بازدید 9406

با سازمانی آشنا شوید که در رقابت با افراد هم شکست می‌خورد! +فیلم

از جمله افق هایی که برداشته شدن تحریم ها پیش روی کشورمان می‌گسترد، رونق صنعت گردشگری کشورمان و ارزآوری به کمک میراث گران سنگ بر جای مانده از تمدن دور و دراز کشورمان و طبیعت بکر ایران است؛ افقی که ایجاب می‌کند سازمان میراث فرهنگی و گردشگری کشورمان با توانی مضاعف و بیشتر از همیشه برای محقق کردن آن تلاش کند، ولی این گونه نشده است.
کد خبر: ۵۹۱۲۹۴
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۷ 23 May 2016
سازمانی که بیش از دو هزار پرسنل دارد و در رأس هرم مدیریتی آن، معاون رئیس جمهور تکیه زده، آنقدر ناتوان به نظر می‌رسد که یک گردشگر خوش ذوق خارجی توان به چالش کشیدنش را دارد!

این در حالی است که می‌بینیم معادلات جهانی در کنار توجه ویژه مقامات کشورمان به مسائل بین المللی و به طور ویژه، نقش آفرینی در مذاکرات مختلف منطقه و جهان در چند سال اخیر، توجه بسیاری از جهانیان را به اقلیم بی نظیر میهنمان جلب کرده و موجب تغییر دیدگاه بسیاری از جهانیان نسبت به ایران شده است. بستری که فراهم آمدن آن می‌تواند کمک شایانی به رونق گردشگری کشورمان نماید.

ماجرا زمانی جالب تر می‌شود که بدانیم رونق این صنعت و تقویت اقتصاد کشور به کمک گردشگری، در برنامه های توسعه و افق چشم انداز کشور نیز مد نظر قرار گرفته و به نوعی رونق این بخشِ مغفول واقع شده، یکی از وظایفی است که بر عهده دولت مردان گذاشته شده است. اینجاست که رکود حاکم در این بخش بیش از پیش خودنمایی می‌کند و آزار دهنده به نظر می‌رسد.

در چنین شرایطی، جای شگفتی دارد که می‌بینیم بیگانگان دست به کار شده و تلاش دارند که جاذبه های گردشگری کشورمان را به دید هموطنانشان رسانده و موجبات سفر ایشان به یکی از بهترین مقصدهای گردشگری جهان را فراهم آورند؛ به ایران، سرزمینی چهار فصل که از کویر تا دریاها و کوه هایش دیدنی هستند و آثار بر جای مانده از تاریخ کهنش، دل هر گردشگری را برای دیدنش آب می‌کند.

با سازمانی آشنا شوید که در رقابت با افراد هم شکست می‌خورد! +فیلم

سرزمینی سرشار از رنگ های زیبا که مردمانی مهربان با انواع و اقسام زبان ها، گویش ها و فرهنگ ها دارد و آداب رسوم و سنت هایش برای دایر کردن انواع و اقسام تورها کفایت می‌کند؛ به شرطی که توان معرفی این جاذبه ها را به گردشگران داشته باشیم و پس از آن در فکر فراهم آمدن شرایط رفاهی برای میهمانانی که از دور و نزدیک راهی کشورمان خواهند شد، تا از دیدن ایران لذت ببرند، باشیم.

رویکردی که سازمان میراث فرهنگی و گردشگری کشورمان ثابت کرده برای هیچ بخش از آن نه برنامه ای دارد و نه عزمی؛ این را می‌شود از بی توجهی کامل این سازمان به معرفی جاذبه های گردشگری کشورمان دریافت. در حالی که برخی گردشگران خارجی با اندکی ذوق و سلیقه ثابت می‌کنند، این دست اقدامات نه به هزینه های آنچنانی نیاز دارد و نه با پیچیدگی خاصی همراه است.

مثل فیلمی که به تازگی توسط یک گردشگر اروپایی از برخی جاذبه های گردشگری کشورمان تهیه شده و پس از انتشار در رسانه های کشورشان، مدتی است که میان کاربران ایرانی فضای مجازی نیز دست به دست می‌شود و تحسین ایشان را به همراه دارد. فیلمی کوتاه که جز چند متن کوتاه و تیتروار که روی آن به نمایش درمی‌آید و با استفاده از افعال معکوس تلاش دارد به جنگ باورهای شکل داده شده از کشورمان برود، نکته قابل عرض دیگری ندارد؛ اما برای ما ایرانیان نیز تازه و جذاب است.

آنقدر تازه که جا دارد از مسئولان، به ویژه دست اندرکارن سازمان میراث فرهنگی و گردشگری کشورمان بپرسیم چرا تاکنون برای تولید انواع مشابه آن اقدامی صورت نداده‌اند؟ اصلا مگر می‌شود مدعی تلاش برای احیای صنعت گردشگری کشور بود و حتی به قدر تهیه چنین فیلم های کوتاه و کم خرجی هم تلاش نکرد؟

این فیلم را ببینید و از دیدن گوشه هایی از زیبایی های کشورمان لذت ببرید؛ با این یادآوری که فراموش نکنید این فیلم توسط یک ایرانی و در داخل ساخته نشده و ممکن است برخی قسمت های آن به دلتان ننشیند یا حتی به آن اشکال وارد بدانید. اشکالاتی که نه به سازندگان این فیلم که به دست اندرکاران دستگاه عریض و طویل گردشگری در کشورمان برمی‌گردد که نتوانسته‌اند لذت دیدن چنین قابهای زیبایی از کشورمان را با رعایت کامل ضوابط به دیدمان بنشانند!

تعداد بازدید : 15
دانلود
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها