بازدید 2738
نوبخت:

دولت موافق تعیین قیمت تعادلی برای بنزین است نه دونرخی

سخنگوی دولت افزایش قیمت بنزین را به‌صلاح مردم ندانست و گفت: «حتی اگر به‌فرض قرار شد نرخهای ۱۰۰۰ و ۱۵۰۰ تومان وجود داشته باشد، دولت میانگین را محاسبه می‌کند ضمن اینکه دولت معتقد است افزایش قیمت بنزین بیش از ۱۰۰۰ تومان به‌صرفه نیست».
کد خبر: ۵۹۰۴۴۰
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۴ 18 May 2016
سخنگوی دولت افزایش قیمت بنزین را به‌صلاح مردم ندانست و گفت: «حتی اگر به‌فرض قرار شد نرخهای ۱۰۰۰ و ۱۵۰۰ تومان وجود داشته باشد، دولت میانگین را محاسبه می‌کند ضمن اینکه دولت معتقد است افزایش قیمت بنزین بیش از ۱۰۰۰ تومان به‌صرفه نیست».

به گزارش تسنیم، سخنگوی دولت در خصوص چرایی مخالفت دولت با دونرخی شدن بنزین گفت: اگر می‌خواهیم بنزین را دونرخی کنیم مصرف کنندگان دچار سردرگمی می‌شوند و بنابراین ما قیمت تعادلی را مناسب تشخیص می‌دهیم.

محمدباقر نوبخت افزود: «باید قبول کنیم که در یک شرایط رقابتی قرار داریم تا همه سرمایه گذاران خارجی اقدام به سرمایه گذاری کنند و این که چیزی به‌صورت غیرعادی استثناء ایجاد کند را نافع نمی‌دانیم».

وی ادامه داد: «اگر می‌خواهیم بنزین را دونرخی کنیم جایگاه‌ها نیز باید محاسبات خود را با دو نرخ انجام دهند و مصرف کنندگان نیز دچار سردرگمی هستند؛ بنابراین ما قیمت تعادلی را مناسب تشخیص می‌دهیم».

نوبخت افزایش قیمت بنزین را به‌صلاح مردم ندانست و گفت: «حتی اگر به‌فرض قرار شد نرخهای 1000 و 1500 تومان وجود داشته باشد، دولت میانگین را محاسبه می‌کند ضمن اینکه دولت معتقد است افزایش قیمت بنزین بیش از 1000 تومان به‌صرفه نیست».

آماده اجرای مصوبه بنزین دونرخی هستیم

همچنین معاون وزیر نفت با اشاره به مخالفت دولت با بنزین دونرخی اظهار کرد: «ما مجری هستیم و اگر قانون مجلس ابلاغ شود، آماده اجرای مصوبه بنزین دونرخی هستیم».

عباس کاظمی تصریح کرد: «در زمان سهمیه بندی نیز عموماً نرخ دوم را محاسبه می‌کردند و معتقدیم دولت زحمات بسیاری کشید تا تمام محصولات را تک‌نرخی کند».

وی ادامه داد: «لایحه دولت نیز بنزین تک‌نرخی بود که متأسفانه در یک لحظه تغییر کرد و تصور می‌کنم سهمیه‌ها به‌گونه‌ای باشد که نیاز نباشد مردم از نرخ دوم استفاده کنند».

کاظمی با اشاره به اتخاذ تصمیم دونرخی شدن بنزین در لحظه آخر گفت: «در آن زمان از ما در کمیسیون دعوت نکردند و در زمانی که بنزین دونرخی بود در حوزه تسویه حساب با جایگاه‌ها دچار مشکل بودیم».

وی افزود: «دولت در حال تک‌نرخی کردن دلار است حال چرا باید بنزین دونرخی شود و کوشش می‌کنیم در سال بعد بنزین مجدداً تک‌نرخی شود».

کاظمی اصلاح این روند از طریق لایحه دولت را محتمل دانست و گفت: «چون مجلس 4 ماه برای اجرای این مصوبه به ما فرصت داده، احتمالاً تا اول مهر ماه اجرایی می‌شود».

وی خاطرنشان کرد: «هنوز درباره نرخ دوم صحبتی نشده و اخبار انتشار یافته فقط گمانه‌زنی است و مردم نباید در این مورد نگرانی داشته باشند».

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار