بازدید 5219

بیمه‌ها باید تحت نظارت عالی وزارت بهداشت باشند

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با انتقاد از بی‌توجهی دولت به اجرای قانون تجمیع بیمه‌ها دربرنامه پنجم، گفت: موکول کردن اجرای تجمیع بیمه ها در برنامه ششم مغایر با سیاست‌های ابلاغی رهبری است. بهداشت باشند
کد خبر: ۵۹۰۴۵۱
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۷ 18 May 2016
شاهین محمدصادقی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، درخصوص موکول کردن اجرای تجمیع بیمه‌ها به برنامه ششم از سوی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، گفت: اگرچه برنامه پنجم اجرای تجمیع بیمه‌ها را به دولت تکلیف کرده اما دولت از اجرای این قانون شانه خالی می‌کند که همین موضوع یکی از چالش‌های اصلی حوزه سلامت است که دولت خود به آن دامن می‌زند.

نماینده مردم کازرون در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه در سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری بر تجمیع بیمه‌ها تاکید شده است، افزود: این رویه دولت در عدم اجرای قانون مغایر با سیاست‌های رهبری است، در واقع موکول کردن این موضوع به برنامه ششم نشان از بی قانونی دولت دارد.

وی با بیان اینکه در اجرای تجمیع بیمه‌ها باید برخی محاسبات به دلیل رعایت عدالت صورت گیرد، تصریح کرد: به عنوان مثال با عدالت سازگار نیست که  بیمه شدگان تامین اجتماعی که سالیان بسیار حق سرانه بالایی را برای استفاده از بیمه پرداخت کردند پول خود را در سبد حق بیمه خدمات درمانی یا بیمه‌های دیگر قرار دهند، حتی در صورت تصویب با چنین شرایطی شورای نگهبان مورد تائید قرار نمی‌دهد.

این نماینده مردم درمجلس نهم با بیان اینکه دولت باید در طول اجرای برنامه پنجم تجمیع بیمه‌ها را اجرایی می‌کرد، گفت: طبق مصوبه مجلس اجرای قانون برنامه پنجم تا پایان سال 95 وجاهت قانونی دارد، بنابراین معنای اظهارات سخنگوی دولت مبنی بر موکول کردن تجمیع بیمه‌ها به برنامه ششم نشان از آن دارد که دولت تا پایان سال 95 قانون را اجرا نمی‌کند این در حالی است که دولت وظیفه دارد به همه قوانین برنامه پنجم عمل کند.

محمدصادقی با تاکید بر اینکه صحبت‌های سخنگوی دولت برای عملیاتی کردن تجمیع بیمه‌ها در برنامه ششم خلاف قانون است، تصریح کرد: به طورحتم برای رفع مشکلات وزارت بهداشت و درمان اجرای قانون تجمیع بیمه ها ضروری است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با یادآوری اینکه تولیت امر درمان طبق سیاست های ابلاغی درحیطه وظایف وزارت بهداشت است، تصریح کرد: به طور حتم مدیریت منابع درمان باید از طریق وزارت بهداشت پیگیری شده و بیمه‌ها باید تحت نظارت عالی وزارت بهداشت باشند.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، سخنگوی دولت از عملیاتی شدن تجمیع بیمه‌ها دربرنامه ششم خبر داد و گفت:  پس از برگزاری جلسات بسیار میان دو وزارتخانه بهداشت و رفاه به جمع بندی هایی دست یافتیم و براساس این جمع بندی ها  از طریق برنامه ششم این قانون را عملیاتی خواهیم کرد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر