بازدید 7584

پیروزی نهایی در عراق و سوریه نزدیک است

در راستای اعتقاد به اصل ولایت‌فقیه، مجاهدان ما در طول هشت سال دفاع مقدس، با اقتدار جنگیده و پیروز شدند و همچنین امروز نیز پیروزی نهایی در عراق و سوریه نزدیک بوده و به‌زودی نصیب رزمندگان می‌شود.
کد خبر: ۵۹۱۰۹۱
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۲ 21 May 2016
‌نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی گفت: در راستای اعتقاد به اصل ولایت‌فقیه، مجاهدان ما در طول هشت سال دفاع مقدس، با اقتدار جنگیده و پیروز شدند و همچنین امروز نیز پیروزی نهایی در عراق و سوریه نزدیک بوده و به‌زودی نصیب رزمندگان می‌شود.

به گزارش ایسنا، آیت‌الله محسن مجتهد شبستری در آیین اختتامیه نخستین همایش ملی فرهنگ و سبک زندگی شهدا‌، ضمن تبریک فرارسیدن نیمه‌ی شعبان، اظهار کرد: فرهنگ شهدا، فرهنگی است که پایان آن پیروزی و یا رسیدن به عند‌الله است.

وی افزود: در وصیت‌نامه‌های شهداء نیز همواره با جمله "یا پیروزی و یا زیارت خدا" مواجه می‌شویم، از این‌رو جهاد در راه خدا و شهادت، بالاترین نیکی است.

وی با بیان اینکه فدا کردن جان در راه خداوند بالاترین سخاوت است، اظهار کرد: بذل النفس بالاترین نوع سخاوت است و بسیار متفاوت‌تر از بخشش مال است.

نماینده ولی ‌فقیه در استان، با بیان اینکه "فرهنگ شهدا، فرهنگ مقدسی است" تاکید کرد: فرهنگ شهدا‌، فرهنگ احکام اسلام است و شهدای ما برای پیاده کردن احکام اسلام و آموزه‌های دینی جان خود را فدا کردند.

‌وی با بیان اینکه شهید، از آرزوها و خواسته‌های شخصی خود می‌گذرد تا مردم کشورش در آرامش و امنیت زندگی کنند، بیان کرد: اگر روح دین و شهادت طلبی در وجود انسان‌ها تزریق شود و افراد بر این عقیده محکم باشند، جلوی رانت‌خواری، غصب اموال جامعه، آزار و اذیت و جنگ و دیگر مفاسد جامعه گرفته می‌شود.

آیت‌الله مجتهد شبستری با اشاره به نام‌گذاری عنوان همایش، یادآور شد: سبک زندگی شهدا‌، همان سبکی است که در وجود مقدس حضرت خاتم‌الانبیاء و ائمه‌ی اطهار (ع) وجود داشته است.

وی با اشاره به معنای یک آیه قرآنی مبنی بر "برای شما اسوه و الگو قرار دادیم" اظهار کرد: هنرپیشگان غربی که درگیر فرهنگ مبتذل هستند، الگوی زنان و مردان ما نیستند، بلکه حضرت فاطمه‌ی زهرا (س) برای زنان مسلمان و حضرت علی(ع) برای مردان مسلمان الگو هستند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی، افزود: سبک زندگی شهدا‌ علاوه بر این‌که فرهنگ شرف، عفت، ایمان و تمام فضایل اخلاقی است، در یک کلام "اطاعت از امر خداست" که شهدا‌ به این مقام رسیدند و مصداق کلام‌الله را عملی کردند.

وی گفت: بنده از گفتن معجزات در سخنرانی‎ها خودداری می‌کنم، چرا که مطالب مهم زیاد بوده و فرصت محدود است، اما آنچه را جوانان ما باید درک کرده و یقین داشته باشند، این است که راهی که شهدا‌ و انقلابیون انتخاب کردند، راه اولیای خداست.

وی افزود: شهداء با فداکاری‌های خود هم خود را رستگار کرده و هم جامعه را به سمت رستگاری سوق می‌دهند، این شهدا‌ با هدف کسب رضایت خدا و نایب امام‌زمان(ع) قدم در این راه گذاشتند و ما نیز باید به وصیت‌ها و خواسته‌هایشان اهتمام بورزیم.

آیت الله مجتهد شبستری در توصیه‌ای به جوانان بیان کرد: امروز تعدد داوطلبان برای اعزام به سوریه و حضور در جبهه‌ی مقاومت به قدری زیاد است که دیگر ضرورتی ندارد عده‌ای زیادی در این مسیر اعلام آمادگی کنند، چرا که دشمن امروز از جنگ نرم برای نفوذ و اعمال قدرت بر جوامع اسلامی استفاده می‌کند، از این‎رو کلیه آحاد مردم و به‌خصوص جوانان باید در این حوزه در حد توان خود تلاش کنند و به مقابله با این جریان همت بگمارند.

وی گفت: برگزاری چنین همایش‌هایی در خصوص ترویج فرهنگ و سبک زندگی شهدا‌ بسیار تاثیرگذار است، اما همان‌گونه که مقام‌ معظم رهبری در امر اقتصاد به "اقدام و عمل" توصیه کرده‌اند در حوزه‌ی فرهنگ و سبک زندگی شهدا‌ نیز باید اقدام و عمل را سرلوحه‌ی کارهای خود قرار دهیم.

در پایان این مراسم تمبر نخستین همایش ملی فرهنگ و سبک زندگی شهدا‌ به دست آیت الله مجتهد شبستری ابطال شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار