بازدید 8439
۴
تداوم داستان بورسیه‌ها در دولت روحانی؛

چرا ردیف ظرفیت بورسیه دانشگاه‌ها به یک چهارم آب رفت؟!

برخی گزارش های رسیده از برخی دانشگاه ها، حکایت از آن دارد که به رغم وجود ظرفیت در این دانشگاه ها، نامشان از فهرست اعلام نیاز خارج شده است. به این شکل که در اعلام ظرفیت اولیه نام این دانشگاه ها و نیازشان به چشم می‌خورده ولی بناگاه بی هیچ دلیل موجهی، ردیفِ اعلام نیازشان از فهرست حذف شده است.
کد خبر: ۵۹۱۰۱۹
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۳ 21 May 2016
به فاصله کوتاهی از اعلام نیاز فراخوان بورس اردیبهشت 95، ظرفیت اعلام شده تغییر کرد و به حدود یک چهارم تقلیل یافت تا خاطرات تلخ فراوانی در اذهان زنده شود!

به گزارش «تابناک»، در ابتدای عمر دولت یازدهم و در وزارت علوم، چگونگی انتخاب دانشجویان بورسیه که در دولت قبل به شکل گیری پرونده‌ای مفصل منجر شد و سر و صدای زیادی به پا کرد، به طور ویژه  بررسی شد و به تغییراتی گره خورد که امید می‌رفت برای همیشه حاشیه های شکل گرفته پیرامون این موضوع را پایان دهد؛ اما ظاهرا این گونه نشده است.

هرچند شیوه جدید مانع از آن شده که برخی با دست انداختن به تبصره های عجیب و غریبی مثل تبدیل بورس خارج به داخل، بدون کنکور و احراز حداقل های لازم در بهترین دانشگاه های کشورمان به ادامه تحصیل در مقطع دکترا مشغول شده و حتی جای شماری از دانشجویان نخبه را اشغال نمایند، ظاهرا برخی اشکالات هنوز پابرجا هستند.

این را می‌شود از تقلیل رفتن سیاهه اعلام نیاز فراخوان بورس برای اردیبهشت 95 دریافت که ابتدا 522 ردیف داشت و حالا تنها 141 ردیف آن باقی مانده است؛ آن هم در شرایطی که ظاهرا هیچ تغییری رخ نداده و هیچ دلیل و توضیحی برای این کاهش بزرگ اعلام نشده است.

چرا ظرفیت بورسیه دانشگاه‌ها به یک چهارم آب رفت؟!

برای دریافت فایل اولیه (859 نفر در 522 ردیف) اینجا را کلیک کنید

برای دریافت فایل فعلی به اینجا رفته یا اینجا را کلیک کنید


نکته قابل توجه در این خصوص، کاهش یک چهارمی ظرفیت اعلام شده که مانع از آن خواهد شد، جایی برای اشتباه (چه از نوع سهوی و چه از نوع های دیگر!) در این میان بگذاریم؛ گزاره ای که مجابمان خواهد کرد، خواستار توضیحات دقیق و کامل مسئولان در این خصوص شویم و از گمانه زنی در این خصوص بپرهیزیم.

این در حالی است که برخی گزارش های رسیده از برخی دانشگاه ها حکایت از آن دارد که به رغم وجود ظرفیت در این دانشگاه ها، نامشان از فهرست اعلام نیاز خارج شده است. به این شکل که در اعلام ظرفیت اولیه نام این دانشگاه ها و نیازشان به چشم می‌خورده، ولی بناگاه بی هیچ دلیل موجهی، ردیفِ اعلام نیازشان از فهرست حذف شده است.

به عبارت دیگر، در حالی ظرفیت های مورد نیاز این دانشگاه ها از فایل نهایی مرکز جذب اعضای هیأت علمی حذف شده که جذبی رخ نداده و از دید متقاضیان جذب در این دانشگاه ها، این موضوع بسیار شائبه برانگیز و ابهام آفرین است و حتی می‌تواند نشانه های بروز خطایی بزرگ در سامانه جذب باشد.

از این رو توقع می‌رود که پاسخ مسئولان وزارت علوم به ابهامات به وجود آمده، پاسخ قانع کننده ای در این موارد را شامل شود تا شائبه پر کردن بخش عمده ظرفیت ها از محلی غیر از روال قانونی، رفع شده و برای متقاضیان دریافت بورس این اطمینان به وجود آید که کاهش چشمگیر و بسیار فهرست 859 نفری به 141 نفر، نتیجه سلسله اتفاقات غیرقانونی و فراقانونی نیست!
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۵۳
انتشار یافته: ۴
تعداد سطر ها522 بوده ولی تعداد نفرات 859 نفر بوده است!!!!!
تابناک جان یه راهی را که برای دور زندن باز کردن اینه که این لیست در حال تغییر هست و جاهای خوب در لحظات اخر اضافه می شوند تا فقط مخاطبان خاص که اطلاع دارند برای انها اقدام کنند. همین برنامه برای استخدام هیئت علمی هم اجرا می شه که باعث ناحقی می شه. لطفا پیگیری بشه که لیست ها تغییر نکند و همه به طور یکسان اطلاع رسانی بشن.
روحانی مچکریم
این کاهش ظرفیت به گونه ای بود که در فراخوان تغییر یافته حتی نام یک دانشگاه دولتی هم به چشم نمی خورد و همه دانشگاه های دولتی از لیست حذف شده اند و فقط غیر انتفاعی ها باقی مانده اند
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها