بازدید 4726

رد درخواستهای مکرر طالبان از سوی ایران

عضو گروه دوستی پارلمانی ایران و پاکستان با بیان اینکه عربستان خاستگاه اصلی طالبان گفت: روادید ایرانی ملااخترمنصور جعلی است.
کد خبر: ۵۹۲۱۷۶
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۶ 25 May 2016
غلامرضا اسداللهی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در واکنش به ادعای وزارت خارجه پاکستان درباره ارتباط ایران با سرکرده گروه تروریستی طالبان، گفت: جمهوری اسلامی تاکنون هیچ ارتباطی با این گروه تروریستی نداشته و ندارد و این ادعاها از پایه و اساس کذب است.

نماینده مردم تربت جام و تایباد در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه قطعا گروه تروریستی طالبان، دست و پرورده عربستان و برخی کشورهای عربی است، افزود: تمام کشورهای منطقه می دانند که خاستگاه گروه های تروریستی از جمله طالبان، عربستان سعودی است.

وی ادامه داد: جمهوری اسلامی یک اختلاف مبنایی با گروه طالبان دارد و این مسئله موجب شد که نیروهای طالبان به سفارت ایران در افغانستان حمله کنند، در چند سال اخیر نیز درخواست هایی از سوی این گروه برای ایجاد روابط با ایران مطرح شد، اما این پیشنهادات از سوی کشورمان مورد پذیرش قرار نگرفت.

اسداللهی با اشاره به پیدا شدن روادید ایرانی رهبر گروه طالبان، گفت: به نظر من این گذرنامه و روادید جعلی و دروغین است ، زیرا پاکستانی ها تبحر خاصی در جعل مدارک دارند، بنابراین احتمال جعلی بودن روادید و گذرنامه ملا اختر منصور بسیار زیاد است.

وزارت خارجه پاکستان اعلام کرد ملا اختر منصور، رهبر کشته شده طالبان افغانستان، در گذرنامه پاکستانی خود روادید ایرانی داشته  و احتمالاً از ایران وارد پاکستان شده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی