بازدید 2107

گرانی مسکن کابوسی برای خانه دار شدن جوانان بیجاری

روند رو به رشد قیمت مسكن در شهرستان بیجار طی چند سال اخیر آغاز شده و هر سال نیز افزایش می یابد که این شرایط و روند رو به رشد قیمت ها به کابوسی برای خانه دار شدن جوانان تبدیل شده است.
کد خبر: ۵۹۱۷۸۶
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۹ 24 May 2016
روند رو به رشد قیمت مسكن در شهرستان بیجار طی چند سال اخیر آغاز شده و هر سال نیز افزایش می یابد که این شرایط و روند رو به رشد قیمت ها به کابوسی برای خانه دار شدن جوانان تبدیل شده است.

به گزارش مهر، از دیرباز تا به امروز مسکن یکی از اساسی ترین نیازهای بشر بوده است و در طول تاریخ با افزایش تعداد جمعیت در اثر بهبود وضعیت بهداشت و سلامت جامعه و افزایش زاد و ولد این مشکل بیشتر از گذشته خود را نشان می دهد به گونه ای که امروزه آپارتمان نشینی و اجاره نشینی یکی از راه حل های مهم برای اسکان مردم در جامعه محسوب می شود.

یکی از مهمترین نیاز های جوانان و بالاخص زوج های جوان داشتن مسکنی است تا در آن بتوانند با آرامش و بدون دغدغه زندگی کنند این نیاز اصلی است که هر شهروند  حق داشتن آن را دارد اما متاسفانه با وجود قیمت های بالای مسکن به آرزوی دیرینه ای برای آنها تبدیل شده است.

بر اساس گزارش‌های میدانی و گفتگو با شهروندان بیجاری مشخص می‌شود كه در این مدت بخش زیادی از متقاضیان که پس‌انداز خود را به رقم قابل توجهی برای خرید خانه رسانده بودند دوباره از بازار مسکن حذف شدند و به گفته یکی از فعالان اقتصادی افزایش قیمت مسکن بیش از حد توان خرید اغلب متقاضیان است و به همین جهت متقاضیان کمتری به بنگاه های املاک مراجعه می کنند.

در سال‌های نه چندان دور قیمت مسکن سالیانه به صورت مشخصی افزایش می‌یافت اما در طی این مدت اخیر نرخ مسکن روزانه قیمت صعودی به خود می‌گیرد به طوری که خریداران را در هاله‌ای از شوک قرار می‌دهد.

قیمت هایی که در بازار امسال از سوی مالکان در شهرستان بیجار، تعیین شده بالاتر از عرف بازار است، به طوری‌که اغلب خریداران توان پرداخت این رقم‌ها را ندارند و با اعتراض بنگاه‌های املاک را ترک می‌کنند.

همین امر مشکلی برای زوج های جوان شده تا نتوانند به راحتی خانه مورد علاقه خود را به دست بیاورند چراکه این روز ها زوج های جوان با وجود مشکلات زیادی که در تدارکات ازدواج خود دارند دیگر پس انداز و هزینه ثابتی را نمیتوانند برای خرید خانه در نظر بگیرند.

آپارتمان و ساخت و سازهای زیادی هم که به تازگی و در طی چند سال اخیر افزایش پیدا کرده تاثیری بر قیمت مسکن در شهرستان بیجار نداشته و بسیاری از خانه ها همچنان خاک می خورند و خالی  از سکنه هستند.

بیجار شهرستانی نسبتا محروم است که اکثریت شهروندان آن از کارگر، کارمند و اقشار کم درآمد و ضعیف می باشند اما بر خلاف موقعیت بیجار در استان، قیمت مسکن در آن به نسبت سایر شهر ها و استان های همجوار بسیار بالا است، به طوری که قیمت مسکن در برخی نقاط بیجار با شهر های بزرگی همچون همدان و زنجان برابری می کند و صاحبان خانه قیمت های خود را به صورت غیر منطقی افزایش می دهند

وقتی مستأجر باشی و کمی بیشتر آپارتمان‌ها و خانه‌های اجاره‌ای شهر را با نرخ‌های نجومی‌اش سیر کنی آنگاه متوجه می‌شوی که دیگر روزگار دلسوزی‌ داراها برای ندارها گذشته است و کیسه است که برای این جیب تار عنکبوت بسته مستأجران دوخته شده است.

یکی از شهروندان بیجاری در این رابطه به خبرنگار مهر گفت: بسیاری از ما که صاحب خانه نیستیم با صرف زمان بیشتری برای کارکردن و بریدن از خانه و خانواده تلاش می‌کنیم تا پول بیشتری را به دست بیاوریم و بتوانیم سقفی را خریداری کنیم اما متاسفانه هر روز که می گذرد میزان بها خانه افزایش می یابد.

این شهروند بیجاری اضافه کرد: در گذشته صاحبخانه‌ها بیشتر با خریداران همراهی می‌کردند اما الان حاضر به کاهش قیمت‌ها نیستند و به همین دلیل در این بازار بی متولی پیدا کردن خانه برای خرید و حتی اجاره هم کار بسیار مشکلی است.

یکی دیگر از شهروندان بیجاری  نیز در این رابطه در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن انتقاد از شرایط فعلی، عنوان کرد: متاسفانه در شهر کوچکی مانند بیجار قیمت های خانه بسیار سر سام آور است و بعضا قیمت های که برای هر متر خرید در نظر گرفته می شود با شهر های بزرگ کشور برابری می کند.

محمد میرزایی افزود: به طور کلی در شهر بیجار قیمت ها کاملا احساسی و بر مبنای توافق بنگاه و سرمایه گذار تعیین می شود  و خریدار مهر تایید را به این افزایش قیمت کاذب می زند.

وی با اشاره به نبود متولی واحد و مشخصی برای نظارت بر این بخش در شهرستان بیجار، ادامه داد: متاسفانه نظارت کاملی بر قیمت مسکن در بیجار وجود ندارد و همین امر باعث شده تا قیمت ها شکل نجومی به خود بگیرند.

وی در پایان گفت:انتظار می رود با نظارت بیشتر دولت و حذف دلالان از بازار مسکن شاهد ثبات در این حوزه باشیم تا جوانان هم بتوانند به یکی از نیاز های اصلی خود دست پیدا کنند.

یک کارشناس حوزه راه و مسکن نیز در گفتگو با خبرنگار مهر بیان کرد: متاسفانه حوزه خرید و فروش مسکن بدون متولی است و این مهم باعث شده است که اوضاع هر روز بدتر شود.

محمد کرامتی ادامه داد: هر چند که گفته می شود که مسکن در رکود قرار دارد، ولی قیمت گذاری ها سلیقه ای است و افراد دوست دارند مسکن بدون مشتری باشد ولی قیمت خود را کاهش ندهند و این مهم نیازمند تدبیر مسئولان و متولیان امر است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها
آخرین اخبار