بازدید 1668

مخالفت با مالیات سپرده بانکی به بهانه ناتوانی در نظارت بر غیرمجاز غلط است

رئیس سابق سازمان امور مالیاتی عدم دریافت مالیات از سپرده های بانکی به بهانه ناتوانی در نظارت بر موسسات مالی غیرمجاز را نادرست خواند و گفت: مالیات بر پایه سود با پایه های دیگر مالیاتی تفاوتی ندارد و گسترش پایه های مالیاتی، اصولی و خواست کشور است.
کد خبر: ۵۹۱۳۹۸
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۴ 23 May 2016
رئیس سابق سازمان امور مالیاتی عدم دریافت مالیات از سپرده های بانکی به بهانه ناتوانی در نظارت بر موسسات مالی غیرمجاز را نادرست خواند و گفت: مالیات بر پایه سود با پایه های دیگر مالیاتی تفاوتی ندارد و گسترش پایه های مالیاتی، اصولی و خواست کشور است.

به گزارش تسنیم، علی عسکری با بیان اینکه در نظام مالیاتی اصولی داریم و یکسری از پایه های مالیاتی را تعریف می کنیم که مبنای وصول درآمد است، افزود: در برنامه های چهارم و پنجم و ششم توسعه یکی از محورها در حوزه مالیاتی ، گسترش پایه ای مالیاتی است.

وی با بیان اینکه سود سپرده  نوعی درآمد است اضافه کرد: مالیات بر درآمد اشخاص حقوقی چه خصوصی و چه دولتی و مالیات بر درآمد اشخاص حقیقی از جمله پایه های مالیاتی است مانند مالیات حقوق کارکنان دولت و حقوق کارکنان بخش خصوصی و مالیات بر درآمد مشاغل و مالیات بر مستغلات به اجاره و سرقفلی.

عسکری با اشاره به اینکه مالیات بر پایه سود با پایه های دیگر مالیاتی تفاوتی ندارد گفت: گسترش پایه های مالیاتی، اصولی و خواست کشور است.

رئیس سابق سازمان امور مالیاتی با بیان اینکه فعالان اقتصادی چه مجاز یا غیرمجاز باید مالیات پرداخت کنند گفت: ابزار لازم را برای کنترل مؤسسه های غیر مجاز مالی داریم و می توانیم با استفاده از این ابزار ها جلوی انتقال منابع مالی از بانک ها و مؤسسات مجاز به مؤسسات غیر مجاز را بگیریم.

عسکری افزود: بیش از 5 هزار مؤسسه مالی در کشور فعال هستند اما بیش از 90 درصد منابع آن ها در کمتر از 50 مؤسسه است بنابراین نظارت و برخورد با این تعداد اندک کار سختی نیست.وی گفت: تصمیمات درست را در اقتصاد نباید به آینده موکول کرد.

عسکری رئیس سابق سازمان امور مالیاتی گفت: همان گونه که درآمد 15 میلیون تومان در سال معاف از مالیات است معادل همین میزان درآمد ناشی از سود سپرده در سال هم معاف از مالیات است و مازاد بر آن باید مالیات پرداخت کند.

رئیس سابق سازمان امور مالیاتی با بیان اینکه اکنون نرخ بازده پول بر اساس نرخ سود سپرده ها و تورم، مثبت است گفت: مؤسسات مالی غیرمجاز عامل افزایش تنش در نرخ سرمایه گذاری در اقتصاد هستند و باید بر اساس ابزارهایی که داریم با آنها برخورد کنیم.

عسکری تاکید کرد: این مؤسسات قابل جمع آوری هستند اما زمان بر است.وی افزود: وضع مالیات بر سود سپرده ها به شفافیت مالیاتی کمک می کند و جلوی فرار مالیاتی را می گیرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار