بازدید 2860

عبور از رکود اقتصادی ، دستور کار ویژه ای می خواهد

یک استاد دانشگاه گفت: رکود بخش مسکن و ساخت و ساز در کنار تحولات سیاسی منطقه برای صنعت کاشی کشور مشکل ساز شده است.
کد خبر: ۵۹۱۵۷۹
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۰ 23 May 2016

یک استاد دانشگاه گفت: رکود بخش مسکن و ساخت و ساز در کنار تحولات سیاسی منطقه برای صنعت کاشی کشور مشکل ساز شده است.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ؛ حسین سرپولکی افزود : رکود در بخش مسکن و ساخت و ساز ناشی از تغییر شدید مولفه های مدیریتی و برنامه ریزی در سالیان اخیر بوده که ضربه مهلکی بر بازار فروش کاشی و سرامیک وارد کرده است.

کارشناس حوزه صنعت سرامیک و کاشی گفت: تحولات سیاسی منطقه و اتفاق های که در عراق و سوریه رخ داد موجب شد بازار اصلی صادرات کاشی و سرامیک ایران مختل و منجر به انباشت محصولات تولیدی در انبارها و رکود در تبادل فروش شود.

وی تصریح کرد : متاسفانه با توجه به این تحولات همگان شاهد افزایش شدید حجم موجودی انبارها و رقابت ناسالم در بازار کم تقاضا برای تولید کنندگان هستند.

سرپولکی در بخش دیگری از سخنان خود اذعان داشت: بدهکاری واحدهای تولیدی به بانکها و روند رو به تزاید آن بر اساس زمان با توجه به شرایط رکود، احتیاج به دستورالعمل و فرمول خاصی دارد.

وی با اشاره به اینکه اغلب واحدهای تولیدی در کشور توان بازپرداخت اقساط بانکی خود را ندارند، به رادیو اقتصاد گفت : دولتمردان باید برنامه های کاربردی برای رونق تولید در جامعه تدوین کنند.

طاهری کارشناس اقتصادی هم گفت: امسال "اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل " نامگذاری شده است و باید همگان برای تحقق اهداف و سیاست های این شعار کلیدی تلاش مضاعف و جهادی داشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه برای تحقق اقتصاد مقاومتی باید وابستگی اقتصاد کشور به نفت کاهش یابد، افزود: برای رشد اقتصادی باید به صادرات غیرنفتی، رونق تولید، بهره برداری اصولی از مزیت های نسبی کشور بیشتر اهتمام ورزید.

وی با اشاره به این جمله که " در سال جدید رویکرد تمامی مردم و مسئولان باید معطوف به اقتصاد مقاومتی باشد"، گفت: تلاش و مجاهدت در اقتصاد از ملزومات اقتصاد مقاومتی است. بهبود مدیریت کیفیت، ارتقای بهره وری، استفاده از اقتصاد دانش بنیان، استفاده از فناوری های روز، تلاش و فعالیت مبتکرانه و ... از شاخص های مهم این نوع اقتصاد است.

این کارشناس اقتصادی اظهار داشت : وابستگی اقتصاد ایران به درآمدهای نفت بیش از 60 سال سابقه دارد و نمی توان انتظار داشت حذف وابستگی یک شبه اتفاق بیفتد به هر حال این ثروت ملی باید برای توسعه زیر ساخت های مملکت و نسل های آینده سرمایه گذاری شود.


تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس