بازدید 2203

معاون نظارت بانک مرکزی:اعتماد به نظام بانکی بیشتر می‌شود

فرشاد حیدری گفت که با اقداماتی که بزودی در بانک مرکزی صورت می‌گیرد به طور قطع افزایش اعتماد عمومی نسبت به نظام بانکی کشور هم بیشتر می‌شود.
کد خبر: ۵۹۱۴۱۸
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۴ 23 May 2016

فرشاد حیدری گفت که با اقداماتی که بزودی در بانک مرکزی صورت می‌گیرد به طور قطع افزایش اعتماد عمومی نسبت به نظام بانکی کشور هم بیشتر می‌شود.

معاون جدید نظارتی بانک مرکزی از طراحی برنامه های مهم برای  ایجاد تغییرات جدی  در حوزه نظارت بر شبکه بانکی کشور خبر داد و به «نسیم آنلاین» اعلام کرد که هدف از انجام این مهم، بهبود نظارت کمی و کیفی برشبکه بانکی برای مدیریت ریسک بانک ها، اعمال استانداردها  برای افزایش امنیت مالی، پایداری و حصول اطمینان از سلامت سیستم بانکی ، تغییر رویکرد نظارتی بر اساس تجربه های جهانی و رهنمودهای کمیته بال و جایگزینی رویکرد آینده نگر بجای گذشته نگر خواهد بود.

فرشاد حیدری در گفتگو با نسیم آنلاین تاکید کرد که اجرای این موارد به طور قطع منجر به افزایش اعتماد عمومی نسبت به نظام بانکی کشور هم می‌شود.

وی، به جزییات بیشتری از این برنامه مهم نظارت بانک مرکزی بر شبکه بانکی کشور اشاره کرد که از جمله آنها می توان به "ترمیم روش های حسابداری بانک ها با هدف شفاف سازی بیشتر تراز نامه بانکها"، افزایش شفافیت در گزارشگری مالی بانکها با توجه به استاندارهای بین المللی" ،"گذر از روش های متداول نظارت و اتخاذ رویکرد های نظارتی مبتنی بر مدیریت ریسک بوده که در برگیرنده تحلیل پیوسته ریسک و مداخله به موقع نظام نظارتی در صنعت بانکداری است.

"گسترش دامنه نظارت حرفه ای از بانک به گروه بانکی"،" تاکید بر استاندارد سازی" ،"افزایش سطح نظارت های شرعی بر عقود اسلامی"،"توانمند سازی"، "توسعه منابع انسانی" و" اصلاح ساختار و باز مهندسی فرآیندهای نظارتی" بخش دیگری از برنامه های مهمی بوده که معاونت نظارت بانک مرکزی به توصیف آنها اشاره داشت.

به گفته حیدری،"تلاش برای کار آمدترکردن نظام نظارت بر شبکه بانکی از طریق ارتقای ابزارهای نظارت ، ارتقای الزامات و مقررات احتیاطی ناظر بر بانکها،استقرار حاکمیت راهبری شرکتی موثر، ، نظارت موثر بر حوزه فعالیت مجاز بانک ها ، کنترل عملیات بنگاه داری در حدود مجاز قانونی ، نظارت موثر بر تسهیلات و تعهدات کلان و معاملات با اشخاص وابسته و مرتبط ، هماهنگی بیشتر با حسابرسان بانکها و بهره برداری از گزارشهای حسابرسی، اصلاح ساختار و بهره برداری از ادارات مدیریت ریسک و حسابرسی داخلی بانکها و بهسازی روشهای تایید صلاحیت هیات مدیره و مدیران ارشد نظام بانکی از دیگر برنامه های مهم معاونت نظارت بانک مرکزی  برشبکه بانکی کشور خواهد بود.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار