بازدید 4753
سردار سلامی:

حضور‌ایران‌در‌سوریه‌و‌عراق تمرکز‌دشمن‌را‌برهم‌زد

جانشین فرمانده‌کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه حضور ایران در سوریه و عراق باعث شد تمرکز 20 ساله دشمن به هم بریزد، گفت: دشمنان را هزاران کیلومتر دورتر از کرخه و کارون از کشور دور کردیم و با آنها در حال نبرد هستیم.
کد خبر: ۵۹۰۶۷۸
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۵ 19 May 2016
جانشین فرمانده‌کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه حضور ایران در سوریه و عراق باعث شد تمرکز 20 ساله دشمن به هم بریزد، گفت: دشمنان را هزاران کیلومتر دورتر از کرخه و کارون از کشور دور کردیم و با آنها در حال نبرد هستیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، سردار حسین سلامی ظهر امروز در نوزدهمین یادواره 146 شهید منطقه کلیجان‌رستاق و در روستای آبکسر اظهار کرد: امروز عطر و بوی شهادت در کوچه و خیابان‌های استان مازندران پیچیده است، روح جهاد و شهادت در این استان به خوبی دیده می‎شود.

وی با بیان اینکه پیچیده شدن عطر و بوی شهادت در مازندران به برکت وفاداری، مهربانی و عاطفه مردم استان به اسلام، امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب است، خاطرنشان کرد: شهیدان سندهای زنده ایمان حقیقی یک جامعه هستند.

جانشین فرماندهی کل سپاه پاسداران کرد: مازندران یکی از استان‌های مومن‌خیز و جهادگر کشور است که علاقه‌مندی خویش به اسلام و اهل بیت(ع) را به خوبی اثبات کردند.

سلامی با بیان اینکه مردم مازندران در دوران دفاع مقدس افق‌های جهاد را به خوبی گشودند و لباس عزت بر اندام ملت پوشاندند، افزود: ایران اسلامی اگر در حال حاضر به عنوان کشور قدرتمند به حساب می‌آید به دلیل جهاد، هجرت و تحمل سختی‌ها توسط رزمندگان اسلام و خانواده‌های آنها است.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خطاب به خانواده شهدا گفت: خانواده شهدا بدانند صبرشان در زمان شهادت فرزندان‌شان کمتر از شهادت برای خود آنها نیست.

وی با اعلام اینکه رزمندگان ما در حال حاضر برای دفاع از دین اسلام در عراق و سوریه حضور یافتند، افزود: اگر در سوریه و عراق از عزت اسلام دفاع نکنیم، آنها چهره اسلام واقعی را به شدت مخدوش می‎کنند و حتی تلاش دارند دین الهی را از بین ببرند.

سلامی اضافه کرد: دشمنان ما با همدیگر ائتلاف کردند که امت اسلامی با همدیگر متحد نباشند.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اعلام اینکه حضور ما در سوریه و عراق باعث شد تمرکز 20 ساله دشمن به هم بریزد، گفت: دشمنان اسلام را هزاران کیلومتر دورتر از کرخه و کارون از کشور دور کردیم و با آنها در حال نبرد هستیم.

این مسؤول با بیان اینکه رهبری علمدار سعادت همه مسلمانان جهان و پرچم‌دار ملت مسلمان محسوب می‌شوند، ادامه داد: رهبری در توطئه‌های تاریخی فرماندهی نظام اسلامی را بر عهده داشته و دغدغه‌ای جز سعادت‌بخشی و حفظ عزت مسلمانان جهان و کشور ندارند.

سلامی با اشاره به اینکه در دیدار اخیر با رهبری ایشان فرمودند ما انقلاب نکردیم تا در نهایت کار مثل کشورهای اروپایی شویم، تصریح کرد: رهبری فرمودند هدف ما ساختن کشور اسلامی است نه اینکه مثل انگلستان که بی‌عدالتی و انحطاط و سقوط اخلاقیت، فروپاشی خانواده، هرج و مرج جوانان، ظلم و بی‌عدالتی به مردم جهان را داشته باشیم یا در برخی از مظاهر مادی تمدن جدید پیشرفت کنیم.

وی بیان کرد: از حضرت علی(ع) آموختیم اگر ملتی لباس جهاد را از تن بیرون کند خداوند لباس ذلت را بر تن او می‌پوشاند.

جانشین فرمانده کل سپاه با اشاره به اینکه اسلام، اسلام است و حریم امام تا ابد در متن زندگی اجتماعی و سیاسی ما جریان دارد، خاطرنشان کرد: راه امام همواره استمرار دارد و تبعیت از امام و رهبری وظیفه دینی، شرعی و جهادی ما است.

این مسؤول با اشاره به اینکه امروز در جهان ناامن که کشورهای اروپایی با نظام در هم فرو رفته مواجه هستند این سرزمین مانند دوران حضرت ابراهیم که این امام را در آتش انداختند نسوخت، ادامه داد: در جمهوری اسلامی مفهوم امنیت را می‌فهمید و جامعه‌ای رو به پیشرفت دارید و در جهان امروز نام ایران با عزت و افتخار یاد می‌شود.

سلامی با بیان اینکه چرا کشور ایران از قدرت‌های بزرگ منطقه و جهان محسوب می‌شود، افزود: به‌ خاطر جهاد، ایثار و صبر شما است که ایران به عزتمندی رسید.

وی تصریح کرد: شما خانواده شهدا نقطه استحکام ملت هستید و برای رهبری آرامش برقرار می‌کنید که این زیباترین تصویری است که انسان از خود در سختی‌ها نشان می‌دهد.

جانشین فرمانده کل سپاه خطاب به خانواده شهدا با بیان اینکه ده‌ها سال از شهادت فرزندانتان می‌گذرد این چنین وفاداری و غیرت مردم در یادواره‌ها دیده می‌شود، افزود: شهدا رمز اتصال معنوی و روحی ما به هم هستند.

این مسؤول خاطرنشان کرد: دیده شد کشورهایی که اشغال شدند مردان و زنانی نداشتند که همسران، پدران و پسران خود را به مقاومت هدایت کنند و سال‌ها کشورشان در اشغال ماند.

سلامی به تحریم استکبار و برنامه‌هایی که سبب خدشه‌دار کردن جمهوری اسلامی می‌شود، اشاره کرد و گفت: دشمن می‌خواست جوانان را از اسلام، حجاب، عشق به اهل‌بیت(ع) و نماز جدا کند و قلبی غربی بسازد که موفق نشد.

وی با تأکید بر اینکه جوانان ما به الگوهای غربی جواب مثبت نمی‌دهند، افزود: دشمن وقتی از تصرف سرزمین ما دور ماند همه فرهنگ خود را بسیج کرد تا ارزش‌های ما را از بین ببرد اما دختران و پسران ما متوجه توطئه دشمن شدند.

جانشین فرمانده کل سپاه با بیان اینکه وقتی مورد تحریم دشمن قرار گرفتیم ملت مسلمان کشور با تبعیت از منویات رهبری در مقابل برنامه‌های استکبار ایستادند و راه پیشرفت را ادامه دادند، گفت: جمهوری اسلامی در حین تحریم دشمن در ابعاد مختلف نظامی، علمی، عمرانی و اقتصادی پیشرفت کرد.

این مسؤول اضافه کرد: در جهان دیده نمی‌شود همه قدرت‌های بزرگ کشوری را محاصره کنند و آن کشور به پیشرفت همه‌جانبه دست یابد اما ایران از این گردنه‌های سخت سربلند خارج شد.

سلامی با تأکید بر اینکه برای مقابله با دشمن جهان اسلام باید متحد باشد، تصریح کرد: فرزندان خانواده‌های شهدا افتخار امت اسلام هستند امروزه ما دشمن را شکست دادیم و استخوان‌های دشمن را در شرق خاورمیانه شکستیم.

وی با بیان اینکه برای رسیدن به سعادت اسلام باید جهاد کنیم، خاطرنشان کرد: ما مجبور هستیم برای سعادتمان جهاد را انتخاب کنیم تا ذلیل نشویم، کسی نباید فکر کند در دوردست شهید ندهیم همچنان آرام و امن خواهیم ماند.

جانشین فرمانده کل سپاه مردم مازندران را سند افتخار دفاع مقدس دانست و گفت: ملت مسلمان کشور با مقاومت خود واقعیت شکست‌پذیری اسطوره‌های به ظاهر شکست‌ناپذیر را نشان دادند.

سلامی افزود: ما در حال پیشرفت هستیم و همه ابزارها فراهم است، منطق و روش مبارزه با دشمن را به‌درستی یاد گرفتیم و از میان گذرگاه‌های سخت، منطق صبر را در مقابل دشمنان خدا آموختیم.

فرمانده سپاه کربلای مازندران نیز اظهار کرد: در این دو سالی که سپاه کربلا ماموریت نبرد با تکفیری را پیدا کرد 30 شهید تقدیم اهل‌ بیت(ع) شد و 3 هزار نفر داوطلب هم ثبت‌نام کردند تا برای مقاومت و دفاع از حرم به سوریه اعزام شوند.

سردار محمدحسین بابایی گفت: ما تحت فشار پیشکسوتان نیروهای بازنشسته و جوانان هستیم تا به‌عنوان داوطلب به دفاع از حرم بروند.

به گزارش فارس، سید محسن فاطمی‌پور مداحی این مراسم را بر عهده داشت.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر