بازدید 5369

فرمانده ارشد سعودی در الجوف کشته شد

اقدام نیروهای اماراتی در اشغال ساختمان‌های دولتی شهر المکلا در حضرموت و حملات خودسرانه علیه ساکنان آن، هلاکت فرمانده ارشد مزدوران سعودی در الجوف و نشست احزاب مشترک برای بررسی احیای فرآیند سیاسی از تازه‌ترین تحولات یمن است.
کد خبر: ۵۹۰۷۸۶
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۸ 20 May 2016
اقدام نیروهای اماراتی در اشغال ساختمان‌های دولتی شهر المکلا در حضرموت و حملات خودسرانه علیه ساکنان آن، هلاکت فرمانده ارشد مزدوران سعودی در الجوف و نشست احزاب مشترک برای بررسی احیای فرآیند سیاسی از تازه‌ترین تحولات یمن است.

یک فرمانده نظامی یمن در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در صنعا از اقدام نیروهای اماراتی در اشغال ساختمان‌های دولتی در شهر المکلا خبر داد و گفت: این اشغالگران کاخ ریاست جمهوری یمن در المکلا را مقر خود قرار داده‌اند.

وی با اشاره به یورش نیروهای اماراتی به منازل برخی شهروندان المکلا طی روزهای اخیر گفت: آنها شهروندان زیادی را به ظن ارتباط با القاعده بازداشت و به مقر خود در کاخ منتقل و پس از بازجویی به زندان‌ها و بازداشتگاه‌های مخصوص، بردند.

این منبع یمنی گفت: نیروهای اماراتی پس از نمایش آزادسازی حضرموت از تروریست‌های القاعده و داعش این استان را تحت سیطره کامل خود گرفته و به گونه‌ای رفتار می‌کنند که گویی حضرموت استانی متعلق به کشور امارات است.

وی افزود: در شرایطی که طرف‌های امنیتی یمن هیچ نقشی در حضرموت ندارند، نیروهای اماراتی دست به حملات خودسرانه علیه ساکنان آن می‌زنند و حتی اگر نیروی امنیتی هم وجود داشته باشد تحت فرمان مستقیم اماراتی‌ها است.

شهر بندری المکلا مرکز استان حضرموت یمن تا دو هفته پیش از مراکز اصلی حضور «القاعده» در یمن محسوب می‌شد که نیروهای دولت مستعفی با همراهی ائتلاف سعودی اخیرا توانستند آن را از دست القاعده خارج کنند.

حضور عناصر داعش در جنوب یمن پس از آن گسترش یافت که امارات حضور نیروهای خود را در جنوب یمن از جمله عدن و المکلا تقویت کرده است که در آخرین مورد آن می توان به ورود حدود 700 نفر از نیروهای ویژه دریایی امارات به «المکلا» طی روزهای اخیر همزمان با ورود ده ها سرباز آمریکایی به این شهر اشاره کرد و علاوه بر آن، 300 سرباز یمنی آموزش دیده در امارات وارد المکلا شدند.

کشته شدن یک فرمانده ارشد مزدوران سعودی در الجوف یمن

سرهنگ «حمود جراد»، فرمانده عملیات الجوف و از مزدوران عربستان در جریان عملیات نفوذ به سایت‌های ارتش و کمیته‌های مردمی در جبل حام شهر المتون کشته شد.

مزدوران سعودی در اولین ساعات سحرگاه دیروز پنجشنبه پس از سه نوبت بمباران شرق شهر المتون توسط جنگنده‌های عربستان، سعی در نفوذ به این منطقه را داشتند.

در این عملیات سرهنگ جراد به همراه پنج تن از همراهانش کشته و هشت تن دیگر از مزدوران سعودی کشته شدند.

مناطق الهیج و الشقبان در استان الجوف نیز هدف بمباران هواپیماهای سعودی قرار گرفت و همزمان درگیری‌های شدیدی در شرق شهرک البیضاء در شهر المصلوب نیز جریان داشت.

احزاب دیدار مشترک راه‌های احیای فرآیند سیاسی در یمن را بررسی کردند

از سوی دیگر یک منبع یمنی از برگزاری نشست مهم احزاب دیدار مشترک در صنعا برای بررسی راه‌های احیای عملیات سیاسی یمن خبر داد.

این منبع گفت: احزاب دیدار مشترک در این نشست اهمیت احیای روند سیاسی به منظور تقویت گفت‌وگو و ممانعت از تجزیه یمن را بررسی کردند.

وی افزود: در این نشست تازه‌ترین تحولات مربوط به مذاکرات کویت، و ساز و کار پیشرفت این مذاکرات و استفاده از تجارب پیشین به منظور اصلاح روند آتی مذاکرات در راستای تحقق منافع عالی یمن مورد بررسی قرار گرفت.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار