بازدید 2773

اثرات برجام برای بورس قابل لمس نیست

یک کارشناس بازار سرمایه گفت: قابل لمس نبودن بسیاری از اثرات رفع تحریم‌ها و برجام موجب ادامه افت شاخص و قیمتها در بورس شده است.
کد خبر: ۵۹۰۸۱۳
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۵ 20 May 2016
یک کارشناس بازار سرمایه گفت: قابل لمس نبودن بسیاری از اثرات رفع تحریم‌ها و برجام موجب ادامه افت شاخص و قیمتها در بورس شده است.

زینب قائدرحمتی در گفتگو با تسنیم در خصوص دلایل افت بازار سرمایه در اردیبهشت ماه امسال گفت: اجرای برجام و رفع تحریم ها یکی از دلایل رونق بورس و ورود نقدینگی به بازار در زمستان سال گذشته بود که عدم تداوم انتشار خبرها در زمینه اجرای برجام و وقوع مشکلاتی در زمینه سوئیفت و مبادلات بین المللی ارزی موجب توقف روند رو به رشد بازار شد.

این کارشناس بازار سرمایه با اشاره به این که قابل لمس نبودن بسیاری از اثرات رفع تحریم‌ها و برجام موجب ادامه افت شاخص و قیمتها در بورس شده است اذعان داشت: این اتفاق موجب شد تا نقدینگی و سرمایه گذاران ریسک گریز تحرک کمتری در بورس داشته باشند.

وی با بیان این که عدم تاثیرپذیری بورس از اجرای برجام را می توان در گزارشات منتشر شده توسط شرکتها در مجامع آنها دید افزود: البته باید بر این نکته نیز تاکید کرد که بورس، شرکتها و صنایع برای تاثیرپذیری از رفع تحریم ها و برجام نیازمند زمان هستند.

این کارشناس بازار سرمایه ادامه داد: افت حدود 5هزار واحدی شاخص در هفته های گذشته بیانگر اصلاح صورت گرفته در بورس و قیمت سهام شرکتهاست و بنظر می رسد رفته رفته بورس دوباره رونق بگیرد.

وی با بیان این که در حال حاضر کندی اجرای برجام موجب کمرنگ شدن رشد بورس شده است گفت: با وجود اینکه تفاهم‌نامه‌هایی میان شرکت‌های ایرانی و خارجی به امضا رسیده است، اما کماکان از اقدام عملی در این زمینه خبری نیست و تغییر بنیادی در صنایع و شرکتها دیده نمی‌شود.

این کارشناس بازار سرمایه اضافه کرد: تعلل دولت در اجرای اصلاحات در نظام بانکی نیز یکی از ابهامات این روزهای اقتصاد و بازار سرمایه کشور است.

وی در خصوص وضعیت بازار سرمایه در ماههای آینده گفت: واکنش های هیجانی و روانی به خبرهای مربوط به مذاکرات هسته ای و برجام تا حدودی کاهش یافته است و با فروکش کردن هیجان اصلاح بازار و شاخص نیز رو به پایان است.

قائدرحمتی افزود: همچنین افت و خیز بخشی از صنایع بورسی به قیمت‌های جهانی وابسته ‌است که بر همین اساس وضعیت جهانی کالاها نیز مولفه ای تاثیرگذار در خصوص آینده بازار سهام است و در صورتی که قیمت‌های جهانی روند فعلی خود را ادامه دهد، تعدیل مثبت در صنایع بورسی در ماههای پیش رو دور از انتظار نخواهد بود.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار