می‌دهد و مدعی شده اصلا چنین چیزی وجود ندارد.
وی می‌گوید: قانون تعیین جنسیت در مسابقات مختلف بین‌المللی و بویژه در زمینه بانوان از سال 1389 به شکل دستورالعمل به همه کشورها ابلاغ شده و همه فدراسیون‌ها باید مطابق با آن اقدامات خود را انجام دهند، فدراسیون فوتبال ایران نیز با توجه به وظیفه ذاتی خود معاینات پزشکی کلیه بانوان فوتسالیست و فوتبالیست را در تیم‌های ملی تهیه کرده و در صورت نیاز به مراجع ذیصلاح ارائه خواهد کرد.

وی افزود: کلیه باشگاه‌ها موظفند موضوع تهیه گزارش تعیین جنسیت را از طریق پزشکان معتمد تهیه کرده و پیش از شروع مسابقات لیگ های بانوان به فدراسیون فوتبال ارائه دهند که این کار طی سال‌های گذشته انجام شده و مدارک آن در کمیته پزشکی فدراسیون فوتبال موجود و قابل ارائه است.

رئیس کمیته بانوان فدراسیون فوتبال با بیان اینکه طرح این موضوعات باهدف زیرسوال بردن جایگاه فوتسال و فوتبال بانوان شکل گرفته است، ادامه داد: به دنبال قهرمانی تیم ملی فوتسال بانوان ایران در مسابقات قهرمانی آسیا که تحسین همگان را برانگیخت، برخی کشورها که هیچ جایگاهی در فوتسال و فوتبال جهان ندارند، این موضوعات را مطرح و با استفاده از رسانه‌های مرتبط اقدام به انتشار این قبیل اخبار در سطح بین المللی و بویژه فضای مجازی کردند. این اقدام آنها در موج اولش در سال94 مورد تقبیح و نکوهش اکثر رسانه‌های داخلی و مردم قرار گرفت. چرا که همه ما از مقاصد آنها در به چالش کشیدن موفقیت های بانوان ایرانی باخبریم و این‌گونه اخبار نخ نما و اطلاعات بدون مدرک و سند جایگاهی در میان آحاد جامعه ایران ندارد.

نایب رئیس فدراسیون فوتبال در امور بانوان در ادامه گفت: جالب است که مجددا برخی معدود رسانه‌های داخلی اقدام به شایعه پراکنی و اتهام زنی به بانوان ورزشکار فوتبالیست و فوتسالیست کشور کرده‌اند که این موضوع جای بسی تعجب دارد. چرا که قطعاً مدارک و مستندات مستدل در خصوص موضوع تعیین جنسیت و همچنین پدیده همجنس گرایی را در اختیار ندارند و تنها بر اساس شنیده ها و بدون تحقیق و تفحص و وجود ادله کافی در مورد این موضوع کاملاً تخصصی اقدام به اتهام زنی و انتشار اخبار کذب می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: ورود به رشته فوتبال و فوتسال بانوان و انجام فعالیت در این رشته های ورزشی مورد علاقه بسیاری از بانوان در کشور بوده و قطعاً انتشار اخبار کذب و بدون مدرک و سند در این خصوص که تنها مبتنی بر دیده ها و شنیده‌هاست، سرخوردگی و ممانعت از فعالیت های ورزشی بانوان کشور را در رشته فوتبال و فوتسال به همراه خواهد داشت.

رئیس کمیته بانوان فدراسیون فوتبال در پایان گفت: فدراسیون در وهله اول از همه رسانه های گروهی تقاضا دارد از درج این گونه اخبار که هیچ پشتوانه حقوقی ندارد و تنها باعث تشویش اذهان عموم می‌شود، خودداری کنند اما قطعاً فدراسیون با توجه به وجود مدارک و ادله کامل و کافی که در اختیار دارد در صورت لزوم برای حراست و حفاظت از فوتسال و فوتبال بانوان کشور اقدامات لازم را از سوی مراجع قضایی ذیصلاح برای پیگیری موضوع انجام خواهد داد چراکه معتقدیم اعتمادی که خانواده‌ها به ورزش مملکت دارند نباید به هر بهانه واهی کمرنگ شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار