بازدید 3629

وزیر خارجه نیوزیلند به ایران می آید

کد خبر: ۵۹۰۸۴۱
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۶ 20 May 2016
'موری مک کالی' وزیر امور خارجه نیوزیلند روز شنبه برای مذاکره با مقامات بلندپایه کشورمان و امضای موافقتنامه همکاری اقتصادی وارد تهران می شود.

'جلال الدین نمینی میانجی' سفیر ایران در نیوزیلند روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ضمن اعلام این مطلب، گفت که وزیر امور خارجه نیوزیلند در سفر دو روزه خود به تهران با 'محمدجواد ظریف' همتای ایرانی خود، 'محمود حجتی' وزیر جهاد کشاورزی و برخی دیگر از مقامات کشورمان برای توسعه همکاری های دو جانبه به ویژه مناسبات اقتصادی رایزنی می کند.

وی اعلام کرد در این سفر توافقنامه همکاری های کشاورزی دو کشور بین 'موری مک کالی' و وزیر جهاد کشاورزی نیز امضا خواهد شد.

گفت گو برای از سرگیری اجلاس کمیسیون های همکاری های سیاسی – اقتصادی دو کشور از دیگر موضوعاتی است که در این سفر مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.

سفیر ایران در نیوزیلند با اشاره به اینکه آخرین دوره این اجلاس پنجسال پیش برگزار شد، گفت که نشست کمیسیون های همکاری های سیاسی – اقتصادی دو کشور به ریاست معاونین وزارت امور خارجه دو طرف برگزار و مناسبات ایران و نیوزیلند به صورت جامع مورد بررسی قرار می گرفت.

رادیو نیوزیلند نیز روز جمعه اعلام کرد که موری مک کولی، وزیر امور خارجه این کشور در تهران با مقامات کشورمان در مورد مسائل امنیتی منطقه خاورمیانه و روابط تجاری و اقتصادی بین دو کشور رایزنی خواهد کرد.

سفر روز شنبه وزیر امور خارجه نیوزیلند به تهران دومین سفر وی به کشورمان طی حدود 11 ماه گذشته است.

سفیر کشورمان در ادامه گفت که  یک هیات بزرگ اقتصادی از بخش خصوصی نیوزیلند طی چند ماه آینده برای گسترش مناسبات و رایزنی به منظور همکاری های دو جانبه به ایران سفر می کند.

'نمینی میانجی' احتمال داد یکی از وزیران اقتصادی نیوزیلند در صدر این هیات بزرگ اقتصادی عازم تهران شود.

نیوزیلند به طور رسمی تحریم های خود علیه ایران را از بهمن ماه سال گذشته لغو کرد و مسیر تجارت دو کشور هموار شد.

ایران پنجمین بازار بزرگ صادرات نیوزیلند در سال 1980 میلادی بود.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل