بازدید 6851

آغاز عملیات «نیروهای دموکراتیک» در سوریه

گروه «نیروهای دموکراتیک سوریه» اعلام کرد که عملیات خود برای پاکسازی «الرقه» سوریه از داعش را با پشتیبانی جنگنده‌های آمریکا آغاز کرده است.
کد خبر: ۵۹۱۹۵۰
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۱ 24 May 2016
گروه «نیروهای دموکراتیک سوریه» اعلام کرد که عملیات خود برای پاکسازی «الرقه» سوریه از داعش را با پشتیبانی جنگنده‌های آمریکا آغاز کرده است.

به گزارش فارس، گروه «نیروهای دموکراتیک سوریه» حرکت به سمت شهر «الرقه» مقر داعش را شروع کرد.

به گزارش وبگاه شبکه خبری «المیادین» لبنان، نیروهای دموکراتیک سوریه از محور «عین عیسی» واقع در ریف رقه، با حمایت جنگنده‌های ائتلاف بین‌المللی ضد داعش به رهبری آمریکا را آغاز کردند.

این در حالی است که شبکه خبری «اسکای نیوز» عربی اعلام کرد این حرکت نیروهای دموکراتیک از صبح امروز شروع شده است.

گروه نیروهای دموکراتیک سوریه از به هم پیوستن یگان‌های مدافع خلق وابسته به حزب دموکراتیک کُردهای سوریه و چند گروه مسلح عرب و مسیحی سوری مانند الصنادید، برکان الفرات و التحریر و ... تشکیل شده است.

در همین راستا، سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه اعلام کرد مسکو  آماده است با ائتلاف آمریکا و نیروهای کرد برای آزادسازی رقه از دست داعش همکاری کند.

یک منبع کردی نیز گفت: نیروهای وابسته به «احمد الجربا» مسئول نیروهای موسوم به نیروهای ویژه سوریه (وابسته به معارضان) در این عملیات شرکت نخواهند کرد.

پیشتر نیز آمریکا اعلام کرده بود با نیروهای کرد برای آزادسازی رقه همکاری خواهد کرد و 500 نیروی آمریکایی به طور مستقیم در آزادسازی «رقه» حضور خواهند داشت(جزئیات بیشتر).

در این ارتباط، «عبدالکریم العبیدی» از فرماندهان نیروهای دموکراتیک در کنفرانسی مطبوعاتی سه‌شنبه (امروز) گفت: نیروهای دموکراتیک سوریه بعد از سفر «جوزف واتل» فرمانده نیروهای مرکزی آمریکا در خاورمیانه، به مناطق کردنشین سوریه، اولین محموله از سلاح‌های نظامی پیشرفته را تحویل گرفتند.

این در حالی است که نیروهای ارتش سوریه قصد دارند از چندین محور از جمله از «اثریا»‌ و «ریف شرقی حلب» به محل اصلی تجمع داعش یعنی رقه حمله و آن را پاکسازی کنند
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر