بازدید 3218

رشد صادرات ایران قیمت نفت را کاهش داد

افزایش موجودی ذخایر نفتی آمریکا، تقویت دلار و همچنین افزایش صادرات ایران به اروپا و آسیا باعث شد تا قیمت نفت در معاملات روز پنجشنبه سقوط کند.
کد خبر: ۵۹۰۶۳۱
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۵ 19 May 2016
افزایش موجودی ذخایر نفتی آمریکا، تقویت دلار و همچنین افزایش صادرات ایران به اروپا و آسیا باعث شد تا قیمت نفت در معاملات روز پنجشنبه سقوط کند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از رویترز، هر بشکه نفت برنت با 78 سنت کاهش نسبت به آخرین جایگاه خود در روز گذشته، 48 دلار و 15 سنت معامله شد. قیمت هر بشکه نفت آمریکا نیز با 59 سنت کاهش به 47 دلار و 60 سنت رسید.
 
در پی کاهش تولید در آمریکا، آفریقا و آسیا، هر دو معیار نفت در اوایل هفته رکورد جدیدی در سال 2016 به ثبت رساندند. اما این روند صعودی پس از انتشار آمار افزایش موجودی غیرمنتظره 1.31 میلیون بشکه‌ای اداره اطلاعات انرژی آمریکا خاتمه یافت.بانک فرانسوی بی‌ان‌پی اعلام کرد ما معتقدیم که بازار نفت خیلی زود و خیلی زیاد رشد داشته است. 

افزایش موجودی ذخایر نفتی آمریکا در حالی رخ می‌دهد که تولید نفت آمریکا به 8.79 میلیون بشکه در روز کاهش پیدا کرده است.
با وجود این، تحلیلگران اعلام کردند نفت به دلیل انتشار صورت جلسه نشست 26-27 آوریل فدرال‌رزرو افت کرده است. جلسه‌ای که در آن امیدها برای افزایش نرخ بهره در نشست ماه ژوئن دوباره زنده شد. 

از آنجایی که نفت به دلار معامله می‌شود، تقویت دلار می‌تواند سوخت برای کشورهای دارنده ارزهای دیگر گرانتر کرده و تقاضای نفت را کاهش دهد.
 
پس از افت هشت درصدی دلار در برابر سبد ارزهای دیگر در چهار ماه نخست سال، در روزهای اخیر دلار رشدی 3.5 درصدی داشته و این موضوع روی قیمت نفت فشار وارد کرده است. 

افزایش صادرات نفت ایران پس از لغو تحریمها نیز عامل دیگری بر افت قیمت نفت بوده است. قرار است صادرات ایران در ماه می رشد 60 درصدی نسبت به ماه قبل داشته و به 2.1 میلیون بشکه در روز خواهد برسد. این افزایش نشان می‌دهد که این کشور توانسته بر مشکلات حمل و نقل در دوران تحریم فائق آید. با وجود افت قیمت روز پنجشنبه، تحلیلگران معتقدند اختلال در عرضه جهانی همچنان وجود دارد.
 
بانک ANZ اعلام کرد از ابتدای سال تاکنون نزدیک 2.5 میلیون بشکه از تولید روزانه کاهش پیدا کرده است. وضعیت ونزوئلا بسیار وخیم به نظر می‎‌رسید. صادرات روزانه نفت این کشور از 2.4 میلیون بشکه در انتهای سال 2015 به 2.15 میلیون بشکه در ماه آوریل رسیده است. این بانک معتقد است صادرات ونزوئلا در ماه می به زیر 2 میلیون بشکه در روز خواهد رسید.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار