بازدید 2616

دیدار پاپ فرانسیس و شیخ الازهر در واتیکان

بعد از پنج سال سردی روابط واتیکان و الازهر، پاپ فرانسیس و شیخ الازهر مصر با یکدیگر در واتیکان دیدار و گفت‌وگو کردند.
کد خبر: ۵۹۱۸۵۷
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۷ 24 May 2016
بعد از پنج سال سردی روابط واتیکان و الازهر، پاپ فرانسیس و شیخ الازهر مصر با یکدیگر در واتیکان دیدار و گفت‌وگو کردند.

به گزارش خبرگزاری فارس، پاپ فرانسیس بعد از پنج سال سردی روابط میان واتیکان و الازهر، با شیخ «احمد الطیب» شیخ الازهر مصر در واتیکان دیدار کرد.

شبکه بی بی سی گزارش کرد، شیخ احمد الطیب در مسیر کنفرانس پاریس که شامل مسلمانان و کاتولیک‌ها می‌شود از واتیکان دیدار کرد.

الازهر، دیدارهای خود را در سال 2011 بعد از آن متوقف کرد که از برخی اظهارنظرات پاپ سابق واتیکان آزرده‌خاطر شده بود و اعلام کرده بود که پاپ بندیکت «اظهارات تکراری و منفی درباره مسلمانان» بیان کرده است.

گزارش‌ها حکایت از آن دارد که روابط الازهر و واتیکان بعد از آن رو به تیرگی رفت که پاپ بندیکت پنج سال پیش، در نقل قولی از یک امپراطور روم شرقی، به طور تلویحی، اسلام را یک دین خشن نامیده بود.

بنا به گزارش بی بی سی، پاپ بندیکت بعد از آن ماجرا گفت که حرفهایش بازتاب دیدگاه شخصی‌اش نبوده اما با این وجود حاضر نشد به طور واضح از مسلمانان عذرخواهی کند.

طبق این گزارش، در آغاز نشست نیم ساعته روز دوشنبه شیخ الازهر و پاپ فرانسیس، پاپ اعلام کرد که حقیقتی که شکل گرفته است، چشمگیر است.

وی درباره این نشست گفت: «این نشست پیام دارد».

روز دوشنبه، سخنگوی واتیکان به خبرگزاری فرانسه اعلام کرد که این دیدار بین شیخ طیب و پاپ فرانسیس «بسیار صمیمانه» بوده است.

رهبران دینی دو کشور هدایایی را با یکدیگر رد و بدل کردند و همدیگر را به آغوش کشیدند و در خصوص ناآرامی‌ها و تنش‌های میان مسیحیان و مسلمانان در خاورمیانه گفت‌وگو کردند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان