بازدید 2574
۱

ضرورت بازخوانی و پیاده‎سازی جایگاه زن در قرآن

کد خبر: ۵۹۰۷۷۶
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۲ 20 May 2016
معاون زنان و خانواده ریاست‏‎جمهوری، در نشست قرآنی بسیج جامعه زنان، بر بازخوانی جایگاه زن و خانواده در قرآن و پیاده‌سازی آن تأکید کرد.

به گزارش مهر، شهیندخت مولاوردی در نشست تخصصی «جایگاه زن در قرآن و بازخوانی آن» که با حضور نمایندگان قرآنی کشورهای مسلمان برگزار شد، اظهار کرد: آنچه در عصر حاضر اهمیت دارد بازخوانی و پیاده‌سازی جایگاه زن در قرآن است. با توجه به زندگی روزمره و اجتماعی امروز همه ما با جایگاه انسانی زن فاصله داریم که تلاش مضاعفی می‌طلبد تا آن را بازسازی کنیم.

معاون رئیس جمهوری در امور زن و خانواده با اشاره به آیه 13 سوره حجرات گفت: این آیه در مورد جایگاه زن در قرآن است که می‌فرماید: «یا ایها الناس انا خلقناکم من ذکر و انثی و جعلناکم شعوباً و قبائل لتعارفوا ان اکرمکم عندالله اتقیکم» و از آن می‌توان به درستی به جایگاه انسانی زن در قرآن پی برد.

وی افزود: در عصر حاضر درک، فهم و بازخوانی این جایگاه مهم است و ضرورت پیاده سازی و عملیاتی کردن این درک و فهم در زندگی روزمره و اجتماعی وظیفه همه ماست که با توجه به فاصله از آن جایگاه، تلاش مضاعفی را برای رسیدن به آن، طلب می‌کند.

مولاوردی با بیان حدیثی از حضرت علی(ع) در خصوص تدبر در قرآن که هر بار دریافت بیشتری از آن نصیب انسان می‎‌شود، گفت:  به نظر می‌رسد که هنوز نیازمند شناخت دقیق و درک بیشتری هستیم تا بتوانیم زنان را به جایگاهی که قرآن ترسیم کرده، برسانیم.

وی افزود: بررسی‌ها نشان می‌دهد که با فاصله‌ای که جوامع اسلامی از زمان رسول اکرم(ص) گرفته اند، در برخی از جوامع اسلامی بازگشتی به سمت آداب، رسوم و سنن عصر جاهلیت وجود دارد، بنابراین بازخوانی این جایگاه دقیق ضرورت خودش را بیش از پیش نشان می‌دهد.

معاون رئیس جمهوری در امور زن و خانواده در پایان با اشاره به حدیثی از رسول گرامی اسلام، در مورد محجور ماندن بشریت از قرآن، گفت: دعا می‌کنم که ما مشمول این روایت از حضرت رسول که می‌فرماید «زمانی می‌رسد که از اسلام جز رسمی و از قرآن جز اسمی باقی نمانده باشد» نباشیم و ان شالله بتوانیم این آموزه‌ها را در زندگی خود و جامعه پیاده کنیم و زندگی قرآنی، ایمانی و معنوی داشته باشیم.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
عالی بود، تدبر در قران مهمترین ویژگی یک مسلمان است.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار