بازدید 3483
۳

خدمت در خانه سالمندان مجازات یک قاتل

مرد جوانی که حین مقاومت برای رفتن به کمپ ترک اعتیاد مرتکب قتل شده ‌بود، با اعلام رضایت اولیای‌دم از قصاص نجات یافت اما به حبس و سه سال خدمت در خانه سالمندان محکوم شد
کد خبر: ۵۹۲۰۴۰
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۲ 25 May 2016
مرد جوانی که حین مقاومت برای رفتن به کمپ ترک اعتیاد مرتکب قتل شده ‌بود، با اعلام رضایت اولیای‌دم از قصاص نجات یافت اما به حبس و سه سال خدمت در خانه سالمندان محکوم شد. مأموران پلیس دو سال قبل در جریان درگیری در خانه‌ای قرار گرفتند که منجر به زخمی‌شدن فردی شده‌ بود.

به گزارش شرق، مرد جوانی که حین مقاومت برای رفتن به کمپ ترک اعتیاد مرتکب قتل شده ‌بود، با اعلام رضایت اولیای‌دم از قصاص نجات یافت اما به حبس و سه سال خدمت در خانه سالمندان محکوم شد. مأموران پلیس دو سال قبل در جریان درگیری در خانه‌ای قرار گرفتند که منجر به زخمی‌شدن فردی شده‌ بود.
 
بلافاصله مأموران پلیس به محل رسیدند و تحقیقات خود را آغاز کردند آنها متوجه شدند مردی جوان به دلیل ضربه واردشده بر بدنش جان خود را از دست داده ‌است. مأموران پلیس در همان لحظه عامل قتل را بازدشت کردند. او نیز پسر جوانی بود که از وضعیت ظاهری‌اش معلوم بود به مواد مخدر اعتیاد دارد. به دستور بازپرس جسد به پزشکی قانونی انتقال یافت و جوان متهم به قتل نیز به دادسرا برده ‌شد. او در ابتدای بازجویی‌ها به قتل اعتراف کرد و گفت: این قتل به خاطر اعتیاد من اتفاق افتاد. قصدم این نبود که او را بکشم هرچه گفتم به من نزدیک نشود، قبول نکرد. او به سمتم حمله کرد و من هم در یک لحظه اصلا متوجه نشدم چه اتفاقی افتاد و ضربه را بر بدنش وارد کردم.
 
درحالی‌که پسر جوان به دلیل اعتیاد نمی‌توانست به‌درستی صحبت کند، پدرش مورد بازجویی قرار گرفت. این مرد گفت: پسرم چند سالی می‌شود که به مواد مخدر اعتیاد دارد. کارهای او همه ما را کلافه کرده‌ بود. روز حادثه من با کمپ ترک اعتیادی که می‌شناختم تماس گرفتم و خواستم برای بردن پسرم بیایند چون دیگر نمی‌شد این وضعیت را تحمل کرد. هر روز بدتر از روز قبل می‌شد. چند ساعت بعد مسئول کمپ با چند نفر دیگر آمد و وقتی پسرم آنها را دید، خیلی ترسید. به من گفت بگو بروند من خودم به کمپ می‌روم و ترک می‌کنم. من از پسرم قول گرفتم خودش به کمپ برود و او هم قبول کرد هرچند فکر می‌کردم روی حرفش نباشد اما چون چاقو دستش بود، چاره‌ای نداشتم، پسرم گفت اگر کسی به او نزدیک شود او را با چاقو می‌زند درنهایت من از مسئول کمپ خواستم برود و گفتم خودم بعدا پسرم را می‌آورم.
 
این مرد گفت: مسئول کمپ قبول نکرد. گفت باید خودمان او را ببریم و این وضعیت نمی‌تواند ادامه داشته‌ باشد. خیلی خواهش کردم به پسرم نزدیک نشود، اما قبول نکرد و به من گفت شما می‌ترسید همه معتادها این‌طور هستند و من با معتادان زیادی روبه‌رو بوده‌ام و می‌توانم او را ببرم. به محض اینکه به پسرم نزدیک شد آنها با هم گلاویز شدند و مسئول کمپ زخمی شد. من سعی کردم کمکش کنم قصد پسرم هم کشتن او نبود فقط چاقو را مقابلش گرفت که مرد جوان نزدیک نشود اما او نزدیک شد و این حادثه اتفاق افتاد.
 
این در حالی بود که پزشکی قانونی نیز در نظر خود اعلام کرد مسئول کمپ به دلیل ضربه‌ای که باعث قطع یکی از شریان‌های حیاتی بدنش شده جان خود را از دست داده و این ضربه با جسمی تیز و برنده (چاقو) بر بدن مقتول وارد شده ‌است. در ابتدا هرچند اولیای‌دم درخواست قصاص کرده‌ بودند اما با تلاش خانواده متهم به قتل، آنها از قصاص اعلام گذشت کردند و مجازات متهم را به دادگاه سپردند.با توجه به مدارک موجود در پرونده و اعترافات متهم و البته گذشت از قصاص از سوی اولیای‌دم، پرونده با شکایت دادستان و درخواست مجازات به لحاظ جنبه عمومی جرم به دادگاه کیفری استان تهران ارسال شد.
 
روز گذشته در جلسه رسیدگی که در شعبه هشتم دادگاه کیفری شماره یک برگزار شد ابتدا نماینده دادستان در جایگاه قرار گرفت و خواستار مجازات متهم به لحاظ جنبه عمومی جرم شد. سپس نوبت به متهم رسید. او که در این مدت اعتیاد را ترک کردند اتهام قتل را قبول کرد و مدعی شد به عمد این‌کار را نکرده ‌است. متهم گفت: من با اعتیاد به مواد مخدر زندگی خودم و خانواده‌ام را سیاه کرده‌ بودم و حالا هم خانواده‌ام بهای سنگینی برای آزادی من پرداخت کرده‌اند. به‌همین‌دلیل اعتیادم را ترک و در زندان هم سعی کردم آدمی سالم و رفتار درستی داشته ‌باشم. توبه کرده‌ام و می‌خواهم مثل انسان‌های دیگر زندگی کنم بنابراین از دادگاه درخواست دارم من را ببخشد و مجازات سنگینی برایم در نظر نگیرد.
 
با پایان جلسه رسیدگی، هیأت قضات وارد شور شدند و متهم را با توجه به ترک اعتیادش به یک سال حبس و همچنین سه سال خدمت در خانه سالمندان به مدت سه ساعت در روز محکوم کردند. مرد جوان باید به مدت سه ساعت در روز سالمندان را استحمام کند و کارهای شخصی آنها را انجام دهد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۳
بیچاره سالمندان حالا رشب باید از ترس این قاتل نوبتی کشیک بدن
بیچاره سالمندان.جانشان در خطر است
بعدا سالمندها را معتاد میکنه ، یا می کشد!
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر
آخرین اخبار