بازدید 3901

افزایش قیمت کالاها در اردیبهشت نسبت به مدت مشابه 94

براساس اعلام مرکز آمار ایران، شاخص قیمت کالاها در اردیبهشت ماه نسبت به مدت مشابه سال قبل آن به غیر از یک گروه، افزایش داشته است.
کد خبر: ۵۹۱۱۶۰
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۰:۲۷ 22 May 2016
براساس اعلام مرکز آمار ایران، شاخص قیمت کالاها در اردیبهشت ماه نسبت به مدت مشابه سال قبل آن به غیر از یک گروه، افزایش داشته است.

به گزارش فارس، براساس شاخص کل قیمت در اردیبهشت‌ماه سال 95 نسبت به مدت مشابه سال قبل آن 6.8 درصد افزایش یافت.

طبق گزارش مرکز آمار ایران، شاخص قیمت کالاها و خدمات مصرفی خانوارهای شهری در اردیبهشت ماه سال جاری شاخص تمامی گروه‌های خوراکی‌ها، نان غلات، گوشت قرمز و سفید و فرآورده‌های آن، گوشت ماکیان، ماهی‌ها و صدف‌داران، شیر و پنیر و تخم‌مرغ، روغن‌ها و چربی‌ها، سبزیجات، شکر، مربا، عسل، شکلات شیرینی، چای، قهوه، کاکائو، نوشابه، دخانیات، کالاهای غیر خوراکی و خدمات، پوشاک و کفش، مسکن، آب‌، برق، گاز،اجازه، بهداشت و درمان، حمل‌ونقل، ارتباطات، تفریح و فرهنگ، آموزش، هتل و رستوران و خدمات متفرقه به غیر از گروه میوه و خشکبار نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد داشته‌اند.

بیشترین افزایش قیمت کالاها و خدمات اردیبهشت ماه نسبت به ماه مشابه سال قبل مربوط به گروه برق، سوخت با رشد 19.5 درصد، آموزش 14.8 و دخانیات 11.3 درصد است.

همچنین کمترین درصد تغییر در این مدت مربوط به بخش ارتباطات 0.5 درصد، روغن‌ها و  چربی‌ها 2.6 درصد و گوشت قرمز و گوشت ماکیان 3 درصد افزایش نشان می‌دهد.

شاخص کل قیمت کالاها و خدمات مصرفی در اردیبهشت نسبت به ماه قبل خود وضعیتی متفاوت دارد و براین اساس بیشترین افزایش قیمت مربوط به دخانیات با 7.4 درصد، نان و غلات 1.8 درصد و خدمات نگهداری و تعمیر واحد مسکونی 1.1 درصد رشد دارد.

همچنین بسیاری از کالاها نسبت به فروردین امسال رشد منفی را تجربه کرده و بیشترین رشد منفی قیمت مربوط به گروه سبزیجات منفی 9.2، آب، برق، سوخت منفی 3 و گوشت قرمز و گوشت ماکیان منفی 1.6 درصد بوده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار