بازدید 4671
فصل نوین روابط ایران وهند

توسعه چابهار مهمترین هدف مودی درسفر به ایران

روزنامه های هند روز پنجشنبه سفر تاریخی «نارندرا مودی» نخست وزیر هند به ایران را بسیار مهم و سرآغاز فصل نوینی از روابط تاریخی ،فرهنگی و اقتصادی بین تهران - دهلی نو دانستند.
کد خبر: ۵۹۰۷۱۶
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۰:۵۳ 20 May 2016
روزنامه های هند روز پنجشنبه سفر تاریخی «نارندرا مودی» نخست وزیر هند به ایران را بسیار مهم و سرآغاز فصل نوینی از روابط تاریخی ،فرهنگی و اقتصادی بین تهران - دهلی نو دانستند.

به گزارش ایرنا، نویسندگان و تحلیل گران هندی با انتشار مقالات و تحلیل های مختلف در روزنامه های کثیرالانتشار این کشور،سرمایه گذاری در بندر چابهار،انرژی ،کریدور شمال و جنوب و همکاری فرهنگی را از مهمترین محورهای سفر نخست وزیر هند به ایران عنوان کردند.

«نارندرا مودی» نخست وزیر هند قرار است برای سفری دو روزه و گفت وگو با مقامات عالیرتبه کشورمان دوم خرداد وارد تهران شود.

روزنامه« ایندین اکسپرس» روز پنجشنبه با انتشار مطلبی با اشاره به دیدار نخست وزیر هند با رهبر عالی ایران نوشت:موافقت رهبر ایران برای دیدار «مودی» نشان دهنده اهمیت روابط ایران و هند در دوران جدید است .

درادامه مطلب اضافه شده است:سفر نخست وزیر هند به ایران فصل نوینی در روابط بین ایران و هند می گشاید.

به نوشته این روزنامه ،ایران و هند با روابط تاریخی ،تمدنی و پیشینه فرهنگی چند هزار ساله آماده توسعه روابط در همه زمینه ها هستند.

دربخش دیگری از این مطلب آمده است:روابط ایران و هند در دوران جدید بر برروی ستون های امنیت ،اقتصاد،انرژی و تسهیلات زیربنایی استوار است .

به نوشته این روزنامه، برای هند بندر چابهار،کریدور شمال – جنوب و همکاری سه جانبه با ایران و افغانستان از اهمیت بالایی برخوردار است .

«میلینیوم پست » دیگر روزنامه انگلیسی زبان هند نیز با انتشار مقاله ای نوشت: مشارکت هند در توسعه حوزه گازی فرزاد ب و بندر چابهار از مهمترین محورهای گفت وگوی نخست وزیر در سفر به ایران است .

دربخش دیگری از این مقاله با اشاره به روابط ایران و هند در دوران پسا تحریم آمده است: لغو تحریم های ایران باعث می شود که هند به راحتی بتواند در بخش نفت و گاز ایران سرمایه گذاری کند.
به نوشته این روزنامه ،بسته اقتصادی پیشنهادی «مودی» در سفر به ایران برای مقامات ایرانی جالب خواهد بود.

روزنامه «نیو ایندین اکسپرس» نیز با انتشار مطلبی با اشاره به فرصت های اقتصادی سفر «مودی» به ایران نوشت:هند از امتیاز نزدیکی جغرافیایی با ایران برخوردار است و می تواند به عنوان شریک قابل اعتماد این کشور تلقی شود.

درادامه این مطلب اضافه شده است:هند باید در تصمیم گیری سریع عمل کند وگرنه از قافله عقب می ماند.

این روزنامه درادامه این مطلب ، سفر مستقل «مودی» به ایران را نشان دهنده اهمیت تهران برای هند دانسته و اضافه شده است سرمایه گذاری در بندر چابهار از اهمیت بالایی برای هند برخودار است .

درادامه این مطلب با اشاره به اهمیت سفر نخست وزیر هند به ایران آمده است:این سفر جان تازه ای به روابط دو کشور در دوران پسا تحریم می بخشد.

روزنامه انگلیسی زبان «هندو» نیز نوشت:دولت هند مشتاق تقویت بیش از پیش روابط با ایران بعد از لغو تحریم ها است.

درادامه این مطلب اضافه شده است:لغو تحریم ها بین المللی علیه ایران باعث بازگشت ایران به صحنه اقتصاد بین المللی و دیپلماتیک می شود.

دربخش دیگری از این مقاله با اشاره به سفر سه وزیر دولت هند به ایران در مدت کوتاهی آمده است این دیدارها نشان دهنده تصمیم جدی هند برای احیای روابط دو کشور و فرصتی برای برقراری تعادل در سیاست خارجی هند است .

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر