بازدید 1896

تعطیلی بانک‌ معتبر سوئیسی در سنگاپور

دولت سنگاپور مجوز فعالیت یکی از بانک‌های معتبر سوئیس را در این کشور به اتهام پولشویی لغو کرد.
کد خبر: ۵۹۱۹۰۷
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۸ 24 May 2016

دولت سنگاپور مجوز فعالیت یکی از بانک‌های معتبر سوئیس را در این کشور به اتهام پولشویی لغو کرد.

به گزارش بلومبرگ؛ مقامات قضایی سنگاپور حکم تعطیلی و پایان فعالیت بانک "بی اس آی- اس ای" سوئیس را به دلیل گشایش پرونده فساد مالی این بانک صادر کردند. "بی اس آی- اس ای" قدیمی‌ترین بانک سوئیس در کانتون تیچینو است که به پولشویی متهم شده و این پرونده از سوی مقامات سوئیسی در حال پیگیری و تکمیل تحقیقات است.

این نخستین بار در 32 سال گذشته است که سنگاپور مجوز یک بانک تجاری خارجی را به دلیل اتهامات پولشویی لغو می‌کند. مقامات سوئیسی نیز در بیانیه‌ای اعلام کردند تخلفات این بانک در ارتباط با شرکت توسعه سرمایه گذاری مالزی با نام اختصاری 1MDB کشف و مورد پیگرد قرار گرفته است.

"راوی منون،" مدیرکل بانک مرکزی سنگاپور در این باره گفت: بانک "بی اس آی" نمونه بدی از خطاهای نظام مالی سنگاپور در کنترل و نظارت بر عملکرد موسسه‌های مالی و بانکی است. ماجرای پیش آمده تلنگری است به تمام موسسات مالی تا مسئولیت کامل اقدامات ضد پولشویی خود را برعهده بگیرند.

ماجرای تخلف مالی شرکت توسعه سرمایه گذاری مالزی جابه‌جایی غیرقانونی حدود 4.2 میلیارد دلار را شامل می‌شود. دادستان لوکزامبورگ چندی پیش اعلام کرد تحقیقاتی را در این زمینه آغاز کرده است. این تحقیقات به دنبال وجود شواهدی انجام می‌شود که نشان می‌دهد دولت مالزی از حساب هایی در سنگاپور، سوئیس و لوکزامبورگ سوء استفاده کرده است.

دادستان لوکزامبورگ در بیانیه ای هدف از این تحقیق را ردیابی منشا چهار نقل و انتقال مالی در سال 2012 و یک نقل و انتقال در آغاز سال 2013 اعلام کرد که در مجموع چند صد میلیون دلار را شامل می شود.

شرکت توسعه سرمایه گذاری مالزی واحد موسوم به "ام.دی.بی یک" با مالکیت دولتی و بدون ممیزی با هدف انجام اقداماتی به منظور توسعه بلندمدت این کشور از طریق همکاری های بین المللی و جذب سرمایه گذاری مستقیم خارجی در سال 2008 تشکیل شد.

از اواسط سال گذشته میلادی که تحقیق در مورد پرونده فساد مالی شرکت توسعه مالزی واحد آغاز شد، بخش امور بازرگانی و نهادی مالی سنگاپور نیز امکان هرگونه پولشویی و دیگر جرائم مرتبط که ممکن است در این کشور انجام شده باشد را در دست بررسی قرار داد.

سنگاپور همچنین به منظور تسهیل تحقیقات بسیاری از حساب های بانکی این شرکت مالزیایی را مسدود کرد تا پرونده شرکت توسعه مالزی واحد به سرانجام برسد.

نقشه زیر نشان دهنده در جریان بودن پرونده فساد مالی شرکت توسعه مالزی در گوشه و کنار جهان است:

تعطیلی بانک‌ معتبر سوئیسی در سنگاپور



تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار