بازدید 3245

نفت سبک 48.25 دلار ؛ صادرات ایران 2.1 میلیون بشکه

صادرات نفت خام ایران به 2 میلیون و 100 هزار بشکه رسیده است و بعد از عربستان و عراق در جایگاه سوم اوپک قرار دارد و دولت تلاش می کند سریعتر به جایگاه دوم برسد.
کد خبر: ۵۹۱۹۸۵
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۰:۳۳ 25 May 2016
صادرات نفت خام ایران به 2 میلیون و 100 هزار بشکه رسیده است و بعد از عربستان و عراق در جایگاه سوم اوپک قرار دارد و دولت تلاش می کند سریعتر به جایگاه دوم برسد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما،  دکتر رضا پدیدار تحلیل گر ارشد بازار جهان انرژی در مصاحبه با رادیو اقتصاد با بیان قیمت نفت خام سبک ایران به 48.25 دلار در هر بشکه رسیده است گفت: با توجه به مصرف داخلی نفت خام تولید آن به بالای 3.5 میلیون بشکه رسیده است و دولت تلاش می کند در سال جاری به بالای 4 میلیون بشکه در روز برسد.

وی افزود‌: با تحقق این اهداف جمهوری اسلامی ایران می تواند جایگاه دوم را در سازمان اوپک از آن خود کند.

پدیدار گفت: 90 درصد نفت خام ایران به پنج کشور ترکیه، ژاپن، کره جنوبی، هند و چین به عنوان مشتریان سنتی استفاده می شود و ده درصد هم به سمت اروپاست و مشتری جدید نفت و فناوری نفتی ایران کشور کرواسی است که به زودی آغاز خواهد شد.

وی با بیان اینکه مسائل و مشکلات انتقال پول نفت خام در دوره تحریم باعث انباشت مطالبات ایران از این کشور شده است گفت: با تلاش دولت یازدهم خوشبختانه مسیر هموار شده است.

پدیدار گفت: پالایشگاه های هند سازگاری خوبی با نفت خام سبک ایران دارد و تلاش دو کشور برای توسعه روابط هم ایجاب می کند که صادرات نفت خام با توجه به مزیت حمل ونقل افزایش یابد.

وی درباره قیمتهای خام گفت: قیمت نفت خام آمریکا 48.8 دلار ،‌نفت خام برنت دریای شمال 48.35 دلار و قیمت نفت اوپک 47.14 دلار در هر بشکه است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس