بازدید 4560
فوتبال اروپا

پپ با جام و اشک با بایرن مونیخ خداحافظی کرد

اشملتسر و هوملس به دلیل گرفتگی عضله پیش از دقیقه 70 تعویض شدند تا کار برای زرد و مشکی ها از پیش سخت تر شود. آخرین بازی کاپیتان هوملس در پیراهن دورتموند اینگونه به پایان رسید. بایرن با اینحال تنها در ضربات پنالتی حرف زنبورها شد و گواردیولا با جام ، بایرن را بدون جام اروپایی ترک کرد
کد خبر: ۵۹۱۱۶۵
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۱:۴۹ 22 May 2016
بایرن مونیخ پس از پایان ماراتن 120 دقیقه ای قهرمان جام حذفی آلمان شد تا هر دو جام معتبر ژرمن ها به مونیخ برود ولی حسرت فتح اروپا بماند.

به گزارش تابناک ورزشی، در آغاز دو تیم سراسیمه کار را دنبال می کردند و دو تیم بازی یکدیگر را بسته بودند، حفظ توپ بایرن به موقعیت ختم نمی شد و تک ضدحملات دورتموند نیست با بی دقتی مهاجمان در پاس های آخر به هدر می رفت.

از دقیقه 30 ، بازی سرعت بهتری یافته بود، دقیقه 33 شوت کاستا را بورکی برگشت داد و در ضدحمله اوبامیانگ با سرعت بالای خود کیمیش را جا گذاشت و وارد محوطه جریمه شد، اوبا از زاویه بسته شوتی روانه دروازه نویر کرد که توپ از کنار دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 40 فشار حملات بایرن افزایش یافت و چند حمله از جانب باواریایی ها توسط مدافعین دورتموند برگشت داده شد. دقیقه 43 روی کار ترکیبی زنبورها از روی ضربه ایستگاهی آخرین موقعیت نیمه اول برای دورتموند به دست آمد. ارسال میخیتاریان روی تیر دو با ضربه سر پیشچک به شش قدم بایرن رسید و بندر در یک موقعیت عالی نتوانست ضربه مناسبی را به توپ وارد کند، نویر به راحتی توپ را مهار کرد.

نیمه دوم

نیمه دوم به دلیل آتش بازی هواداران دورتموند با اندکی تاخیر آغاز شد. این دورتموند بود که اولین موقعیت بازی را روی یک کرنر ساخت اما پس از آن بایرن به طور کامل کنترل توپ و میدان را در اختیار داشت.

دقیقه 52 و 53 دو موقعیت جدی برای بایرن توسط ریبری از دست رفت. 3 دقیقه بعد پاس کاتبک کاستا توسط مدافعین دورتموند قطع شد. 

دقیقه 57 ضدحمله دورتموند با پاس رویس برای اوبامیانگ همراه شد، اوبامیانگ این بار توپ را از بالای دروازه به بیرون فرستاد.

فشار بایرن سنگین تر شد و دقیقه 64 مولر با یک فرار موقعیت خوبی به دست آورد، او با یک پاس لواندوفسکی را صاحبت توپ کرد که ضربه او نیز از بالای دروازه به بیرون رفت. دقیقه 75 شوت محکم ریبری با سیو عالی بورکی همراه شد. 

از اینجا به بعد اشملتسر و هوملس به دلیل گرفتگی عضله تعویض شدند تا کار برای زرد و مشکی ها از پیش سخت تر شود. آخرین بازی کاپیتان در پیراهن دورتموند اینگونه به پایان رسید.

دقیقه 85 حرکت انفرادی عالی سوکراتیس با پاس رو به جلو او برای پیشچک همراه شد. پیشچک اوبامیانگ را در محوطه بایرن صاحب توپ کرد اما اوبا این بار هم ضربه را به بالای دروازه زد. بازی با تساوی به پایان رسید تا بازی به وقت های اضافی کشیده شود.

وقت های اضافی

اولین موقعیت در وقت های اضافی برای بایرن به دست آمد. پاس ریبری، لواندوفسکی را در موقعیت تک به تک قرار داد که در آخرین لحظه تکل بی نظیر دورم مانع از گلزنی باواریایی ها شد.

دقیقه 104 روی فرار اوبامیانگ دورتموند در موقعیت ضدحمله قرار گرفت، کاسترو توپ را برای میکیتاریان فرستاد، ضربه میکی از کنار دروازه به بیرون رفت. نیمه دوم وقت های اضافی همراه بود با دو تعویض؛ کاگاوا به جای کاسترو و کومان به جای ریبری که دیگر توان بازی نداشت وارد زمین شدند.

در آغاز توخل به تهییج هواداران دورتموند پرداخت، حرکتی که از او دیده نمی شد.دو ضربه دیگر در وقت های اضافی را بورکی دفع کرد تا کماکان مانع از باز شدن دروازه تیمش شود.با این نتیجه ضیافت پنالتی ها قهرمان دی اف بی پوکال را تعیین می کند.

ضربات پنالتی

ضربه اول را کاگاوا برای دورتموند و ویدال برای بایرن به گل تبدیل کرد.

بندر ضربه دوم را برای دورتموند از دست داد و لوا برای بایرن تبدیل به گل کرد.

پنالتی سوم دو تیم را سوکراتیس و کیمیش از دست دادند.

پنالتی چهارم را اوبامیانگ و مولر تبدیل به گل کردند.

پنالتی پنجم را نیز رویس و کاستا گل کردند تا بایرن مونیخ برای هجدهمین بار به عنوان قهرمانی جام حذفی آلمان برسد.

پپ با جام و اشک با بایرن مونیخ خداحافظی کرد
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار