بازدید 9752
یک روز پس از آبستراکسیون کمیسیون اقتصادی در مجلس صورت گرفت؛

دیدار با رئیس کل در برج میرداماد پس از آبستراکسیون در بهارستان

برخی اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس نهم شورای اسلامی، که توفیق حضور در دور دهم مجلس را ندارند، یک روز پس از آبستراکسیون کمیسیون اقتصادی در برابر طرح بانکداری اسلامی به دیدار رئیس در برج میرداماد شتافتند. این نمایندگان که از مصوبین این طرح بودند، اساسا بررسی این طرح را ذیل اصل هشتاد و پنج قانون اساسی غیر منطقی دانستند.
کد خبر: ۵۹۰۸۵۱
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۸ 20 May 2016
ولی‌الله سیف در دیدار با جمعی از اعضای کمیسیون‌ اقتصادی و کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس نهم ـ که عصر سه شنبه در ساختمان بانک مرکزی برگزار شد ـ از حمایت‌های اعضای کمیسیون اقتصادی و برنامه و بودجه و محاسبات این مجلس به ویژه آقایان فتحی‌پور و تاجگردون، تشکر و قدردانی کرد.

به گزارش «تابناک اقتصادی»، این دیدار یک روز پس از آن صورت گرفت که با آبستراکسیون برخی از اعضای کمیسیون اقتصادی ـ که اکثرا از منتخبین مجلس دهم نیستند ـ طرح بانکداری اسلامی ـ که با تصویب نمایندگان مجلس، بنا به اصل هشتاد و پنج قانون اساسی به کمیسیون تخصصی واگذار شده بود ـ بررسی نشد و از دستور کار خارج شد.

عثمان احمدی، نماینده مردم مهاباد در مجلس نهم، با اشاره به عدم تصویب طرح جدید بانکداری بدون ربا در کمیسیون اقتصادی تصریح کرد: منطقی نیست بخواهیم 205 بند از قانون را که نیاز به ماه‌ها بررسی دارد، در سه جلسه تجزیه و تحلیل کنیم؛ در نتیجه مواضع دولت و بانک مرکزی کاملا تأیید شده است.

این در حالی است که این طرح دو سال است، در کمیسیون اقتصادی و مجامع کارشناسی بررسی شده و برای ارائه به صحن در خرداد ماه سال گذشته به تصویب اعضای مجلس رسیده است. درست مثل اینکه بگوییم این درست نیست، فردی که دو سال روی رساله دکترا زحمت کشیده و با اساتید بارها بحث کرده، با بیست دقیقه دفاع از رساله، دکترا بگیرد!

جالب اینجاست که فتحی پور، رئیس کمیسیون اقتصادی، در روزهای آخر فروردین، خواستار بررسی طرح اصلاح قانون بانکداری بدون ربا به صورت اصل 85 شده بود. وی هدفش از این درخواست را تصویب در مجلس فعلی بیان کرده بود.

فتحی پور گفته بود: تلاش خواهد کرد طرح عملیات بانکی بدون ربا با کسب اجازه از مجلس بر اساس اصل 85 قانون اساسی در کمیسیون اقتصادی بررسی و به شورای نگهبان ارسال شود.

فتحی پور که در تلاش برای گرفتن مجوز اصل هشتاد و پنج از صحن مجلس موفق بود، نتوانست در جلسات کمیسیون حضور پیدا کند تا در نهایت وی نتواند به هدفش که تصویب طرح در کمیسیون و ارسال برای شورای نگهبان بود، برسد!

این طرح که شاه بیت اختلافات دولت و مجلس بود و فتحی پور و جمعی از نمایندگان مجلس نهم کمیسیون اقتصادی که به دیدار سیف رفتند، از مدافعان آن بودند، تا قبل از جلسات کمیسیون اقتصادی که بنا بود مطابق اصل هشتاد و پنج قانون اساسی به بررسی آن بپردازند، محل مناقشه بود، ولی با آبستراکسیون برخی از اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس به محل اتفاق رئیس کمیسیون و رئیس کل بانک مرکزی تبدیل شد تا آنجا منتقد دیروز متفق امروز شود.

ارسلان فتحی پور، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس نهم در دیدار با ولی الله سیف، اقدامات بانک مرکزی در سال‌های گذشته را قابل تقدیر دانست و اذعان کرد: بانک مرکزی در سال‌های گذشته به علت تحریم‌های تحمیل شده به ایران در سخت ترین و حساس‌ترین شرایط به ‌سر می‌برد که با سکان‌داری آقای سیف و همکاران ایشان در رأس نظام پولی و بانکی کشور، ثباتی که امروز شاهد آن هستیم حاصل شده است.

نماینده فعلی شهرستان کلیبر، خدآفرین و بخش هوراند استان آذربایجان شرقی با ذکر مصوبه مجلس در خصوص ساماندهی بازار غیرمتشکل پولی، خاطرنشان کرد: این مصوبه با ابلاغ مجلس در دستور کار بانک مرکزی قرار گرفته است و بانک مرکزی نیز باید با نهایت جدیت با متخلفان نظام بانکی برخورد کند.

دیدار با رئیس کل در برج میرداماد پس از آبستراکسیون در بهارستان

طی سالیان گذشته، رسم بر این بوده که برخی نمایندگان مجلس پس از فراغت از کسوت نمایندگی در پست های دولتی به کارگیری می شدند. هم اکنون باید منتظر بود و دید که آیا این رسم نانوشته بعد از هفتم خرداد و تشکیل مجلس جدید شامل حال چه کسانی می شود.

به هر حال، طرحی که قرار بود اصلاحات قابل توجهی در زمینه جریمه دیرکرد، نحوه تخصیص منابع و مسائل شرعی را شامل شود و بانک ها و دولت مخالف این طرح بودند، با عدم حضور برخی نمایندگان در جلسات باعث شدند تا این طرح به محاق برود.

حال باید منتظر نشست و دید، پس از مجلس نهم، عزمی در این راستا وجود دارد؟ آیا بانک مرکزی لایحه خود را از طریق وزارت اقتصاد ارائه می کند؟ آیا وزارت اقتصاد نگاه بانک مرکزی را در زمینه اصلاح نظام بانکداری قبول دارد؟! و در پایان سرنوشت نمایندگانی که جایی در مجلس دهم ندارند و در جلسات کمیسیون هم شرکت نکردند، چه می شود!


سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۱۰
پیش بینی آنچه در اتظار نماینده های فعلی است خیلی سخت نیست
به قول هنرپیشه فیلم عروسی خوبان
حرومخوری خوشمزه است
حرومخوری خوشمزه است
کاش معلوم میشد درد خودت چیه تابناک؟
سلام ؛به نظر با توجه به بیکاری این نمایندگان؛آنها دنبال مقاصد خاصی در شبکه بانکی هستند!!!!!!!!
به عنوان کسیکه کاملا در جریان موضوع هستم عرض می کنم که اصلا روی این طرح کار کار شناسی نشده و تنها 6 ماه از بررسی غیر متمرکز آن می گذرد نه دو سال
واقعا جرات می خواهد ادم نماینده مجلس بشه!!!!
الان این آقایون فردای قیامت جواب خدا رو چی میدهند؟
الله اعلم!!!
الله اعلم!!!!
واقعا جرات می خواهد!ربا جنگ با خداست!
نمایندگان مجلس نهم که در انتخابات اخیر موفق به کسب رای مردم نشدند حتما در پستهایی کلیدی به کار گرفته خواهند شد اما نه در قوه مجریه
یعنی میفرمایید آقای..... در پایان نمایندگی در دولت پست جدیدی خواهد گرفت؟منتظر میشیم حتما تابناک اعلام خواهد کرد.
درخواست عاجزانه از اقای دکتر س...جبران زحمات ....در خدمت دولت مردان ....بعد از رای اوردن برای مردم و کشور هزینه فراوان داشته است. نتیجه ایجاد پست مدیر عاملی و رئیس هیئت مدیره در شرکتهای زیر مجموعه های شستا و صندوق بازنشسگی دولتی منجر به ورشکستگی غیر رسمی این دوصندوق و از بین رفتن وجوه بازنشستگان شد. اقای دکتر س.. ، مبا دا خدای ناکرده با منصوب نمودن انها در بانک مرکزی و یا شرکتهای زیر مجموعه و بانکها و حتی بانکها و صندوقهای بازنشستگی جبارن کنید؟؟؟؟. عباس هشی . حسابدار رسمی و عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی
خدا حافظ نمايندكان باي
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر