بازدید 3022
اعدام ۴۹نفر در شهر «سرت»

گزارش دیده بان حقوق بشر از جنایات داعش

سازمان دیده بان حقوق بشر با انتشار گزارشی اعلام کرد که گروه تروریستی داعش از زمان ورود خود به شهر سرت در لیبی در فوریه۲۰۱۵حدود ۴۹ نفر از اهالی این شهر را به اتهام های مختلف اعدام کرده است.
کد خبر: ۵۹۰۴۶۰
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۴ 18 May 2016
سازمان دیده بان حقوق بشر با انتشار گزارشی اعلام کرد که گروه تروریستی داعش از زمان ورود خود به شهر سرت در لیبی در فوریه۲۰۱۵حدود ۴۹ نفر از اهالی این شهر را به اتهام های مختلف اعدام کرده است.

به گزارش خبرگزاری مهربه نقل از شبکه المنار، سازمان دیده بان حقوق بشر در گزارش جدید خود به جنایت های داعش در لیبی پرداخته و اوضاع شهر سرت را اسف بار توصیف کرده است.

بر اساس این گزارش در بیانیه دیده بان حقوق بشر عنوان شده است: داعش از زمان ورود خود به شهر سرت لیبی در ماه فوریه۲۰۱۵ تاکنون ۴۹ نفر از افراد مختلف را از جمله مخالفین، فعالان سیاسی و حتی زنان را به اتهام انجام سحر و جادو اعدام کرده است.

در این گزارش آمده است که سازمان حقوق بشر این اطلاعات را از مصاحبه و گفتگو با ۴۵ نفر از اتباع لیبی و تحت شرایط امنیتی خاص به دست آورده است.

شاهدان عینی اعلام کردند که در شهر سرت شاهد صحنه های وحشتناک قطع سر، به صلیب کشیدن افرادی با لباس های نارنجی رنگ و حمله شبانه و ربودن مردان بوده اند.

به گفته شاهدان عینی: دیوان حسبه داعش، مردان را به اتهام سیگار کشیدن و گوش دادن به موسیقی و نیز عدم رعایت حجاب مورد تایید داعش از سوی زنانشان شلاق می زند و مردان و کودکان را به اجبار روانه مساجد و آموزش های دینی می کند.

یکی از شاهدان عینی که زنی ۳۰ ساله است اعلام کرد: شرایط زندگی در سرت غیر قابل تحمل بود و همه در ترس و وحشت زندگی می کنند. آنان انسان های بی گناه را می کشند، نه از بازار خبر است و نه از بیمارستان و دارو و پزشک.

در این گزارش آمده است: که در حالی که نگاه جهانیان به جنایت های داعش در عراق و سوریه معطوف شده است، این گروه در سکوت به اعمال غیر انسانی خود در لیبی ادامه می دهد که این گونه اقدامات جنایت جنگی محسوب می شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار